Haluan ostaa naapuritaloyhtiöstä asunnon. MITEN?
Naapuritaloyhtiössä on meille täydellisiä asuntoja. Sijainti on tietenkin loistava, koska se on naapuritaloyhtiö. Mutta siis huoneistot ovat pienempiä ja me nimenomaan etsimme pienempää ja neliöiltään järkevämpää asuntoa.
Yksikään noista kahdeksasta asunnosta ei tietenkään ole myynnissä. Kuinka tökeröä olisi mennä laittamaan jotain lappua postiluukkuun, että 'Hei, oletteko kiinnostuneet asunnon myynnistä? Me ostamme asuntonne!'
Kommentit (25)
Just noin mut ehkä vielä kohteliaammin. Olisimme kiinnostuneita ostamaan asunnon tästä taloyhtiöstä. Jos teillä on asunnon myynti suunnitelmissa niin okisimme iloisia jos olisitte yhteydessä. Jotenkin tolleen ehkä.
Minä kyttään meidän seinänaapurin asuntoa :)
Laittaahan ihmiset just näitä "Olemme kiinnostuneet ostamaan asunnon tästä taloyhtiöstä, ilmoitathan, jos olet myymässä". Ja silloin myyjän kannattaa pyytää ylihintaa, koska te haluatte sen kämpän.
Laittakaa vain lappuja laatikoihin. Meillekin tulee säännöllisesti eri asunnonvälittäjiltä näitä "asiakkaamme etsii tältä alueelta asuntoa" -lappuja ja samahan se on, vaikka jättäisitte tämän välikäden pois.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:08"]
Just noin mut ehkä vielä kohteliaammin. Olisimme kiinnostuneita ostamaan asunnon tästä taloyhtiöstä. Jos teillä on asunnon myynti suunnitelmissa niin okisimme iloisia jos olisitte yhteydessä. Jotenkin tolleen ehkä.
[/quote]
Tuleeko siitä sellainen stalker-olo, jos joku naapuri haluaa ostaa asuntosi? Mietin tätä toisinpäinkin. Jos joku lähistöllä asuva ihminen laittaisi lappua meille ja haluaisi kovasti ostaa asuntomme, ajattelisin sen kyylänneen meitä jo pidemmän aikaa. Ja mistä se voisi tietää minkälaiset asunnot ovat sisältäpäin, missä kunnossa taloyhtiö on jne.
Minähän siis olen kyylännyt netistä tietoja ja asunnon pohjia.. :P
ap
Kyllä tuollaisia lappuja voi laittaa, kiinteistövälittjätkin niitä tuovat joskus, että asiakkaamme haluaa ostaa tästä taloyhtiöstä Luultavasti jostain viidestä, koska taloyhtiömme ja naapurit on loistavalla paikalla Ongelma tietysti se, että osa asunnoista voi olla vuokrattu ja vuokralaisella ei välttämättä ole mielenkiintoa kertoa vuokraisännälle, jos tykkää omasta asunnaan.
Me ostimme juuri viereisen yksiön. En laittanut lappua, vaan sanoin naapurille, että sitten kun olet aikeissa myydä, tule juttelemaan meille. Sinun tapauksessa laittaisin niitä lappuja.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:11"]
[/quote]
Tuleeko siitä sellainen stalker-olo, jos joku naapuri haluaa ostaa asuntosi? Mietin tätä toisinpäinkin. Jos joku lähistöllä asuva ihminen laittaisi lappua meille ja haluaisi kovasti ostaa asuntomme, ajattelisin sen kyylänneen meitä jo pidemmän aikaa. Ja mistä se voisi tietää minkälaiset asunnot ovat sisältäpäin, missä kunnossa taloyhtiö on jne.
ap
[/quote]
Miksi tehdä elämästä noin vaikeaa , kun voi mennä rakennusvirastoon ja saa sieltä kunnon kuvat pohjista ja koko talosta.
Kumpi kiinnostaa enemmän, se, mitä muut sinusta ajattelevat vai uusi, toiveiden mukainen asunto? Jos oikein hyvin käy, voi naapuritalon asukas haluta teidän, omaansa isomman asunnon (jos ymmärsin oikein). Laita kohteliaasti muotoillut laput.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:22"]
[/quote]
ap
[/quote]
Miksi tehdä elämästä noin vaikeaa , kun voi mennä rakennusvirastoon ja saa sieltä kunnon kuvat pohjista ja koko talosta.
[/quote]
Ai miten hankalaa? En ole mitenkään hankalasti saanut niitä tietoja, kun Oikotiellä on nykyään vanhat myynti-ilmoitukset nähtävissä ja taloista erikseen pohjia ja rakennusvuosia myöten kaikki tiedot.
