Miten saada maha toimimaan VAIN kerran päivässä
Ongelmani on, että minulta tulee päivän mittaan pieniä määriä kakkaa ja ilmaa suolistosta. Aamulla yleensä isompi, mutta sitten jouduin lisäksi vähintään kaksi kertaa käymään vessassa, koska tulee ilmaa ja sen mukana hyvin pieni määrä ulostetta. Todella ärsyttää. Miksei voi tulla joko pelkkää ilmaa, että riittäisi pieraisu ja sitten ne paskat kerran päivässä yhdellä kerralla.
Ennen riitti paskalla käynti kerran päivässä. Nyt syön kaiketi enemmän kuituja, että pitäisiköhän niiden syöntiä sitten vähentää? Tosin sitten menee ruokavaliokin aika epäterveelliseksi.
Kommentit (33)
Mikä siinä on niin vaikeeta käydä paskantamassa? Anna paskan tulla.
Noin mun suoli on aina toiminet. Ei ole kyllä mulle mikään ongelma. Joudun pissalla käymään kuitenkin töissä niin samakai jos siinä sitten kakkaakin samalla. Ihan oikeesti , hanki itsellesi joku oikea ongelma , niin ei tarvii suolentoimintaa vatvoa.
Itellä on ihan toi sama ongelma. Aamulla tulee eka paska ihan ok. Sen jälkeen löysiä ulosteita monta kertaa päivässä. Käytän vi-sibliniä. Vatsan toiminta on vaihdellut viimeisen puolen vuoden aikana paljon. Joskus tulee hyvin ja joskus huonosti.
Viljat pois ja kunnolla lihaa tilalle
Vierailija kirjoitti:
Minä ulostan vähintään kolme kertaa päivässä. Olen kyllä aina ajatellut että vilkas aineenvaihdunta on parempi juttu kuin hidas?
Anteeksi nyt naurattaa, mutta tämä viesti sai minut muistaamaan vuosikymmeniä sitten kuolleen isoäitini ja hänen tapaansa nimittää vilkasta aineenvaihduntaa sanalla: läpiruikkoo!
Vierailija kirjoitti:
Kaki kunnolla loppuun kerralla. Mulla ainakin kakka tulee jotenkin vähän kerrallaan. Joudun istumaan pöntöllä 10-15 min mutta muuten pitäisi vähän väliä mennä uudestaan ja sit tulis taas vaan vähän! Näin riittää kerran päivässä, vaikka jostain syystä joillekin ihmisille tuntuu olevan kauhea ongelma, ettei multa onnistu kakkiminen sekunnissa. En tiedä mistä johtuu, raskaus ei ole ainakaan auttanut asiaa.
Lisääntyneeseen kuidun määrään tottuu kyllä.
Ei sinne pytylle saa jäädä haaveilemaan , oletko koskaan nähnyt kun suoli on luiskahtanut ulos?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ulostan vähintään kolme kertaa päivässä. Olen kyllä aina ajatellut että vilkas aineenvaihdunta on parempi juttu kuin hidas?
Anteeksi nyt naurattaa, mutta tämä viesti sai minut muistaamaan vuosikymmeniä sitten kuolleen isoäitini ja hänen tapaansa nimittää vilkasta aineenvaihduntaa sanalla: läpiruikkoo!
Läpipaskoo!
Liikunta auttaa mahan toimintaan todella paljon.
kokeilemalla se selviää mikä parhaiten sopii omalle kohdalle.