Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos toi huostaanotto-juttu on tollasenaan totta

Vierailija
15.04.2014 |

Niin kyllä mä ihmettelen suuresti tätä lasten tädin toimintaa. Mikähän yleensä tuollaisessa tilanteessa on motiivina? Usko omaan perheenjäseneensä? Niitähän tapahtuu tosi paljon et ttekijän oma suku myötäilee pahoinpitelijää...

Auta armias, jos mulle selviäis, että oma veli tekis lapsilleen/lasten äidille jotain tuollaista! En vois katsoo itseäni peilistä äitinä, jos antasin väkivaltaisen käytöksen tapahtua, saati et puolustaisin!

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnehäiriöisellä voi olla myös luonnehäiriöinen sisko.

Vierailija
2/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä oikein puhut???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, mistä oikein puhut? Linkkiä?

Vierailija
4/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun tosta kohua herättäneestä tapauksesta. Jos olet palstalla ollut, tiedät kyllä. ja fb:sta löytyy myös...

Mut siis yleisestikin ottaen yritän herättää keskustelua siihen, et jos kuuluu väkivaltaisen ihmisen lähipiiriin, niin miksi ei puutu siihen. Varsinkin kun mukana on viattomia lapsia. Uskooko suku sokeasti omiaan, vai eikö ne vaan välitä? En millään haluaisi uskoa jälkimmäistä.

Vierailija
5/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
6/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Myös sosiaali- ja terveysministeriö teki viime vuonna lastensuojelun selvityksen, jonka johtopäätökset ovat karua luettavaa. Epäpätevää henkilöstöä on lastensuojelutyössä jopa kolmannes - yksin Itä-Suomen alueella on yhdeksän kuntaa, joissa ei ole yhtään pätevää lastensuojelun sosiaalityöntekijää. Raportin mukaan myös tieto lastensuojeluilmoituksen käsittelystä ja sitä seuraavista toimenpiteistä ei välity ilmoituksen tehneille tahoille. Koulutus on riittämätöntä ja sijiasperheiden valvonta ontuu. Päätösten odotusajat ovat liian pitkiä eikä kansalaisten oikeusturva aina toteudu."

Vierailija
7/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:18"]

Puhun tosta kohua herättäneestä tapauksesta. Jos olet palstalla ollut, tiedät kyllä. ja fb:sta löytyy myös...

Mut siis yleisestikin ottaen yritän herättää keskustelua siihen, et jos kuuluu väkivaltaisen ihmisen lähipiiriin, niin miksi ei puutu siihen. Varsinkin kun mukana on viattomia lapsia. Uskooko suku sokeasti omiaan, vai eikö ne vaan välitä? En millään haluaisi uskoa jälkimmäistä.

[/quote]

Niinpä. Ja mä puhun siitä yhestä jutusta. Tiiät jos oot ollu täällä. Eiks ookkin ihme? Sit se toinen juttu, tiiätkö? Kyllä sun pitäis tietää jos täällä käyt. Se juttu on typerä jos mikä!

Vierailija
8/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:19"]

http://www.stara.fi/2014/04/14/porin-sosiaaliviranomaiset-huijasivat-aitia-porissa/

Minäkin epäilin ensin, mutta nyt kun luin tämän alla olevan linkin artikkelin, en epäile enää. Uskomatonta!!

http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/lastensuojelun-irvikuva---vanhemmille-ei-valttamatta-kerrota-huostaanoton-syyta/2428506

[/quote]

Ihan kamalaa luettavaa, miten tällanen on mahdollista oikeusvaltiossa???

Vierailija
9/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:29"]

[/quote]

Niinpä. Ja mä puhun siitä yhestä jutusta. Tiiät jos oot ollu täällä. Eiks ookkin ihme? Sit se toinen juttu, tiiätkö? Kyllä sun pitäis tietää jos täällä käyt. Se juttu on typerä jos mikä!

[/quote]

Onneks tulit kuitenkin tänne kirjoittamaan tän :)

Huomaa, ettei nyt kaikkein oleellisin kiinnosta sua, joten voitkin poistua.

Vierailija
10/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhea ajatus, että omat lapset vaan vietäisiin pois ja olisi noiden virkailijoiden armoilla, eikä mitään tietoa milloin saa taas nähdä lapsiaan. Saatikka saisiko niitä edes koskaan takaisin kotiin.

Ainoa asia mikä estäis siinä vaiheessa hyppäämästä sillalta, olis toivo että saa lapset vielä joskus takaisin ja pystyisi edes jotenkin korjaamaan tuon systeemin tekemät arvet.

Itsekin olen vuoden nuorisokodissa asunut (ja olen onnekas, että tuon systeemin piirissä vain niin vähän). Ei kotonakaan ollut herkkua, mutta voin sanoa ettei sielläkään. Voin vain kuvitella mitä se on pienemmille joita heitellään sijaiskotien ja lastenkotien välillä.

