Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi päiväkotien on niin kamalan vaikea kommunikoida ajoissa?

Vierailija
03.12.2020 |

Nytkin tuli kello 14.15 päiväkodin kautta viestiä, että huomenna lapsilla pitää olla juhla-asu, kun viettävät itsenäisyyspäivän gaalaa. Nytkö sen vasta päättivät? Aikaisemmin syksyllä ilmoitettiin, että tänä vuonna ei järjestetä mitään joulujuhlia tai muuta aktiviteetteja.

Olettavatko nuo tosiaan, että kaikilla on kasvavalle lapselle kotona juhla-asu joka koossa? Nyt on vielä korona-aikakin, niin tänä vuonna on kaikki sukujuhlat, häät ja muut peruttu. Nyt vaan kaikki paikkakunnan mammat rynnimään paikkakunnan ainoaan vaatekauppaan, juhlavaatteista tappelemaan, prkl. Olisikohan tuosta juhlavaatetarpeesta voinut infota vaikka pari viikkoa sitten, niin olisi ehtinyt jotain hankkiakin. Nyt lapsi pääseekin juhlimaan "paremmissa collareissa" ja "parhaassa t-paidassa", jeee.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeaa suunnittelua päiväkodin osalta.

Vierailija
2/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tressaa,meillä myös saatiin tieto nyt mutta luki että saa pukeutua juhlavasti jos haluaa,ei ole pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei ole päiväkodin syy vaan ylemmältä taholta on saatu vasta tänään lupa järjestää juhlat. On jopa kielletty kertomasta että voi olla mahdollista että pidetään juhlat.

-päikyntäti-

Vierailija
4/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ilmoiteta etukäteen, jotta lapsia ei tuotaisi hoitoon pelkästään sen gaalan takia.

Voithan ap valittaa, että huonosti tehty, että ette halua että päiväkodissa tehdään tuollaisia extempore-tempauksia, koska haluatte käyttää vähintään kuukauden siihen, että ostatte mittatilaus-iltapuvun taaperollenne.

Vierailija
5/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitiyden kohokohta on edelleen se ekan luokan opettajan viesti kello19.50 että seuraavana aamuna 7.50 kaikilla oppilailla pitää olla punapilkullista kangasta ja miekka.

Vierailija
6/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 100% varma, ettei varhaiskasvatuksen työntekijät edes ajattele, että lapsia ilmaantuisi paikalle missään virallisissa juhla-asuissa, rauhoitu vähän ap.

T: Lastenhoitaja.

Vierailija
7/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa että noi juhlavaateongelmat oli tytöillä aika helppoja. Mulla oli käytettyinä ostettuja mekkoja käytämmössä joka kuussa. Niitä saa siistejä ja halpoja.

Tukka vaan nätisti juhlakampaukselle, valkoiset sukkikset ja tossut. Jonkin korunkin voi laittaa.

Vierailija
8/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koossa, ei kuussa

Vierailija
9/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äitiyden kohokohta on edelleen se ekan luokan opettajan viesti kello19.50 että seuraavana aamuna 7.50 kaikilla oppilailla pitää olla punapilkullista kangasta ja miekka.

Mitä hittoa? Mulla ei ole lapsia, mutta ihmettelen että suostuuko vanhemmat oikeasti tällaiseen? Itse tuossa tilanteessa ehkä vastaisin opettajan viestiin, että tällä varoitusajalla ei ole mahdollista, opettajalta varmaan saa materiaalit.

Vierailija
10/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hittoa? Mulla ei ole lapsia, mutta ihmettelen että suostuuko vanhemmat oikeasti tällaiseen? Itse tuossa tilanteessa ehkä vastaisin opettajan viestiin, että tällä varoitusajalla ei ole mahdollista, opettajalta varmaan saa materiaalit.

En lähtenyt ostamaan sitä kangasta.

Olin yksin kotona lasten kanssa ja nuorempi, kolmevuotias, oli jo nukkumassa.

Sinällään asun vain kilsan päässä kauppakeskuksesta, mutta ei sitä kolmevuotiasta voinut kotiin jättää. Eikä herättää.

Miekan sain lainattua naapurista.

Ja kyllä sanoin silloin(kin) näistä aikatauluista. Mutta ope oli lapseton eikä tajunjut ollenkaan.

Vierailija
11/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun nyt asia sulle valkeni. Muista tämä jatkossa seuraavat 10 - 15 vuotta. Itsenäisyyspäivää juhlistetaan pk:ssa, eskarissa ja kouluissa joka ikinen vuosi aina edellinen arkipäivä.