Tarkoitin sitä, että ehkä niille naapureille tulee outo olo, jos naapuri ilmoittaa haluavansa ostaa heidän kotinsa.
ap
Kivasti naapurin talon myyjä laittaa sitten ylihintaa. Kyttää milloin myynnissä.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:27"]
Kivasti naapurin talon myyjä laittaa sitten ylihintaa. Kyttää milloin myynnissä.
[/quote]
Tätäkin olen miettinyt. Tiedän, että yhdessä asunnossa asuu kolmilapsinen perhe, vaikka makuuhuoneita on vain kaksi. Ehkäpä jossain vaiheessa muuttavat isompaan, elleivät ihan hippejä ole..
Tai sitten menen sinne hollille norkoilemaan ja alan ihastella kovaan ääneen, kun joku astuu ulos. ONPA IHANA TIILISEINÄ! JA IHANAT KUKKAISTUTUKSET TÄSSÄ. VOI PENTTI (ottaisin miehen mukaan) TÄMÄ OLISI KYLLÄ IHANA PAIKKA ASUA.
Ei plääh :)
Talossa ei siis ole vuokra-asuntoja vaan kaikki omistusasuntoja?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:22"]
[/quote]
ap
[/quote]
[/quote]
Ai miten hankalaa? En ole mitenkään hankalasti saanut niitä tietoja, kun Oikotiellä on nykyään vanhat myynti-ilmoitukset nähtävissä ja taloista erikseen pohjia ja rakennusvuosia myöten kaikki tiedot.
Tarkoitin sitä, että ehkä niille naapureille tulee outo olo, jos naapuri ilmoittaa haluavansa ostaa heidän kotinsa.
ap
[/quote]
no kyllä sä ap teet tosta hankalaa, arvuuttelet, että mitä ajattelee ym. Mikä tossa nyt on niin ihmeellistä laittaa joku lappu? Ja joo, ei tarvi vastata, että "jospa niille tulee outo olo".
Laita sinäkin sellainen "olen kiinnostunut tältä alueelta" lappu, eikä nimenomaan "tästä taloyhtiöstä", niin ei houkuta myyjää niin suuriin ylihintoihin kun luulee että ostajalla on laajempi skaala. Ja mä ainakin mainitsisin omasta mahdollisesta vaihtokaupan kohteesta.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:32"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:27"]
[/quote]
Tätäkin olen miettinyt. Tiedän, että yhdessä asunnossa asuu kolmilapsinen perhe, vaikka makuuhuoneita on vain kaksi. Ehkäpä jossain vaiheessa muuttavat isompaan, elleivät ihan hippejä ole..
Tai sitten menen sinne hollille norkoilemaan ja alan ihastella kovaan ääneen, kun joku astuu ulos. ONPA IHANA TIILISEINÄ! JA IHANAT KUKKAISTUTUKSET TÄSSÄ. VOI PENTTI (ottaisin miehen mukaan) TÄMÄ OLISI KYLLÄ IHANA PAIKKA ASUA.
Ei plääh :)
[/quote]
Asunnon vaihto? Voit aina ehdottaa ihan mikä sinusta hyvältä tuntuu. Ehkä ne meittii juuri samaa?
Toki asuntojen hinnat on erit, mutta välirahalla siitä selviää.
laita lappu, mulle on tullut kaksi lappua nykyiseen asuntooni. Kohteliaasti kirjoitettu ja asiallinen viesti, en mä ajatellut että kukaan kyttää mua, paperin keräykseen meni lappu, mutta jos olisi tullut kolme kuukautta aijemmin, ennen eroa, olisi mennyt myyntiin.
Mun tutut jakelivat noita lappuja kiinnostaviin taloyhtiöihin. Saivat yhteydenottoja reilulla viiveellä, siis jotain parin vuoden päästä - asukkaat olivat siis pistäneet lapun talteen tulevaa myyntiä ajatellen. Tuttavieni kohdalla tämä ei johtanut kauppoihin, he olivat jo ehtineet ostaa asunnon muualta, mutta saattaapi kai toimiakin.
Itse olemme ihan avoimesti naapureiden kanssa jutelleet osto- ja myyntiaikeistamme - meidänkin alueella porukka haluaa pääsääntöisesti vaihtaa isompaan/pienempään tässä lähiympäristössä.
Nostan vanhan ketjun.
Me tahtoisimme ostaa eräältä asuinalueelta omakotitalon. Miten suhtautuisitte, jos postilaatikostanne löytyisi joku aamu keskustelussa mainittu lappunen eli että alueen talot kiinnostavat? Tuolla kyseiseellä alueella on paljon taloja, emmekä ole kiinnostuneita läheskään kaikista. Vain niistä tietyistä, joissa on hyvä tontti.
Kannattaako lappua siis laittaa?
Lappua vaan laatikoihin :)