Onhan myös hyviä ja tarpeellisia huostaanottoja ja tarinoita, mutta hirveää, että voi olla tällaista ja näin paljon kouluttamatonta väkeä alalla päättämässä lasten kohtaloista!

Vierailija
11/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ruveta sossuksi? Opiskelet ensin monta vuotta yliopistossa. ja jos suututat väärän ihmisen, sinun nimesi jaetaan lukemattomille palstoille, facebookissa ja ihmiset ehdottavat lastensuojeluilmoituksia jostain face-kuvasta, jossa on vähäpukeinen lapsesi. Sinua uhkaillaan tappamisella, haukutaan netissä, eikä kukaan kiitä koskaan. Jos teet virkavirheen sen takia, että virastossa on liian kiire, sinut haastetaan oikeuteen tai sinusta tehdään kantelu. Jos olet syyllistynyt virheeseen, urasi saattaa olla ohi.

Vierailija
12/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:29"]

[/quote]

[/quote]

Onneks tulit kuitenkin tänne kirjoittamaan tän :)

Huomaa, ettei nyt kaikkein oleellisin kiinnosta sua, joten voitkin poistua.

[/quote]

Ai kukas susta tuli muita käskemään pois :D Enkä poistu koska mä puhun siitä yhdestä jutusta. Koska se on niin ihmeellinen! Tiiättekö muut sen jutun? 

Vierailija
13/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkä sossut voi ikinä puolustautua. Kaikki juttuihin liittyvä on salaista.

Vierailija
14/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, no ei kuulosta, että olisi sitten tämän henkilön kutsumusammatti. Tuskin sellainen ihminen, joka oikeasti haluaa auttaa ja on perheistä ja ihmisistä huolissaan, heti ensimmäiseksi vaan laskeskelee kaikkia syytteitä ja uran menettämistä.

Vierailija
15/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää usko tähän. Uskon, että sossuilla on oikeus ottaa lapset, sillä ei nainen alunperinkään osannut suojella itseään, kun oli raskaana, joten miten jatkossa osaa suojella. Isän väkivaltaisuuteen en ota kantaa, koska mitään lähestymiskieltoa ei ole annettu ajoissa.

Toisekseen, kyse on huoltajuusriidasta.

Sossu saattoi ottaa lapset, koska lapsia saatettiin alkaa pitämään pelinappuloina.

Vierailija
16/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 - luitko sen toisen ketjun? Aika monta lynkkausuhkausta ja pyyntöä tehdä sossuista lasu-ilmoja oli siinäkin ketjussa. Minä en jaksaisi tehdä sitä työkseni. Hyvä ystäväni haki siirtoa muihin hommiin ja toinen ystäväni, joka on vielä sossu, sai tappouhkauksia ja joutui vähäksi aikaa poliisisuojeluun.

Vierailija
17/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sekin uskomatonta, miten paljon näissä keskusteluissa puolustetaan nyt sossuja ja niitä toisia vanhempia. Sosiaalialalla on hyviäkin työntekijöitä ja välillä hyviäkin vanhempia mustamaalataan. Totta, mutta pointti ei ole nyt siinä, vaan siinä, että on paljon epäpäteviä ihmisiä päättämässä perheiden asioista ja lapset kärsii. Tähän pitäis saada muutos ja pian.

Vierailija
18/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se keskustelu missä oli siitä fb:ssä olleesta järkyttävästä tapauksesta, on poistettu :(

Vierailija
19/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia se edellinen ketju poistettiin? Olin siirtymässä sivulle neljä (tai viisi) lukemaan kommentteja, mutta oli poistettu. Ei ainakaan siihen mennessä ollut vielä minusta mitään niin henkilökohtaista, että pitäisi poistaa.

Kukaan isäni suvusta ei usko, että isäni on ollut väkivaltainen. Kukaan isäni ystävistä ei usko ja kukaan äitini ystävistä tai sukulaisista ei meinannut uskoa, kun kuulivat eron aikaan. Itse tiedän, koska olen nähnyt, mutta uskoisinko itsekään jos en olisi nähnyt, sitä en tiedä. Jotkut ihmiset vain osaavat kiillottaa julkikuvat niin hyvin. Isäni luonteeltaan hyvin sosiaalinen, iloinen ja auttavainen, mutta eipä pätenyt kotona.

Vierailija
20/54 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko tähän juttuun, koska mikään Rouvan tarinassa ei todista sitä. Isän väkivaltaisuuden takia ei ole tullut lähestymiskieltoa, vaikka sitä on haettu. Lapset annetaan isälle. Äidiltä ne on otettu nyt pois. Sille on ollut syynsä. Sosiaalivirasto voi olla ihan väärässä, mutta lain mukaan tämä menee nyt näin. Ei äiti tai kukaan meistä voi tehdä mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi