Millainen nainen ei käy koskaan äitinsä haudalla? Hauta sijaitsee samassa kuapungissa missä nainen asuu!
Kommentit (65)
Ei äiti siellä haudassa ole. Se on vain kivi, jossa on äidin nimi, ei sitä tarvitse palvoa.
Olen sanonut perheelleni jo vuosia sitten, että sitten kun kuolen, niin tuhkani voi ripotella vaikka muistolehtoon, mutta mitään hautapaikkaa en tarvitse.
Seurakunta ei siis saa minusta rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui ilmeisesti Savossa?
-----
Kuopijjo= mualiman piäkaapunkij.
Uskonnottomalle ihmiselle hautausmaa voi olla ahdistava paikka, joka muistuttaa omasta kuolavaisuudesta ja kaiken väliaikaisuudesta. Pieni hetki elämää kahden tyhjyyden välissä. Ei ihme että uskonnollisuuteen taipuvaisilla ateisteilla päät napsuvat tuota ajatellessa.
Minäkään en kuulu haudallakävijöihin. Omat isänpuolen isovanhemmat ovat jo kuolleet, mutta haudalla käyminen on vain vaivaannuttavaa. Olen ollut samalla hautausmaalla kesätöissä opiskeluajat, suhtaudun hyvin mutkattomasti hautaamiseen ja hautausmaihin. Koen paljon vahvempaa muistoyhteyttä edesmenneisiin isovanhempiini muilla tavoin.
Minä en käy, koska vaikka äidin kuolemasta on jo kohta 10 vuotta, niin koen sen henkisesti niin raskaana. En ole vieläkään täysin toipunutitini kuolemasta. Äitini oli ja on tärkein ja rakkain ihminrn maailmassa. Toista samanlaista ei tule koskaan. RIP, rakas äiti 💗
Mitä äiti hyötyy siitä, että siellä haudalla joku hyppää vähän väliä? Eikö ole kaikille paras muistaa äitiä silloin, kun hän on elävä?
Vierailija kirjoitti:
Ei äiti siellä haudassa ole. Se on vain kivi, jossa on äidin nimi, ei sitä tarvitse palvoa.
Mikä hemmetin kivi?
Ärsyttäisi tietää, että jossain on Pirkko joka miettii miksi tuo naapurin X (minä) ei käy mummonsa haudalla ("ainakin luulen näin") tai mene töihin tai onkohan sillä miestä ja miksikähän asunnosta näkyy aina valo yhteen asti yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtui ilmeisesti Savossa?
-----
Kuopijjo= mualiman piäkaapunkij.
Opettele savonkieli oikein ensin. Tuo on sama kuin suomalaisten tankeroenglanti😂
wo kirjoitti:
Uskonnottomalle ihmiselle hautausmaa voi olla ahdistava paikka, joka muistuttaa omasta kuolavaisuudesta ja kaiken väliaikaisuudesta. Pieni hetki elämää kahden tyhjyyden välissä. Ei ihme että uskonnollisuuteen taipuvaisilla ateisteilla päät napsuvat tuota ajatellessa.
Hautausmaa ei ole kenellekään ahdistava paikka.
Minä varmaan olisin sellainen, tosin äitini 82 v elää. Isäni taas kuoli - 84, ja olen jokaisena pyhäinpäivänä., jouluna, syntymäpäivänä, kuivina kesäpäivinä kuullut äidiltäni, että pitää käydä haudalla. Se on elämää suurempi asia.
Olenkin sanonuttyttärilleni, että mun hauta saa rauhassa kasvaa koiranputkea, ja juhlapyhien ohjelman voi suunnitella elävien ehdoilla. Hauta vaan seurakunnan hoitoon.
Äitini on minulle läheinen, ja ajattelen häntä varmaan jokainen päivä, mutta hauta ei liity siihen mitenkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetin kivi?
Hemmetistä en tiedä, mutta aika monella haudalla tuppaa olemaan hautamuistomerkkinä kivi, jossa on kuolleen nimi, syntymä- ja kuolinpäivä.
Koska kuvaakin voi katsella juoda lasin viiniä sytyttää kynttilän ja sanoa kiitos äiti.
Sellainen, joka ei koskaan käy äitinsä haudalla.