Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lyhyt kampaus vanhan hentohiuksisen suomalaisnaisen vääjäämätön kohtalo?

Paksuista hiuksista ikuisesti kateellinen mamma
03.12.2020 |

Minulla - kuten todella monella muullakin suomalaisnaisella - on ohut ja hento hiuslaatu. Hiusta on paljon, mutta se on niin kevyttä ja pehmeää, ettei siitä saa näyttävää ja runsasta kampausta hyvällä tahdollakaan tai edes oikeilla aineilla.

Olen pitänyt omaa tukkaani polkkapituisena, koska sellaisena se vielä näyttää ihan hyvältä. Hiuksissa on myös hieman kiharuutta, joten aivan hirveän kurjalla tolalla hiustilanne ei sentään ole.

Mutta mutta! Olen nyt 45v ja huomaan selvän eron esim. kymmenen vuotta sitten otettuihin kuviin - hiukset olivat tuolloin aivan selvästi runsaammat ja kauniimmat. Vuosi vuodelta hiukset ohenevat ja harvenevat, enkä vielä edes tiedä, mitä vaihdevuodet tulevat hiuksille tekemään, mutta tuskin mitään hyvää.

Onko lattanahiuksisen suomalaismamman ainoa vaihtoehto leikkauttaa itselleen lyhyt kampaus, kun ikää tulee lisää? Toinen vaihtoehto - pituuden säilyttäminen - tuottaa ainakin itselläni todennäköisesti vain surullisia liimatukkakampauksia, joista varmaan elämän loppuvaiheessa vielä paistaa kalju läpi.

Onko jotain muuta vaihtoehtoa, jota en nyt tässä keksi. Kysyn puoliksi huumorilla, puoliksi kauhuissani.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiharilla saa huijattua massaa. Jos olisi rahaa, niin ostaisin tuuhennokset.

Vierailija
2/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiharilla saa huijattua massaa. Jos olisi rahaa, niin ostaisin tuuhennokset.

Mitkäs tällaiset tuuhennokset on? Jotain lisäkkeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi tehdä trumpit: sivulta lyhyehkö tukka kammataan molemmilta puolilta päälaelle peittämään kaljua, ja keskitukka kammataan takaa eteen lipaksi, joka taipuu otsalla käytyään vielä takaisin taakse pään keskikohdalle. Ja takatukka voi olla niin pitkä kuin haluat. 

Vierailija
4/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi tehdä trumpit: sivulta lyhyehkö tukka kammataan molemmilta puolilta päälaelle peittämään kaljua, ja keskitukka kammataan takaa eteen lipaksi, joka taipuu otsalla käytyään vielä takaisin taakse pään keskikohdalle. Ja takatukka voi olla niin pitkä kuin haluat. 

Jos hiukset ohenee tätä menoa, niin taidan tosiaan trumpiuttaa kampaukseni jo lähivuosina!

Vierailija
5/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuhennoksia ei kannata ottaa, kuten ei pidennyksiäkään, koska ne rasittavat aina niitä hiuksia joihin ne on kiinnitetty ja pahimmassa tapauksessa nämäkin hiukset lähtevät. Muutenkaan ohenevia hiuksia ei kannata rasittaa millään ylimääräisellä.

Täälläkin painitaan saman ongelman kanssa. Ikää 43, pari vuotta sitten takapuoleen ulottunut tukka on lyhentynyt puoleenselkään. Entiset lempparikampaukset näyttävät lähinnä säälittävältä, eikä uusia hyviä ole löytynyt. En haluaisi millään alistua ja leikkauttaa lyhyttä tätitukkaa, koska se vasta ankea onkin, mutta jotain tähän kriisiin pitää keksiä. Ehkä nyt kun korona pistää paikat kiinni, pitää alkaa käymään järjestelmällisesti kampausvaihtoehtoja läpi.

Muuten koitan paapoa hiuksiani: ei lämpökäsittelyitä, värjäystä ja kampaaminenkin mahdollisimman hellävaraisesti. Syön piimaaravintolisää ja muutenkin terveellisesti.

Vierailija
6/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalimman näköstä on se, kun YRITTÄÄ näyttä nuorelta ja tuuhealta - kuka milläkin konstilla.

Itse leikkautin vastaavassa tilanteessa aivan lyhyen pixiemallin, joka on ollut kampauksistani ehdottomasti kehutun.

Vierailija
7/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hm. Vieläköhän sitä saisi rastat? :D Ei menisi yhtään hiusta hukkaan...

Vierailija
8/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalimman näköstä on se, kun YRITTÄÄ näyttä nuorelta ja tuuhealta - kuka milläkin konstilla.