Vierailija
12/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni kerran tällaisesta kuppi nurin (miljardi muutakin huolehdittavaa ja muistettavaa asiaa töissä ja kotona) ja pyysin - aivan varmasti ihan ystävälliseen sävyyn itseni pakottaen - että infoa saisi hieman enemmän etukäteen. Silmiä pyöritellen ja huokaillen ryhdyttiin sitten hoitajien toimesta saman tien merkitsemään seuraavan viikon erityisohjelmia eteisen (tyhjään) seinäkalenteriin. En tajua.

Vierailija
13/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei ole päiväkodin syy vaan ylemmältä taholta on saatu vasta tänään lupa järjestää juhlat. On jopa kielletty kertomasta että voi olla mahdollista että pidetään juhlat.

-päikyntäti-

Olisiko siinä tapauksessa voinut olla vähän pelisilmää ja todeta että tiedotus meni liian myöhäiseksi joten ei järjestetä juhlia tai järjestetään ilman juhlapukeutumista.

Laittaisin ap kyllä asiallisen palautteen, että kaikilla perheillä ei ole mahdollista reagoida näin äkillisesti juhlavaatteita vaativiin tilaisuuksiin. Herkälle lapselle saattaa jäädä oikeasti paha mieli sitten jos suurimalla osalla on juhlavaatteet mutta hänen perhe ei ehtinyt illalla ostoksille tai ei ollut varaa näin lyhyellä varoitusajalla ostella ylimääräistä.

Vierailija
14/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun nyt asia sulle valkeni. Muista tämä jatkossa seuraavat 10 - 15 vuotta. Itsenäisyyspäivää juhlistetaan pk:ssa, eskarissa ja kouluissa joka ikinen vuosi aina edellinen arkipäivä.

Etkö osaa lukea?

Vierailija
15/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 100% varma, ettei varhaiskasvatuksen työntekijät edes ajattele, että lapsia ilmaantuisi paikalle missään virallisissa juhla-asuissa, rauhoitu vähän ap.

T: Lastenhoitaja.

Jos ei toivota juhlavaatteita niin niitä ei silloin olisi mainittu viestissä ollenkaan. Vai kuka oikeasti laittaa viestin juhlapukeutumisesta jos tarkoittaa että tullaan tavallisissa vaatteissa?

Vierailija
16/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen ne niitä tarvitsi?? 😂 Leikkivät merirosvoja?

Vierailija
17/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yllättävän yleistä. Olen viiden lapsen äiti ja lapset ovat onneksi jo kaikki aikuistuneet - enää ei tule opettajilta mitään viestejä.

Minulle on laitettu aikoinaan reissuvihkoon (se sellainen pieni, sinikantinen ruudullinen viestivihko) viesti opettajalta, että tyttärellä pitäisi olla huomenna kansallispuku päällä. Tiesin toki, että tytär oli valittu johonkin koulua esittelevään tv-kuvaukseen, joka esitettiin Saksassa, mutta asusta ei ollut mitään puhetta. Olin varautunut siistiin pukeutumiseen, olihan kaikilla tavallinen koulupäivä, vaikka kuvaajat ja toimittajat olivat koululla. No, ei ollut kansallispukua tyttärellä, vaan siistit kouluvaatteet ja hiukset leteillä.

Yhdelle pojalle ilmoitettiin, että koska hän laulaa Tiernapojissa, pitäisi olla Herodeksen asu saman viikon perjantaiksi. Oli muistaakseni tiistai tai keskiviikko. Poika oli liian pitkä ja iso (kahta päätä muita pidempi jo ala-asteella), niin koulun Herodes-asu ei mennyt päälle.

Vierailija
18/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinällään asun vain kilsan päässä kauppakeskuksesta, mutta ei sitä kolmevuotiasta voinut kotiin jättää. Eikä herättää.

Ja kyllä sanoin silloin(kin) näistä aikatauluista. Mutta ope oli lapseton eikä tajunjut ollenkaan.

Open tajuamattomuus kuitenkin varmaan johtui jostain muusta kuin lapsettomuudesta. Itsellänikään ei ole lapsia ja todellakin ymmärrän, ettei suurin osa ihmisistä säilö kaikkea mahdollista kotonaan tai ole valmis sekunnin varoitusajalla lähtemään ostoksille.

Vierailija
19/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Open tajuamattomuus kuitenkin varmaan johtui jostain muusta kuin lapsettomuudesta. Itsellänikään ei ole lapsia ja todellakin ymmärrän, ettei suurin osa ihmisistä säilö kaikkea mahdollista kotonaan tai ole valmis sekunnin varoitusajalla lähtemään ostoksille.

Totta varmasti tämäkin. Hän oli sellainen impulsiivinen moment to moment -luonne, eikä ylipäätään osannut suunnitella yhtään mitään. 

Vierailija
20/89 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tytöllä ei kokoistaan mekkoa laita hänelle ylle joku juhlavampi t-paitasi/toppisi ja vyötärölle vyö tuomaan mekkomaista muotoa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme