Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pitkä aika on normaalia itkeä kuolleen koiransa perään?

Vierailija
03.12.2020 |

Tätini koira kuoli liki puoli vuotta sitten, ja EDELLEEN itkee koiran perään.... Ok, ymmärrän että omisti koiran liki 10 vuotta, vaikea varmaan tottua moiseen menetykseen... Mutta mitä mieltä te, joilla joskus on kuollut lemmikki - olisiko jo aika päästä yli?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen naisia, jotka itkee vielä kymmenen vuoden jälkeenkin...Päästään vialla ovat kaikki kyseiset muutenkin

Vierailija
22/36 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä itkin mun koiran perään varmaan vuoden. Oli melkein 15 kun kuoli. Sain sen pienenä ala-asteelaisena ja kun se kuoli olinkin jo lähemmäs 30.

Se oli jotenkin ankkuri menneisyyteen ja lapsuuteen. Kun katsoin sitä näin sen mielessäni esim. Edesmenneen Vaarini sylissä tai isoisoäitini sängyllä vanhainkodissa. Tai näin mummoni terveenä viettämässä koiran kanssa aikaa, ennenkuin sairastui Alzheimeriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä kuoli pari kuukautta sitten. Kuolema oli täysin odotettavissa, eikä tullut mitenkään yllätyksenä. Eiköhän olisi minunkin jo aika päästä yli!

Koira on läsnä ja rakastaa ehdoitta. Sen menetys voi tuntua kipeämmin kuin monen ihmisen. Saa surra ihan niin kauan kuin siltä tuntuu❤️

Ihmisen ja eläimen kuolemaa ei voi edes verrata toisiinsa. Et sitten isästäsi paljon välittänyt jos pystyt hänen kuolemaansa vertaamaan lemmikin kuolemaan. Kyllä minuakin on surettanut lemmikkieni kuolema, mutta se suru ei ole mitään verrattuna siihen mitä surua nyt tunnen kun nuori läheinen kuoli. Koiria saa uusia mutta ihmisiä ei.

Ei samanlaista lemmiäkään ole mahdollista saada. Samassa rodussakin yksilöt ovat aivan erilaisia persoonia. Jotkut koirat ovat kuin paita ja peppu omistajan kanssa ja joku voi olla vähemmän mukava lemmikki, vaikka sitä kohtelisi samoin kuin muita. Ihmisissä voi myös olla vähemmän mukavia ihmisiä. Ikävä kyllä oma läheinen voi olla väkivaltainen rikollinen tms. jolloin ei ehkä tule niin ikävä häntä kuin kainalossa kehrännyttä kissaa.

Vierailija
24/36 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mu koira varastettiin oikein uskontolahkoiset varasti ne oli naisia niin 15 vuotta sitten yli enkä toivu siitä , oli niin härskiä tekoa myös sen paperit vei . Oli rotukoira . Ihan rikollisia noissa hellarivapareissa ja moskeijajudet samaa budhapaskaa että huijaa varastaa.

Vierailija
25/36 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hamsterini kuoli 1,5 vuotta sitten ja vieläkin itken sen takia

Vierailija
26/36 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun isä kuoli pari kuukautta sitten. Kuolema oli täysin odotettavissa, eikä tullut mitenkään yllätyksenä. Eiköhän olisi minunkin jo aika päästä yli!

Koira on läsnä ja rakastaa ehdoitta. Sen menetys voi tuntua kipeämmin kuin monen ihmisen. Saa surra ihan niin kauan kuin siltä tuntuu

Ihmisen ja eläimen kuolemaa ei voi edes verrata toisiinsa. Et sitten isästäsi paljon välittänyt jos pystyt hänen kuolemaansa vertaamaan lemmikin kuolemaan. Kyllä minuakin on surettanut lemmikkieni kuolema, mutta se suru ei ole mitään verrattuna siihen mitä surua nyt tunnen kun nuori läheinen kuoli. Koiria saa uusia mutta ihmisiä ei.

