Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaupunki ei anna uutta asuntoa entisen poikaystävän vuoksi!

Vierailija
15.04.2014 |

Poikaystäväni oli humalassa väkivaltainen ja jouduin usein soittamaan poliisit, kunnes jätin hänet ja nykyään kotonani on rauhallista.Erostamme on aikaa n.2 vuotta, mutta en saa uutta isompaa asuntoa näiden tapahtumien vuoksi.Onko tämä mielestänne oikeudenmukaista?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 21:54"]

Minusta kaupungin vuokra-asunnot on tarkoitettu vähävaraisille ja jos tulotaso muuttuu, niin sitten vaan yksityisille markkinoille tai asunnon ostoon. Miksi ihmeessä kaupungin  (lue - meidän veronmaksajien) pitää maksaa isompi asunto sulle,. Ei se mullekaan anna omaa saarta vaikka olisi kiva sellainen saada kaupungilta.

[/quote]

Olet ymmärtänyt termin "kaupungin asunto" aika väärin.

Vierailija
22/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso peiliin, luuseri, ja ota vastuu elämästäsi. Sinulla ei ole lähtökohtaisesti oikeutta yhtään mihinkään, etenkään kun olet itse asiasi ryssinyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:35"]

Katso peiliin, luuseri, ja ota vastuu elämästäsi. Sinulla ei ole lähtökohtaisesti oikeutta yhtään mihinkään, etenkään kun olet itse asiasi ryssinyt.

[/quote]

Olen samaa mieltä, lapset todellakin tarvitsevat oman huoneen ja kannan vastuuni jos olen lakia rikkonut ja täten aiheuttanut tilanteeni, muuten pidän tätä varsin tuppukylämäisenä päätelmänä tilanteestani.

ap

Vierailija
24/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:35"]

[/quote]

Haista vittu, kusinen emakko, ja työnnä pääsi pönttöön.

Vierailija
25/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, sanoit syyn olevan ex-poikaystävä. Kerrottiinko sinulle tarkemmin, miten hän liittyy asiaan? Mikäli on kyse siitä, että hän on häiriköinyt asunnossasi toistuvasti: asia on ollut sinun vastuullasi. Mikäli taas kyse on siitä, että jollain on henkilökohtainen syy olla tykkäämättä eksästäsi: kyseessä ehkä mahdollisesti kenties voisi olla joku lainvastainen toiminta.

Vierailija
26/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä olet vvastuussa asunnossasi tapahtuvista asioista. Kaikki ne häiriöt jotka poikakaverisi on tehnyt on sun nimissä, koska "sun vuokraasunto".

Vierailija
27/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan ei ole kerrottu mitään syytä ja sen ymmärrän; he tietävät itsekin tekevänsä väärin, muutenhan asia kerrottaisiin minulle henkilökohtaisesti ja asia perusteltaisiin.En oikein usko että miestä vastaan olisi jotain henkilökohtaista, mutta en voi mennä vannomaankaan.

ap

Vierailija
28/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:52"]

No sinä olet vvastuussa asunnossasi tapahtuvista asioista. Kaikki ne häiriöt jotka poikakaverisi on tehnyt on sun nimissä, koska "sun vuokraasunto".

[/quote]

Tottakai olen vastuussa.

ap

Vierailija
29/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:52"]

[/quote]

vai että ihan vuokraasunto... mahdatko matkustaa linjaautolla usein?

Vierailija
30/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:52"]

[/quote]

[/quote]

mulla ei oo väliviivaa käytössä. .. Miksi et huomauttanut muista virheistä? Etkö bongannut? Oli siinä.

Vierailija
31/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 23:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:52"]

[/quote]

[/quote]

mulla ei oo väliviivaa käytössä. .. Miksi et huomauttanut muista virheistä? Etkö bongannut? Oli siinä.

[/quote]

En huomauttanut koska ei kiinnostanut. Toki huomasin. Joo.

Vierailija
32/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole oikeudenmukaista. Ethän sinä ollut väkivaltainen, vaan se poikaystävä. Menneisyyden pitäisi haitata vain häntä, jos hän hakee asuntoa. Valita asiasta ihmeessä.

Vierailija
33/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, ei se ihan noin mene. Voisit itse ottaa vuokratoimistoon yhteyttä ja kysyä syytä. Ei kaupungin vuokrafirmoilla ole tapana soitella ja selitellä syitä miksi eivät vuokraa.

Miksi arvelet heidän haluavan toimia väärin sinua kohtaan? Pelkkä viittaus "ex-poikaystävä" ei kerro mitään. Tämä luotettava tahosi on voinut ilmaista asian näin, tarkoittaen asunnossa tapahtuneita häiriöitä.

Muuten, vaikka vuokria ei nyt ole rästissä, myös aiemmat myöhästelyt voivat vaikuttaa. Teininä määräaikaista vuokrasoppariani ei jatkettu, koska osa vuokrista oli aiemmin myöhästynyt. Toistuva vuokran myöhästyminen riittää itseasiassa myös häätöön, vaikka vuokra ei kuukausikaupalla rästissä olisikaan.

