Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarviin taas siivousvauhditusta

Vierailija
15.04.2014 |

En ole pitkään aikaan avannut siivousketjua, mutta nyt ois pakko. En jaksa tehä mitään omin päin. Olen kotona pienen vauvan kanssa, kotityöt on mun hoidettavana ja hyvin ehtisin, mutten saa aikaiseksi. Auringonpaisteessa tuntuu vielä (likaisista ikkunoista huolimatta) että koko talo on täynnä pölyä. Kaikenlaista vaatetta ja pyykkiä on joka paikassa pölyttämässä lisää.

Alotan nyt laittamalla pesukoneeseen valkopyykkiä ja tyhjennän sen jälkeen tiskikoneen. Vauva nukkuu nyt. Jos joku muu haluaa siivota nyt kanssa, vaikka jotain ihan pientäkin, niin saa mielellään raportoida tänne!

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs pakata ku on muutto edessä ja se on yhtä ankeeta. Hirvee määrä tavaraa ja tuntuu loputtomalta. Varsinkin kun käyn kaikki läpi, mitä pidän ja mitä heitän pois.

Illalla sitten pitää saada siivottua sen verran että täällä pääsee muutkin ihmiset kulkemaan roinien keskellä.

Nyt kohta heitän komeron perukoilta löytyneitä vaatteita pesukoneeseen ja sen jälkeen siirryn kirjojen lajittelun pariin.

Tsemppiä! Toivottelen aurinkoisesta Vaasasta =)

Vierailija
2/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääks, virtaa muuttopakkaamiseen! Siinä se nurkkiin kertyneen roinan määrä varmasti konkretisoituu ihan käsin kosketeltavasti.

Tein nuo mitä lupasin ja nyt pitääkin imettää. Kun vauva on syönyt, koitan virittää hänet kantoliinaan ja mietin sitten mitä voisin tehdä.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaminen on itsensä arvostamista ja itsestä välittämistä :) Tätä hoen itselleni. Siivoan itse sen voimalla, koska projektinani on välittää itsestäni, asioistani ja läheisistäni aiempaa enemmän.

Vierailija
4/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä, nelonen :). Mä en edes inhoa siivoomista, inhoan sen aloittamista. Pääni sisällä saatan siivota moneen kertaan, siis ajatella että tääkin pitäisi hoitaa ja miten sen tekisi, sen sijaan että oikeasti tekisin sen mieleen tulleen asian heti ja unohtaisin sen sitten.

Mutta unohdin jo mitä olin tekemässä, eksyin jotain täysin tyhjän päiväisiä mulle tuntemattomia Indedays-bloggaajia katselemaan. Vauva on sitterissä, taidan ottaa pölynimurin esille ja etenen sen kanssa pikkupätkiä ja järjestelen samalla.

t. ap

Vierailija
5/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haa, unohdin, putsasin talouden LCD-näytöt äsken ja harjasin vessanpöntöt.

t. ap

Vierailija
6/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivosin jo aamulla. Onni on pieni kaksio ja vähän tavaraa<3

Vierailija
7/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla kuinka paljo siivottavaa pinta-alaa, siis onko kyseessä esim kerrostalon kaksio/kolmio vai omakotitalo? :)

Vierailija
8/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en nyt jaksa siivota mutta eilen olin ahkera. Inhoan tiskausta, joten meillä oli viinilaseja jne kertynyt siihen tiskipöydälle mukavasti. Oli ihana tunne kun olin kaikki tiskannut ja pyyhkinyt pöytätasot, jotenkin avarampi koko pieni keittiö! Ikkunat on meilläkin vielä pesemättä, ehkä huomenna...

Vierailija
9/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää puhuko ikkunoista. Muutin tähän 1,5 vuotta sitten ja lasit oli sillon likaset. No, ne on edelleen likaset kun en ole niitä koskaan pessyt :D

