Oletteko huomanneet ilmiön; miehet moikkailevat vain kauniita naisia?
Olen huomannut IRL että kun vastaan tulee kaunis nainen mies moikkaa (esim käytävällä) mutta kun tulee vastaan lihava tai rumahko nainen, mies ei ole huomaavinaan. Miksi? Mistä tämä ilmiö johtuu??
Tätä tapahtuu ihan kokoajan esim 3000 hengen työpaikalla...
Kommentit (32)
Siis että isossa työyhteisössä miehet moikkaavat tuntemattomiakin työkavereita, kunhan he vain ovat kauniita naisia? En ole kaunis, näyttävä enkä naisellinen vaan korkeintaan nätti ja tyttömäinen. Moikkaan töissä vähintään jokaista, joka on joskus moikannut takaisin. Hyvin usein olen se, joka moikkaa ensin. Pitäisikö nyt innostua, kun miestyökaveri, josta olen kiinnostunut, moikkaa mua useimmiten ensin? Ap:n teorian mukaan hän pitää mua kauniina?
Jaa. Minä luulin olevani tanakka keski-ikäinen täti, mutta olenkin kaunotar, kun työkaverimiehet aina mukavasti moikkailevat ja juttelevat töissä. Tai sitten tämä on ihan höpöjuttua, ja miehet ovat ihmisiä siinä naisetkin.
En ole huomannut. Veikkaan syyksi sitä, että tuollainen ilmiö on olemassa vain aloittajan pään sisällä.
Kaunista naista kohden on paljon enemmän miehiä, jotka tuntevat - tai haluavat tuntea - hänet kuin ei-niin-näyttävää naista kohden, koska naiskauneus vetää miehiä puoleensa. Aivan normaalia siis. Tavallisemman näköisiä naisia ei välttämättä niin tunne ja muista suuressa firmassa kuin joitakin, joiden kanssa joutuu enemmän tekemisiin tms. Kauniiden kanssa haluaa joutua tekemisiin, joten heidät tuntee jollakin tasolla paremmin.
Sellainen yleistys täl kertaa. :)
En ole huomannut. Kaikkia moikataan
mies52v
Täällä näyttää olevan aina kauniita naisia, joita kauneuden takia tervehditään. Kumma kun niitä ei näe missään, suurin osa on ihan tavallisen näköisiä. Kyllä normaali ihminen tervehtii kaikkia joitten kanssa enemmän tekemisissä.
Minä olen sen verran kaunis, että työyhteisössäni moni mies, jonka kanssa en ole työasioissa missään tekemisissä, tietää pikkujouluissa koko nimeni.
En tiedä, onko se sitten positiivista, että olen mahdollisimman monen kollegan pikkujoulukaatolistalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei ole sellainen, johon tekisi mieli laskea siemenensä, miksi siihen pitäisi haaskata aikaa tai vaivaa?
Miljoonat miehet ovat valmiita seurustelemaan vaikka miten ruman naisen kanssa, kunhan ei tarvitse olla yksin. Miehillä on heikot sosiaaliset taidot, huonot tunnetaidot, ja vaikeuksia solmia aitoja (syvällisiä) ystävyyssuhteita.
Eräs tutta työskentee prostituoituna. Hän sanoi, että hämmästyttävän moni mies haluaa jättää seksiaktin väliin ja käyttää koko "vastaanottoajan" vain puhumiseen ja halailuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei ole sellainen, johon tekisi mieli laskea siemenensä, miksi siihen pitäisi haaskata aikaa tai vaivaa?
Miljoonat miehet ovat valmiita seurustelemaan vaikka miten ruman naisen kanssa, kunhan ei tarvitse olla yksin. Miehillä on heikot sosiaaliset taidot, huonot tunnetaidot, ja vaikeuksia solmia aitoja (syvällisiä) ystävyyssuhteita.
Eräs tutta työskentee prostituoituna. Hän sanoi, että hämmästyttävän moni mies haluaa jättää seksiaktin väliin ja käyttää koko "vastaanottoajan" vain puhumiseen ja halailuun.
Sun täytyy olla mies, kun et ymmärrä, että sen takiahan nämä miehet ovat siellä prostituoidun luona, kun heille ei kelpaa se susiruma nainen (johon ehkä olisi mahdollisuus), vaan mieluummin maksavat seksiaktitaksan päästäkseen juttelemaan ja halailemaan kauniin naisen kanssa.
Olen kaunis, siro nainen enkä ole huomannut tätä. Hymyilen tai en, minua moikataan täysin sattuman varaisesti, useimmiten kyllä. On niitäkin, jotka välttelevät katsekontaktin ottamista kanssani, olen huomannut heidän välttelevät kaikkia. Ne miehet, jotka moikkaavat aina, ovat yleensä mukavia ja moikkaavat näkemäni mukaan suunnilleen kaikkia, joihin saavat katsekontaktin. Ehkä kauniit naiset ovat sitten useammin itsevarmoja hakemaan sitä katsekontaktia. Mutta kyllä moikkausten määrä putoaa roimasti kauniillakin naisella jos ahdistuneena tuijottaa tiiviisti varpaisiinsa. Itse olen kyllä tässä kiusallinen poikkeus, että yritän moikata niitäkin, jotka sitä jostain syystä välttelevät koska kuvittelen sen saavan ahdistuneen ihmisen rentoutumaan. Vaikka voihan olla, että sitä ei ollenkaan kiinnosta ottaa muihin kontaktia ja siksi välttelee. Ehkä eri aloilla ja eri paikoissa on vähän erilaisia ihmisiä myös, mikä vaikuttaa siihen moikataanko jotain vaiko ei ketään. Jotain voi olla moikkaamatta ihan muista syistä kuin, että olisi kaunis tai ruma vaikkei tuntisikaan. Itse esim. välttelen ottamasta katsekontaktia tiettyä etnisyyttä oleviin miehiin jos en tunne. Muita moikkaan aina. Moikkailuun vaikuttaa moni asia. Ei kaikki kauniit ihmiset näytä siltä, että niitä kannattaa moikata. No useimmat ihmiset on ihan moikattavan näköisiä olivat kauniita tai eivät. Tää on kyllä taas tällainen humble brag -syötti"huomio" koko aloitus. Ja porukkaa ryntää kertomaan kuinka heitä moikataan ja kohta varmaan kumareetaankin heidän kauneutensa edessä. Voi huokaus...