Vierailija
34/40 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 23:11"]

AP, ei se ihan noin mene. Voisit itse ottaa vuokratoimistoon yhteyttä ja kysyä syytä. Ei kaupungin vuokrafirmoilla ole tapana soitella ja selitellä syitä miksi eivät vuokraa.

Miksi arvelet heidän haluavan toimia väärin sinua kohtaan? Pelkkä viittaus "ex-poikaystävä" ei kerro mitään. Tämä luotettava tahosi on voinut ilmaista asian näin, tarkoittaen asunnossa tapahtuneita häiriöitä.

Muuten, vaikka vuokria ei nyt ole rästissä, myös aiemmat myöhästelyt voivat vaikuttaa. Teininä määräaikaista vuokrasoppariani ei jatkettu, koska osa vuokrista oli aiemmin myöhästynyt. Toistuva vuokran myöhästyminen riittää itseasiassa myös häätöön, vaikka vuokra ei kuukausikaupalla rästissä olisikaan.

[/quote]

Kävin toimistolla muutaman kerran kun asunnosta ei kuulunut mitään ja kysyin onko tässä jokin ongelma, mutta ei kuulemma ollut.Sen selvemmin en pysty tätä asiaa selittämään, muutakuin että ajattelin heidän kertovan jos asunnon saamisessa olisi jokin ongelma tai niin ainakin normaalit ihmiset tekisivät.

ap

Vierailija
35/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 20:59"]

Asuntoa ei voi saada jos haluamaltasi alueelta ja haluamasi tyyppistä asuntoa ei ole vapaana tai vapautumassa ja etusijallahan ovat aina ne joilla on akuutti asunnon tarve, eli syitä miksi et ole saanut toista asuntoa voi kyllä olla muitakin kun tuo ex-pokaystäväsi..

[/quote]

Kuulin tämän luotettavalta ihmiseltä, joka on töissä kaupungilla, joten ei ole syytä epäillä hänen puheitaan.Halvemmalla alueella oli muttama vapaa asunto, mutta yksikin oli 2 kk tyhjillään , joten akuuttia hätää ei kellään lienyt olevan.Mutta naaman mukaan saat kohtelua, aivan kuin pienissä tuppukylissä.

ap

Vierailija
36/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin, omat asunnot ja ota ystävällinen mies, vaikka hullu onkin parempi sängyssä.

Vierailija
37/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 19:13"]

Poikaystäväni oli humalassa väkivaltainen ja jouduin usein soittamaan poliisit, kunnes jätin hänet ja nykyään kotonani on rauhallista.Erostamme on aikaa n.2 vuotta, mutta en saa uutta isompaa asuntoa näiden tapahtumien vuoksi.Onko tämä mielestänne oikeudenmukaista?

[/quote]

On. Jos asunto on vuokralla nimissäsi, olet vastuussa siitä.

Tosin jos asut kaupungin asunnossa, niin vastuuntunto tuskin on kävin lähellä sydäntäsi muutenkaan ja kaiken vaan pitäisi tulla valmiina.

Vierailija
38/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et etsi normaalia vuokra-asuntoa, miksi just kaupungin kämpät vaan kelpais?

Vierailija
39/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 08:51"]

Miksi et etsi normaalia vuokra-asuntoa, miksi just kaupungin kämpät vaan kelpais?

[/quote]

Aivan. Miten musta tuntuu, että jo kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat ovat niitä pahimpia ruikuttajia - miksi en saa uutta isompaa, halvempaa, uudempaa, hienompaa. Minulla on oikeus saada ja minun kuuluu saada. Ihan tiedoksi vaan, että LÄHESKÄÄN KAIKKI halukkaat eivät saa kaupungilta koskaan yhtään mitään asuntoa. Vaikka asuisivat yksiössä nelisteen, eivät pystyisi syömään kunnolla kalliin vuokran jälkeen tai työmatka olisi 2h julkisilla.

En ymmärrä miksi kaupungin vuokra-asuntoa pidetään ns. ainoana mahdollisena vuokrakämppänä, koska se nyt vaan on fakta, että jos haluat jotain parempaa, isompaa tai hienompaa - muuta yksityiselle tai vaikka Satolle. Ja maksa siitä enemmän. Niin lähes kaikki muutkin joutuvat tekemään.

Vierailija
40/40 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 19:13"]

[/quote]

On. Jos asunto on vuokralla nimissäsi, olet vastuussa siitä.

Tosin jos asut kaupungin asunnossa, niin vastuuntunto tuskin on kävin lähellä sydäntäsi muutenkaan ja kaiken vaan pitäisi tulla valmiina.

[/quote] Miten ihmeessä voit sanoa noin? Minä olen asunut kaupungin vuokra-asunnossa 20 vuotta Espoossa. Olen ollut koko ajan kokopäivätöissä ja palkkani on yli keskitason, toimin kaupunginosaseurassa aktiivisesti kuten myös lasten urheiluseuroissa, kahdessa muussa vapaaehtoisjärjestössä, koulun johtokunnassa ja ajan aktiivisesti kaupunginosamme nuorison asioita. En halua muuttaa tästä koska tämä on yhteisöni, naapurit ovat ystäviäni ja paikka on mahtava. Miksi oletat että kaupungin vuokra-asunnoissa asuvat ovat vastuuttomia ja epäonnistuneita?