Vierailija
10/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin eilen, että nyt mä teen kevätsiivouksen! Olin aluksi, että yäk siivousta, ei yhtään huvita, mä en saa tätä ikään valmiiks. Mutta päätin alkaa siivoamaan ja että kaikkea ei tarvitse tehdä valmiiksi kertarysäyksellä. Ihan vaan silleen, että siivoanpa vähän aikaa ja sitten pidän tauon ja katson telkkarista jonkun kivan ohjelman.. ja siinä tv:tä katsoessa voin samalla vaikka järjestää kirjahyllyä... ja tuolleen vähän kerrallaan, ja sit loppujen lopuks oon jo saanut paljon aikaseksi melkein kuin huomaamatta! Se on ihana tunne kun alkaa näyttää siistiltä ja tuntuu, että kyllä kannatti alkaa siivoamaan vaikka se ensi alkuun tuntui vastenmieliseltä! Nyt on kämppä muuten siisti, että enää vaan pitää järjestää tuo yks kaappi, tiskata, pestä lattia ja siivota kylppäri, eli paljon ei oo enää tekemistä ja jos ei huvita niin tiskit voi jättää huomisellekin... että kyllä se siitä! :)

Vierailija
11/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mä tuun mukaan, kunhan pääsen kotiin. Vielä parikymmentä minuuttia töitä. Pääsiäisenä haluan rentoutua ja viettää kivaa aikaa perheen kanssa. Tänään on siis siivouspäivä!

Vierailija
12/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käväisen kans kaupassa, tulen sitten mukaan alkuillaksi! Aamupäivällä ehdin jo pestä uunin ja pestä koneellisen pyykkiä. Ruoanlaiton ja leivonnan jälkeen keittiö on kuin pommin jäljiltä. Siivouksen aloittaminen on joskus työlästä, mutta minäkin oikeastaan tykkään siivota!

Vierailija
13/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oon imuroinut tärkeimmät tilat, taas imetystauko. Tää on tällanen pienehkö okt, n. 120 neliötä yhdessä kerroksessa. Rupesin melkein professionaaliksi ja otin pesuliuosta ämpäriin, mikrokuituliinan ja pyyhkeen, kunhan saan imetettyä niin kuljen hetken ympäriinsä pyyhkimässä pahimpia pintoja. Kun perhe tulee kotiin niin saattaa tulla tauko, mutta tarkotus olisi ilta viikata ja järjestellä pyykkejä.

t. ap

Vierailija
14/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein vapauttavinta on karsia tavaraa ja hankkiutua kaikesta turhasta eroon. Mulle ainakin on kertynyt paljon turhia vaatteita, ja lastenvaatteista osan voi laittaa lahjoituksiin, sen verran kuluneita tai muuten ankeita ovat, ettei niitä jaksa alkaa myydä tai antaa edes tutuille. Pitäisi jotain yrittää myydäkin huutiksessa tai muualla, kamera vaan esiin ja kuvaamaan!

Vierailija
15/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imuroin 75 % kämpästä (loput, kunhan käyn vintillä viemässä loput talviromppeet), sekä pesin tyynyt ja täkin. Kohta vintille, mut sitä ennen hömppää telkasta.

Vierailija
16/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jumituin vähäsen kattomaan tuota Isännän ja koiran käytöskoulua... :) Vauvalla oli vaikea hetki, nyt hän taas nukkuupi. Roskat viety, posti haettu, vähän järjestelty, tuuletettu. Tuleekohan tänään telkkarista jotain pyykinviikkausohjelmaa?

t ap

Vierailija
17/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö täällä on siivousseuraa? Kaupassa käyty, ruoka laitettu ja syöty, ikkunat pesty. Nyt tiskikone, pyykkikone ja kuivuri päälle ja keittiön kimppuun. Pyörähdän täällä päivittelemässä. 12

Vierailija
18/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että täällä on vielä joku! Mä pääsin nyt vasta AV:lle. Pääsin tosiaan neljältä töistä, tulin kaupan kautta kotiin, laitoin makaroonilaatikon uuniin ja pesin pari koneellista pyykkiä. Ja vessan pesin!

Nyt söin ja olen todella tsempin tarpeessa!

Sohva ja töllö houkuttaa... Apua.

T: 12, kas niin muuten väittää olevansa edellinenkin :)

Vierailija
19/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 18:16"]

Vieläkö täällä on siivousseuraa? Kaupassa käyty, ruoka laitettu ja syöty, ikkunat pesty. Nyt tiskikone, pyykkikone ja kuivuri päälle ja keittiön kimppuun. Pyörähdän täällä päivittelemässä. 12

[/quote]

Heh, sori, olen siis numero 13 :)

Onhan 12 sulla keittiö kiiltävän puhdas, mites lattiat?

13

Vierailija
20/70 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiillä, ei. ...vielä. Sain tiskarin päälle ja kolmannen pesukoneellisen.

Ajattelin taitella noi kuivat pyykit nyt, mut taidakin lykätä sen myöhemmäks ja imuroida nyt.

12