Kaupunki ei anna uutta asuntoa entisen poikaystävän vuoksi!
Poikaystäväni oli humalassa väkivaltainen ja jouduin usein soittamaan poliisit, kunnes jätin hänet ja nykyään kotonani on rauhallista.Erostamme on aikaa n.2 vuotta, mutta en saa uutta isompaa asuntoa näiden tapahtumien vuoksi.Onko tämä mielestänne oikeudenmukaista?
Kommentit (40)
Ei ole oikeudenmukaista. Oletko tuonut asian riittävästi tietoisuuteen sinne, missä päätetään asuntojen jaosta?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 19:16"]
Ei ole oikeudenmukaista. Oletko tuonut asian riittävästi tietoisuuteen sinne, missä päätetään asuntojen jaosta?
[/quote]
Sain kuulla tästä kiertotietä, suoraan ei asiaa ole minulle kerrottu.Voisinko pyytää kirjallisen selvityksen, miksei minulle myönnetä toista asuntoa?Olen kyllä aikaisemmin kysynyt onko asunnon saamisessa jokin ongelma, kun siinä on kestänyt kauan.(ja ei ole kuulemma jonoja)
ap
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 19:36"]
MIhin sä tarviit isompaa asuntoa, kun poikkiskin on jo heivattu?
[/quote]
Lapsien vuoksi.
ap
Oletko ilmoittanut että kys. henkilö ei enää asu kanssasi ja että häiriöt olivat hänen aiheuttamiaan? Jos olette saaneet tuolta ajalta kirjallisia huomautuksia/varoituksia niin ne ovat molempien nimissä. Onko jäänyt vuokravelkoja? Nämä seikat estävät saamasta asuntoa. Asutko nyt kaupungin asunnossa?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 20:02"]
Oletko ilmoittanut että kys. henkilö ei enää asu kanssasi ja että häiriöt olivat hänen aiheuttamiaan? Jos olette saaneet tuolta ajalta kirjallisia huomautuksia/varoituksia niin ne ovat molempien nimissä. Onko jäänyt vuokravelkoja? Nämä seikat estävät saamasta asuntoa. Asutko nyt kaupungin asunnossa?
[/quote]
Ei asunut virallisesti kanssani, enkä saanut huomautuksia tai varoituksia.Eikä jäänyt velkojakaan.Minusta aika epäoikeudenmukaista kaivella vanhoja asioita, joille en oikeastaan voinut mitään.Olin väärän ihmisen seurassa, mutta että tällainen rangaistus?
ap
Kyseessä taitaa olla henkilörekisterilain vastainen toiminta, johon suosittelisin auditointia. Parhaassa tapauksessa kaupungin palveluksessa olevat sadistiset suojatyövirkaämmät joutuvat linnaan.
Ennenkuin meuhkaat kunnolla, niin kysy syytä, miksi ette saa isompaa.
Oliko naapurit tehneet teistä valituksia? Jos kaupungilla epäillään että sama levoton meno jatkuu?
Jos olet yhteiskunnan elätti niin sossu ei maksa tietyn euromäärän ylittävää asuntoa ja tämä tiedetään asuntotoimessa.
Kaupunki on pieni, ja täällä kaikki tuntevat toisensa ehkäpä kaupungin työntekivät ovat etusijalla asuntoja valitessa.Tiedän muutaman tyhjän ison asunnon, mutta ne ovat minulle liian kalliita ja siksi olen pyytänyt tietyiltä alueilta asuntoa ja ehkä tälläkin on vaikutusta.
ap
Asuntoa ei voi saada jos haluamaltasi alueelta ja haluamasi tyyppistä asuntoa ei ole vapaana tai vapautumassa ja etusijallahan ovat aina ne joilla on akuutti asunnon tarve, eli syitä miksi et ole saanut toista asuntoa voi kyllä olla muitakin kun tuo ex-pokaystäväsi..
