Jos toi huostaanotto-juttu on tollasenaan totta
Niin kyllä mä ihmettelen suuresti tätä lasten tädin toimintaa. Mikähän yleensä tuollaisessa tilanteessa on motiivina? Usko omaan perheenjäseneensä? Niitähän tapahtuu tosi paljon et ttekijän oma suku myötäilee pahoinpitelijää...
Auta armias, jos mulle selviäis, että oma veli tekis lapsilleen/lasten äidille jotain tuollaista! En vois katsoo itseäni peilistä äitinä, jos antasin väkivaltaisen käytöksen tapahtua, saati et puolustaisin!
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:52"]
Kansa haluaa päteviä ihmisiä lastensuojeluun, mutta on valmis aina lynkkaamaan pienestäkin.
Mistä kukaan meistä tietää MIKSI äidiltä otettiin ne lapset pois?
[/quote]
Niinpä, ei nainen ole ottanut kuvaa päätöksestään. Mitähän siellä mahtaa lukea?
Veikkana, että jotain huoltajuudesta.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:44"]
Mä en enää usko tähän. Uskon, että sossuilla on oikeus ottaa lapset, sillä ei nainen alunperinkään osannut suojella itseään, kun oli raskaana, joten miten jatkossa osaa suojella. Isän väkivaltaisuuteen en ota kantaa, koska mitään lähestymiskieltoa ei ole annettu ajoissa.
[/quote]
Minun äiti jätti väkivaltaisen isäni, kun olin vauva ja suojeli minua sen jälkeen aikuiseksi asti. Näinköhän vaan ois mutkin pitänyt napata ja viedä väkivaltaiselle ja manipuloivalle isälleni?? Monet isäni naisystävät (ne vaihtuvat usein - miksiköhän?) ovat tilittäneet minulle hänen temppujaan ja pahoinpitelyään vuosien varrella. Kyllä monesti on harmittanutkin, etten saanut asua siinä talossa ;)
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:59"]
Mä en enää usko tähän. Uskon, että sossuilla on oikeus ottaa lapset, sillä ei nainen alunperinkään osannut suojella itseään, kun oli raskaana, joten miten jatkossa osaa suojella. Isän väkivaltaisuuteen en ota kantaa, koska mitään lähestymiskieltoa ei ole annettu ajoissa.
[/quote]
Minun äiti jätti väkivaltaisen isäni, kun olin vauva ja suojeli minua sen jälkeen aikuiseksi asti. Näinköhän vaan ois mutkin pitänyt napata ja viedä väkivaltaiselle ja manipuloivalle isälleni?? Monet isäni naisystävät (ne vaihtuvat usein - miksiköhän?) ovat tilittäneet minulle hänen temppujaan ja pahoinpitelyään vuosien varrella. Kyllä monesti on harmittanutkin, etten saanut asua siinä talossa ;)
[/quote]
Et taida ymmärtää tätä pelikenttää. Isän väkivaltaisuudesta ei ole kuin yksi todiste ja se on "lievä pahointepitely". Se ei kerro itse tapahtumasta mitään. Esim. mikä oli vaikuttimina - joku alkoholitappelu vai provosoiminen vai yhtäkkinen pahoinpitely?
Uskon, että kyse on isän mustamaalamisesta, jotta nainen saisi itselleen yksinhuoltajuuden.
Sossu otti lapset - minun mielestäni -, koska äiti saattoi alkaa tuputtamaan lapsienkin mieleen isän väkivaltaisuudesta, jolloin lapset saattaisivat alkaa pelkäämään isä. Onko tämä sitten oikein lapsille? Aivopesua?
Huoltajuusriidoissa LAPSET OVAT AINA PELINAPPULOITA. 100 %.
laittakaa joku vielä linkki ko. juttuun! en ehtinyt lukea kun jo poistettiin.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:18"]
Puhun tosta kohua herättäneestä tapauksesta. Jos olet palstalla ollut, tiedät kyllä. ja fb:sta löytyy myös...
Mut siis yleisestikin ottaen yritän herättää keskustelua siihen, et jos kuuluu väkivaltaisen ihmisen lähipiiriin, niin miksi ei puutu siihen. Varsinkin kun mukana on viattomia lapsia. Uskooko suku sokeasti omiaan, vai eikö ne vaan välitä? En millään haluaisi uskoa jälkimmäistä.
[/quote]
Niinpä. Ja mä puhun siitä yhestä jutusta. Tiiät jos oot ollu täällä. Eiks ookkin ihme? Sit se toinen juttu, tiiätkö? Kyllä sun pitäis tietää jos täällä käyt. Se juttu on typerä jos mikä!
[/quote]
Onneks tulit kuitenkin tänne kirjoittamaan tän :)
Huomaa, ettei nyt kaikkein oleellisin kiinnosta sua, joten voitkin poistua.
[/quote]
Ai kukas susta tuli muita käskemään pois :D Enkä poistu koska mä puhun siitä yhdestä jutusta. Koska se on niin ihmeellinen! Tiiättekö muut sen jutun?
