Ärsyttääkö sinua sana "menopaussi"?
Kommentit (15)
Ei ärsytä. Menopaussista tulee mielen viljapohjainen välipalapatukka.
"Ota Menopaussi(r), jaksat pidempään"
Vaihdevuodet on parempi, suomalaisempi sana.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 15:13"]Vaihdevuodet on parempi, suomalaisempi sana.[/quote]
Vaihdevuosista taas tulee mieleen joku veturimiesten juttu, joten ei oikein sopiva. VR:n projekti...
Välipalapatukka sopivan pirtsakka ja voimaannuttava.
Toinen murrosikä? Kiukkuvuodet? Tippuvuodet? Lopetusvuodet?
Ei ärsytä yhtään, enkä käsitä miksi ärsyttäisikään.
Ei, ärsyttää yhtä vähän kuin sana diabetes, ripuli, mammografia.
Ei, käytän sitä itse: toivoisin, että menopaussi alkaisi ennemmin kuin myöhemmin, koska näin 48-vuotiaana olen kyllästynyt jatkuvaan verirumbaan kolmen viikon välein.
Ärsyttää, mutta ärsyttää kyllä sana vaihdevuodetkin.
Ärsyttää. Se kuulostaa ihan kuin olisi suomalaista perää ja "meno" tarkoittasi menemistä.
Leppoistan tästä itseni menopaussille, kun tuota tietotaitoa on jo kertynyt. Pikässä juoksussa saattaa kuitenkin jäädä pää vetäjän käteen ja voimaantuminen jää vain haaveeksi.
Vaihdevuodet olisi parempi. Koska tämä latinaan pohjautuva sana tuo mieleen, että nyt on menot menty. Tosin mulle ihan sama, koska hormonikierukana kanssa kuukautiset jääneet historiaan, ja ongelmia sen suhteen ei ole.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:09"]
Vaihdevuodet olisi parempi. Koska tämä latinaan pohjautuva sana tuo mieleen, että nyt on menot menty.
[/quote]
So? Mitä pahaa siinä olisi? Minä nyt en ole koskaan "mennyt menoja" ennenkään, joten minulle sana on parempi kuin vaihdevuodet. En minä mihinkään vaihdu, ihan sama minä itse minä olen, vaikka verirääkki loppuisikin.
2
Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet olisi parempi. Koska tämä latinaan pohjautuva sana tuo mieleen, että nyt on menot menty. Tosin mulle ihan sama, koska hormonikierukana kanssa kuukautiset jääneet historiaan, ja ongelmia sen suhteen ei ole.
Paussi on tauko eli väliaikainen tila. Sen jälkeen tulee taas menoa.
Tarkoittaako se sitä, että haluaa olla itseksekseen omissa oloissa. Mitkään menot eivät kiinnosta. Monttako vuotta paussivaihe kestää?
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:05"]
Leppoistan tästä itseni menopaussille, kun tuota tietotaitoa on jo kertynyt. Pikässä juoksussa saattaa kuitenkin jäädä pää vetäjän käteen ja voimaantuminen jää vain haaveeksi.
[/quote]
AAAAAAARGGGHHHH! Oliko ihan pakko?