Tämä oli kyllä päivän kunnollinen aivopieru. Tosiasiassa sä et saa samaa ihmistä etkä koiraa takaisin. Toinen ei voi määritellä mikä tai kuka on kullekin tärkeä.

Vierailija
27/36 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä itkin varmaan kissani perään ainakin 2 vuotta. Tai en siis itkenyt koko ajan, vaan jos tuli joku muisto mieleen, video tai aloin ajatella asiaa niin oli itkussa pidättelemistä. Mielestäni ymmärrettävää, sillä olin yksinäinen nuori, sain kissani 11 vuotiaana ja "kasvoin hänen kanssa yhdessä" läpi aikuisuuteen. Minulla ei ollut siis kavereita juuri koskaan, ainoastan hengailin kissani kanssa j a hän lohdutti minua ja juttelin hänelle. :') Nyt en enää itke jos näen hänen kuviaan tai videoitaan, mielen valtaa vain hyvät muistot kissani kanssa. <3 Mielestäni siis luonnollista ja normaalia.

Vierailija
28/36 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 minuuttia.

Vierailija
29/36 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkee niin kauan kuin itkettää. Jos surusta tuntuu vaikealta toipua, voi vienosti ehdottaa uuden koiran hankintaa.

Vierailija
30/36 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni sanoi, että alkoholisoituneen, väkivaltaisen isän kuolema oli lähinnä helpotus. Viisaan, uskollisen koiran menetys puolestaan oli valtava isku.

Vierailija
31/36 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni sanoi, että alkoholisoituneen, väkivaltaisen isän kuolema oli lähinnä helpotus. Viisaan, uskollisen koiran menetys puolestaan oli valtava isku.

Sulla mitään ystäviä oo.

Vierailija
32/36 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lemmikkiään voi surra tosi kauan ja itkeäkin. Se on luonnollista, ja läheisen täytyy antaa surra niin kauan kuin surua riittää. Itku kuuluu suruprosessiin. Jos vallan arki jää hunnigolle, läheinen ei syö, peseydy tai liiku kotoa mihinkään, silloin voi olla kyseessä masennus ja läheinen tarvitsee apua. Mutta jos arki sujuu ja hän välillä itkee, ei ole minusta syytä huoleen.

Lemmikin menetys on iso isku. Lemmikki on ystävä ja perheenjäsen. Ole kanssakulkija ja tue tarvittaessa, mutta älä tuomitse. 

Vierailija
33/36 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tässä kohta kaksi kuukautta itkenyt, eikä surulle näy loppua. Ketään ihmistä en ole samalla tavalla surrut, mutta aniharva ihminen mua on niin paljon rakastanutkaan kuin koirani rakasti.

Vierailija
34/36 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kenties tunteeton p*ska kun sanon tämän, mutta joo, 6kk on epäilyttävän pitkä aika pillittää lemmikin tähden. Siis, se on koira, tottakai se kuolee viimeistään noin 15-vuotiaana, ei voi tulla suurena yllätyksenä!

Ja kyllä, oli minullakin lapsuudenkodissa elukoita, joiden kuolemaa surin. Ehkä oari viikkoa.

Kyllä sen tietää jo pentua ottaessa, että se ei elä niin pitkään, kuin ihmiset. Etenkin jos koira on ainoa seuralainen, niin siihen muodostuu todella vahva tunneside. Kun joku on AINA paikalla 15 v. ja sitten katoaa fyysisesti ja henkisesti, niin se jättää ison ja pitkän surun. Koiraa saa surra niin pitkään kuin tarvitsee. Surua ja prosessia ei voi määritellä. Ikävä on kova vielä vuosikymmenten jälkeenkin.

Vierailija
35/36 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2019 vuodesta asti olen koiraani kaivannut. Itku tulee aina, kun alan sitä muistella. Oli ensimmäinen koirani ja edusti kaikkea sitä hyvää aikaa elämässäni, joka nyt on jäänyt taakse.

Vierailija
36/36 |
15.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niitä vanhoja haukkuja muistelee lopun elämäänsä. Kannattaa hankkia uusi niin pääsee pahimmasta ahdistuksesta eroon.