[/quote]
Oikeesti eikö sulla muuta tekemistä ole?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:06"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:40"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 21:18"]
Puhun tosta kohua herättäneestä tapauksesta. Jos olet palstalla ollut, tiedät kyllä. ja fb:sta löytyy myös...
Mut siis yleisestikin ottaen yritän herättää keskustelua siihen, et jos kuuluu väkivaltaisen ihmisen lähipiiriin, niin miksi ei puutu siihen. Varsinkin kun mukana on viattomia lapsia. Uskooko suku sokeasti omiaan, vai eikö ne vaan välitä? En millään haluaisi uskoa jälkimmäistä.
[/quote]
Niinpä. Ja mä puhun siitä yhestä jutusta. Tiiät jos oot ollu täällä. Eiks ookkin ihme? Sit se toinen juttu, tiiätkö? Kyllä sun pitäis tietää jos täällä käyt. Se juttu on typerä jos mikä!
[/quote]
Onneks tulit kuitenkin tänne kirjoittamaan tän :)
Huomaa, ettei nyt kaikkein oleellisin kiinnosta sua, joten voitkin poistua.
[/quote]
Ai kukas susta tuli muita käskemään pois :D Enkä poistu koska mä puhun siitä yhdestä jutusta. Koska se on niin ihmeellinen! Tiiättekö muut sen jutun?
[/quote]
Oikeesti eikö sulla muuta tekemistä ole?
[/quote]
Toki on, miksi noin kuvittelet?
"
Kivikangas on selvitellyt myös koko maan alueella vanhemmuuden arviointeja tekevän yksityisen yrityksen taustoja. Selvitystyön seurauksena ainakin kotikunta Pietarsaari on luopunut kyseisen yrityksen käytöstä.
– He ovat nuoriso-ohjaajia, eikä heillä ole lupa tehdä tällaista äitiyden tai isyyden arviointia, sanoo Kivikangas."
Päättäjien pitäisi ottaa koko lastensuojelu syyniin ja parantaa työntekijöidenkin oloja ja turvallisuutta, mutta ennen kaikkea tarkistaa kuka tekee ja mitkä päätökset.
Kyllä menee homma pieleen, jos ihmisten täytyy oikeuksiaan valvoa sosiaalimedian keinoin. Toivottavasti asia ratkeaa mahdollisimman pian.
vaikka ne sossut olisikin kouluttamattomia (saattaa tarkoittaa myös sitä, että on opiskellut alaa, muttei vielä valmistunut), niin tuskin niistä kukaan ihan vaan vanhempien kiusaksi niitä lapsia huostaan ottaa.
Itse olin työni puolesta nähnyt lähinnä vaan sitä, että huostaanotto on se viimeisin ratkaisu ja sitä ennen jopa vuosia seurataan tilannetta ja yritetään muita keinoja vaikka omassa kodissa eläminen olisikin sille lapselle se kaikkein huonoin vaihtoehto.
Näissä julkisuudessa olevissa jutuissahan kuullaan vaan molempien vanhempien omat mielipiteet. Ei viranomaiset voi näitä pahemmin kommentoida. Ja tottakai jokainen vanhempi varmasti haluaa kertoa asiat juuri sillä tavalla, että se oma toiminta on aina ollut oikeaa ja kaikki muut tekee väärin.
Yksikään ketju ei ole osannut vastata: MIKSI ne lapset otettiin huostaan? Mikä oli se perimmäinen syy?
Miksi äitiä harhautettiin? Miksi paikalla oli kolme sosiaalityöntekijää ja kaksi poliisia kun lapset vietiin?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:04"]
[/quote]
[/quote]
Et taida ymmärtää tätä pelikenttää. Isän väkivaltaisuudesta ei ole kuin yksi todiste ja se on "lievä pahointepitely". Se ei kerro itse tapahtumasta mitään. Esim. mikä oli vaikuttimina - joku alkoholitappelu vai provosoiminen vai yhtäkkinen pahoinpitely?
Uskon, että kyse on isän mustamaalamisesta, jotta nainen saisi itselleen yksinhuoltajuuden.
Sossu otti lapset - minun mielestäni -, koska äiti saattoi alkaa tuputtamaan lapsienkin mieleen isän väkivaltaisuudesta, jolloin lapset saattaisivat alkaa pelkäämään isä. Onko tämä sitten oikein lapsille? Aivopesua?
[/quote]
En ottanutkaan kantaa siihen, onko tuon porvoon juttu totta vai ei, vaan kommenttiisi siitä, että äiti ei osaisi huolehtia lapsistaan sen jälkeen jos on aiemmin ollut pahoinpitelyn uhrina, mutta päässyt pois ja aloittanut alusta.
Ja huoltajuus kiistoissa ei aina ole lapset pelinappuloina. Ainakin äitini halusi vain saada meidät turvaan ja maksoi isälleni rahaakin, siitä että jättäisi meidät rauhaan.
Porvoon jutusta olen sitä mieltä, ettei kukaan meistä ulkopuolisista voi tietää, mitä juuri siinä perheessä tapahtui ja myös naisetkin ovat joskus psykopaatteja, narsisteja taitavia manipuloijia etc.
