Ostaisitko lapsellesi iPhone 11 tai 12?
14v teini kinuu kyseistä puhelinta. Xiaomi Redmi 9 mikä onkaan ei kelpaa vaikka voittaa aifounin testeissä.
Kommentit (90)
En. Ehdottomasti en. Lapsi kyllä pärjää tavispuhelimellakin.
Jos haluaa paremman, niin tehkööt töitä sen eteen itse ..
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Sincc
Mikä on tavispuhelin nykypäiväänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan.
N24
Miksi et?
Koska älypuhelimet ovat erittäin koukuttavia ja vähentävät keskittymiskykyä huomattavasti. Tekee mieli selata koko ajan. Uskon tämän olleen aikoinaan ainakin suuri osasyy miksi en yhtäkkiä pystynyt enää keskittymään opiskeluun kun sain ensimmäisen iphoneni, tajuan sen vasta näin jälkeenpäin.
Jos päädyt hankkimaan niin kontrolloi edes sen käyttöä ettei puhelimesta tule koko elämää hallitseva. Kaikkia asioita ei tarvitse eikä kannata tehdä puhelimella. Ei ole myöskään hyväksi tuijottaa sitä koko ajan eikä etenkään ennen nukkumaanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sincc
Minusta sellainen noin 200€ puhelin on nykyään tavispuhelin. Meillä voitaisiin ostaa lapselle suurinpiirtein sen hintainen laite, jos vanha olisi jo huono ja ei olisi kotona meidän vanhoja puhelimia tarjolla. Ei minullakaan ole sen kalliimpaa laitetta. Pelottaisi käyttää noita yli 500€ puhelimia.
Jos lapsi olisi tahallaan rikkonut puhelimensa, niin saisi tyytyä 29€ nokiaan seuraavan vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sincc
Motorola on se kaikista tyypillisin tavispuhelin. Eli vaikkapa joku moto g8. Ei liian hyvä muttei myöskään niin huono että sen käyttö olisi jatkuvaa kiroilua.
Nokia on toinen tavismerkki. Ja samsungin a sarja.
En ostaisi. En laittaisi edes omaan puhelimeen sellaista summaa rahaa, saati lapsen.
iPhone 12:ssa verkkoyhteydet pätkii, joten sitä en ainakaan menisi ihan heti ostamaan ennen kuin tuo ongelma on ratkaistu.
Muutenkin saat paremman puhelimen kun ostat Androidin huippumallin.
Miksi et?