Minusta kaupungin vuokra-asunnot on tarkoitettu vähävaraisille ja jos tulotaso muuttuu, niin sitten vaan yksityisille markkinoille tai asunnon ostoon. Miksi ihmeessä kaupungin (lue - meidän veronmaksajien) pitää maksaa isompi asunto sulle,. Ei se mullekaan anna omaa saarta vaikka olisi kiva sellainen saada kaupungilta.
Ööh.....kannattaisko hoitaa ne luottotiedot kuntoon? Millaista kuvaa luulet antavasi lapsille tällä elämäntilallasi?
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 21:44"]
En voi muuttaa yksityiselle koska tarkistavat luottotiedot.
ap
[/quote]ei kai kaupungin asuntoakaan saa jos luottotiedot meneet. On olemassa myös asuntoloita. vai oliko sulla lapsia? Se on eriasia sitten. Toivottavasti saat asunnon.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:00"]
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 21:44"]
En voi muuttaa yksityiselle koska tarkistavat luottotiedot.
ap
[/quote]ei kai kaupungin asuntoakaan saa jos luottotiedot meneet. On olemassa myös asuntoloita. vai oliko sulla lapsia? Se on eriasia sitten. Toivottavasti saat asunnon.
[/quote]
saa saa ja jotkut yksityisetkin vuokraa luottotiedottomalle. jokaisella kun on kuitenkin se oikeus omaan kotiin.
Ymmärrän, että on ikävää, jos lasten takia tarvitsee isomman asunnon, eikä sitä saa. Ymmärrätkö sinä, minkä takia et saa asuntoa? Luultavasti siksi, että olet luottotiedoton ja aiheuttanut häiriötä nykyisessä asunnossasi.
Olen itsekin töpeksinyt nuoruudessani, ja eihän se kivaa ole, että menneisyyteen vedotaan edelleen. Niin se vain on, niin makaa kuin petaa. Voit toki yrittää ottaa yhteyttä vuokratoimistoon, ja selittää olevasi muuttunut nainen. Kauniit puheet eivät kuitenkaan välttämättä auta, teot puhuvat enemmän.
Sanoit saavasi kohtelua naaman mukaan. Sinä olet itse aiheuttanut ihmisten mielleyhtymät naamastasi. Jos kuitenkin olet sitä mieltä, että tapauksessasi rikotaan lakia, voit ottaa yhteyttä poliisiin.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:14"]
Ymmärrän, että on ikävää, jos lasten takia tarvitsee isomman asunnon, eikä sitä saa. Ymmärrätkö sinä, minkä takia et saa asuntoa? Luultavasti siksi, että olet luottotiedoton ja aiheuttanut häiriötä nykyisessä asunnossasi.
Olen itsekin töpeksinyt nuoruudessani, ja eihän se kivaa ole, että menneisyyteen vedotaan edelleen. Niin se vain on, niin makaa kuin petaa. Voit toki yrittää ottaa yhteyttä vuokratoimistoon, ja selittää olevasi muuttunut nainen. Kauniit puheet eivät kuitenkaan välttämättä auta, teot puhuvat enemmän.
Sanoit saavasi kohtelua naaman mukaan. Sinä olet itse aiheuttanut ihmisten mielleyhtymät naamastasi. Jos kuitenkin olet sitä mieltä, että tapauksessasi rikotaan lakia, voit ottaa yhteyttä poliisiin.
[/quote]
Kuten kerroin niin kuulin luotettavalta taholta että tuo on se oikea syy, enhän muuten tälläkään hetkellä asuisi kaupungin asunnossa:O En ole muuttunut mihinkään, eikä minun tarvitse sitä todistella, valitsen vain seurani nykyään tarkemmin.Olen ihminen ja tehnyt virheitä mutta kun kuulin etten saa asuntoa entisen poikaystäväni vuoksi, niin se todella pisti miettimään kuinka mielivaltaisia ihmisiä tuollaisissa toimistoissa voikaan olla.
ap
Ketä kiinnostaa?