Jotenkin vaan saan tunteen, että äidin huoli on aito.
Viranomaiset ei voi kommentoida yksittäistapauksia, niin että tapaukset tunnistettaisiin. Mutta toki yleisellä tasolla viranomaiset voisivat ottaa osaa keskusteluun.
Itse en todellakaan sinisilmäisesti usko mihinkään "parhaansa ne varmaan yrittää". Paskat. Siellä on ihan yhtä pimeetä sakkia töissä kun millä tahansa muulla alalla. On valelääkäreitä, pedofiiliopettajia, murhaaja-sairaanhoitajia, mutta sossut pyhimyksiä?
Kaikilla aloilla on omat sontiaiset ja kun sellanen osuu omalle kohdalle...
Aina vedotaan tuohon, ettei viranomaiset voi ottaa kantaa. Eikö se vie pohjan koko järjestelmältä, että viranomaisten toimia ei voi ikinä uskottavasti kritisoida (tai ainakaan kriitiikkiä ei oteta tosissaan) koska viranomaiset ei saa puolustautua.
Hyvä, että rohkeat ihmiset tuovat näitä ongelmia esiin!
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En ottanutkaan kantaa siihen, onko tuon porvoon juttu totta vai ei, vaan kommenttiisi siitä, että äiti ei osaisi huolehtia lapsistaan sen jälkeen jos on aiemmin ollut pahoinpitelyn uhrina, mutta päässyt pois ja aloittanut alusta.
Ja huoltajuus kiistoissa ei aina ole lapset pelinappuloina. Ainakin äitini halusi vain saada meidät turvaan ja maksoi isälleni rahaakin, siitä että jättäisi meidät rauhaan.
Porvoon jutusta olen sitä mieltä, ettei kukaan meistä ulkopuolisista voi tietää, mitä juuri siinä perheessä tapahtui ja myös naisetkin ovat joskus psykopaatteja, narsisteja taitavia manipuloijia etc.
[/quote]
Totta kai tunteet ovat aidot kun lapset vietään, ei sitä kukaan epäillekään :DDD
Eri asia on se, että mikä oli se syy miksi lapset vietiin ja liittyykö tämä huoltajuusriitaan.
Miksi tuo äiti valehtelisi, tietäen että jää kiinni ? (koska viranomaiset tietävät tasan tarkalleen omalta kannaltaan miltä osin kertomus pitää paikkansa) TAKUUVARMA kiinnijääminen.
Miksi? Miten se häntä hyödyttäisi?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:28"]
Viranomaiset ei voi kommentoida yksittäistapauksia, niin että tapaukset tunnistettaisiin. Mutta toki yleisellä tasolla viranomaiset voisivat ottaa osaa keskusteluun.
Itse en todellakaan sinisilmäisesti usko mihinkään "parhaansa ne varmaan yrittää". Paskat. Siellä on ihan yhtä pimeetä sakkia töissä kun millä tahansa muulla alalla. On valelääkäreitä, pedofiiliopettajia, murhaaja-sairaanhoitajia, mutta sossut pyhimyksiä?
Kaikilla aloilla on omat sontiaiset ja kun sellanen osuu omalle kohdalle...
Aina vedotaan tuohon, ettei viranomaiset voi ottaa kantaa. Eikö se vie pohjan koko järjestelmältä, että viranomaisten toimia ei voi ikinä uskottavasti kritisoida (tai ainakaan kriitiikkiä ei oteta tosissaan) koska viranomaiset ei saa puolustautua.
Hyvä, että rohkeat ihmiset tuovat näitä ongelmia esiin!
[/quote]
No haluaisitko sinä, että sun perheesi asioita kerrottaisiin lehdistössä, jos joskus sattuisi tapahtumaan jotain, jonka vuoksi tarvitset lastensuojelun/sosiaaliviranomaisten apua? Olisiko se toiminta sitten uskottavampaa, jos kaikki teidän perheen asiat käytäisiin läpi iltapäivälehdissä?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:27"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Totta kai tunteet ovat aidot kun lapset vietään, ei sitä kukaan epäillekään :DDD
Eri asia on se, että mikä oli se syy miksi lapset vietiin ja liittyykö tämä huoltajuusriitaan.
[/quote]
Siis voi jessus sulla on kyllä luetun ymmärtämisessä vikaa. En sanonut tunteista mitään vaan, nimen omaan tarkoitin sitä huolta, että lapset ovat vaarassa.
No mutta kiva että saat iloa tästä keskustelusta. Mua taas vaan ahdistaa se, että nämä asiat on niin hankalia selvittää ja ajatus siitä että ylipäätään missään tapauksessa lapset joutuvat väärään paikkaan tai ympäriinsä riepoteltaviksi, jos koti olisikin ollut se oikea paikka.
Kansa haluaa päteviä ihmisiä lastensuojeluun, mutta on valmis aina lynkkaamaan pienestäkin.
Mistä kukaan meistä tietää MIKSI äidiltä otettiin ne lapset pois?