Itse leikkautin vastaavassa tilanteessa aivan lyhyen pixiemallin, joka on ollut kampauksistani ehdottomasti kehutun.

Makunsa kullakin. Minun inhokkini on kyllä lyhyt tätimalli joka paljastaa leveän niskan ja näyttää ohuelta ja väsyneeltä. Olisikohan joku suunnilleen olkapääpituinen malli jota voisi pitää kiinni jollain pikkunipsulla tai esim. ranskanletillä huono veto?

Vierailija
9/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on pixie malli

Vierailija
10/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se useimmille on. Ne, joille ulkonäkö on äärimmäisen tärkeää ja on valmis panostamaan siihen aikaa ja rahaa, voivat toki ottaa lisäkkeitä kuten pidennyksiä tai tuuhennoksia. Itse en viitsinyt, vaan kun tukkaa alkoi 40 v:nä harveta, leikkasin suosiolla korvat paljaana -lyhyeksi. 

Vierailija
11/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä juuri pelkäänkin, että sinnittelen liian pitkään tässä nykyisessä kampauksessani enkä tajua näyttäväni naurettavalta. Toisaalta tiedän, että näytän naurettavalta myös lyhyessä tukassa, koska olen tällainen paksu pallopää. :-/

Vierailija
12/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makunsa kullakin. Minun inhokkini on kyllä lyhyt tätimalli joka paljastaa leveän niskan ja näyttää ohuelta ja väsyneeltä. Olisikohan joku suunnilleen olkapääpituinen malli jota voisi pitää kiinni jollain pikkunipsulla tai esim. ranskanletillä huono veto?

Monilla meistä ohenee niin paljon hiukset että ei toimi. Itse en pysty enää 46 v:nä pitämään edes polkkatukkaa, koska pään sivuilta tukka ei kasva hius korvia pidemmäksi. Ja kaikki kiinni laitot näyttää pahalta kun harvan hiuksen välistä loistaa päänahka.

Vierailija
13/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen on pixie malli

superlyhyt, hiukset n. 2-5 sentin pituisia.

Vierailija
14/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen on pixie malli

superlyhyt, hiukset n. 2-5 sentin pituisia.

Toimii jos on kauniit kasvot. Itse menin myös hiljattain leikkauttamaan tuollaisen, vähän sellaista miesten ananastukka / undercut mallia jossa sivut superlyhyet ja päällä pidempää. Näytän ihan järkyttävältä nyt. Mun kulmikkaat, leveät (miesmäiset) leukaperät tulee voimakkaasti esiin, samoin iso nenä. Näytän todella kolholta, kun ennen näytin paljon pehmeämmältä.

Vierailija
15/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastutko usein paksuhiuksiseen mieheen siitä syystä, että itselläsi on ohuet hiukset?

Vierailija
16/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohuthiuksiselle ei missään nimessä pidennyksiä/tuuhennoksia sillä ohut hius ei kestä sinettiä/teippiä ja hiukset katkeilee tai pidennys ihan liukuu pois harjatessa sileästä tukasta. kokemuksesta tiedän sillä niskahiukset katkesivat tosi pahasti ja kesti monta vuotta saada ne ennalleen. pidennykset vaatii muunlaisen hiuslaadun kuin perus ohuen suomalaisen

Vierailija
17/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuet hiukset ovat siunaus. Mun lapsilla on paksut hiukset ja niiden hiusten pesua, kuivausta ja laittamista katselleena olen oppinut olemaan kiitollinen ohuista hiuksistani. Aiemmin kadehdin paksuja hiuksia, koska onhan ne kauniit. Mutta se vaiva..

Mä pidän hiukset puolipitkinä ja kiinni. Ihan yksikertaisella letillä tai nutturalla. Toki se letti on liuru ja nuttura pieni, mutta mitä väliä kun lyhyet hiukset ei mulle käy tai vaatisi hirmuista laittamista ettei olis tosi omituisen näköiset.

Jos joskus alkaa kalju vilkkua, siirryn käyttämään sellaista leveää trikoopantaa/kapeaa huivia ja hiukset ylös nutturalle sen kanssa, ei kalju paista eikä tarfvii hiuksia pätkiä lyhyiksi.

Vierailija
18/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei sovi pixie malli.

miel Pitkät etu-/ sivuhiukset eikä takaakaan kynitty, mut ohennettu.

Vierailija
19/19 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan toivoni siihen, että harmaannun tavallista nuorempana ja harmaa hiuslaatu on sen verran paksumpi/karheampi, että ei tarvitse leikata korvia näkyviin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi