Lapsiperheiden ahdinko
ei oikein käy ilmi ainakaan palstan perusteella. Ostellaan huvikseen jotain muumimukeja ja merkkilaukkuja, juodaan viinejä, matkustellaan, ostellaan autoja, maksetaan helvetillisiä summia lastenvaatteista etc.
Kommentit (8)
No kaamea haloo nousi tuosta lapsilisän nipistyksestä. Itse olen yksinhuoltaja ja myös kaukana ahdingosta. Ja mielummin laitan tonnin auton ruosteenestoon kuin kymmeneen muumimukiin.
Heti kättelyssä näemme, että lapsiperheiden ahdinko on pelkkää urbaania legendaa. Palsta on puhunut!
Lapsiperheiden ahdinko on vain perussuomalaisten promoamaan propakandaa.
Ei se -8€/kk aja ahdinkoon ketään, joka on tehnyt lapset taloudellisesti vähintään suht hyvin toimeentulevaan perheeseen, kenties vähän vanhemmalla iälläkin. Näitä keskiluokkaisia perheitä on Suomessa paljon.
Varsinkin vaalien alla poliitikoilla on tapana hihkaista "lapsiperhe" joka rakoon. Jos kyseessä on oppositiopoliitikko, hän hihkaisee "lapsiperheiden ahdinko". Todellisuus on paljon tylsempi: ahdingossa kärvistelee vain pieni vähemmistö lapsiperheistä. Yhtä harva elää rikkaudessa. Suuri enemmistö pärjäilee vähintään melko mukavasti, mutta heistä puhumalla ei saa ääniä vaaleissa eikä komeita otsikoita lehtiin.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 13:03"]
No kaamea haloo nousi tuosta lapsilisän nipistyksestä. Itse olen yksinhuoltaja ja myös kaukana ahdingosta. Ja mielummin laitan tonnin auton ruosteenestoon kuin kymmeneen muumimukiin.
[/quote]
Minä voinkin yksinhuoltajana ostaa uuden auton vaikka joka vuosi, ettei tarvitse ruostesuojata, joten ostan muumimukeja samasta syystä kun koirat nuolevat pallejaan, koska voin niin tehdä.
Niin, kyse olikin siitä mitä mielummin tekee. Itse olen ekologinen ja uusien autojen ostelu joka vuosi on mielestäni turhaa luonnonvarojen tuhlausta, siksi ostan suomalaista työtä tonnilla silloin tällöin ja ajan autoni loppuun asti.
Me ollaan lapsiperhe, eikä olla ahdingossa. Turhaan yleistät.
Taloudellinen ahdinko oli viimeksi sinkkuna opiskelijana.