Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Moumou kideblogeihin...

Kommentit (306)

Vierailija
21/306 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 20:19"]

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 19:50"]

Tuolla on tollaisia Hooter Hiderseja ja muuta, että kyllä kai se äidinmaitoon viittaa. Mutta jos siitä tulee jotain vastenmielisiä assosiaatioita, niin se kai on ihan lukijan oma "ongelma"

http://www.bebeaulait.com/

[/quote]

Oh, en tiennyt, että löytyy samanniminen verkkokauppa (vai merkki?). En ole itse lisääntynyt vielä, joten en ollut asiasta tietoinen. Jos tämä on tunnettu kauppa/merkki, niin miksi ihmeessä nimetä oma blogi täysin samannimiseksi?

[/quote]

Ei olla ajateltu loppuun asti? Eihän tuossa tunnu oikein järkeä olevan - blogin nimen googlaavat päätyvät ensimmäiseksi tuon firman sivuille.

Vierailija
22/306 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin blogille nimeä keksiessä googletin useaan kertaan blogin nimivaihtoehtoja ja lähellä niitä olevia. Mutta en sitten tiedä, ehkä Moumouta ei tuo tavaramerkin laittaminen bloginsa nimeksi ole mikään ongelma...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/306 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 20:30"]

Itse ainakin blogille nimeä keksiessä googletin useaan kertaan blogin nimivaihtoehtoja ja lähellä niitä olevia. Mutta en sitten tiedä, ehkä Moumouta ei tuo tavaramerkin laittaminen bloginsa nimeksi ole mikään ongelma...

[/quote]

Tavaramerkkihän koskee yleensä vain tiettyä alaa, eli jos yhdellä firmalla on nimi X tavaramerkkinä valmistamalleen shampoolle, niin toinen firma saa kyllä myydä samannimistä pakkausteippiä. Sanoja on kuitenkin maailmassa rajallinen määrä.

Mutta en sitten tiedä, kuinka lähellä firmojen aihepiiri saa olla. Tässähän tapauksessa kumpikin "tuote" liittyy vauvoihin.

Vierailija
24/306 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä rasistista mutta mulle tuosta nimestä tulee heti mieleen, että tuleva lapsi on puoliksi tummaihoinen, siis maitokahvin värinen :) Ehkä vähän tyhmä mielleyhtymä, mutta...

Vierailija
25/306 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 20:43"]

En tiedä onko tämä rasistista mutta mulle tuosta nimestä tulee heti mieleen, että tuleva lapsi on puoliksi tummaihoinen, siis maitokahvin värinen :) Ehkä vähän tyhmä mielleyhtymä, mutta...

[/quote]

Ei yhtään tyhmä, eikä niin rasistinenkaan. Netissä tuntemani intialais/pakistanilaistaustaiset englantilaiset ainakin kuvailevat itseään maitokahvin värisiksi Facebookissa.

Vierailija
26/306 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Etsin raskauteni alkuaikoina jotakin aivan muuta (muistaakseni kotikäyttöistä doppleria, jolla voi kuunnella vauvan sydänääniä), kun törmäsin äitiystuubiin."

Miksi mua vähän huvitti tuo "muistaakseni"-kohta? :D Sitä koti-doppleriahan vatvottiin av:llakin viikottain (mistä Moukkukin oli takuulla tietoinen), joten tuskin nyt sentään oli kovin pahasti päässyt unohtumaan..:)

Vierailija
27/306 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 16:55"]Oonko ainoa joka jaksaa hämmästellä joidenkin kideblogien huonoa tasoa? Ihmettelen miksi muutama on otettu mukaan sinne.

[/quote]

Et. Musta se portaali on täynnä toisiaan toistavia kamalia väkisin torkkuhuivista ja vatsanahoista väännettyjä tekstejä. Luet yhden, olet lukenut kaikki. Ja sitten siellä on ne jotka aiheuttaa vaan myötähäpeää. Musta toi moukka sopii soppaan hyvin, ihan samanlaista itsensä ylistämistä. Ja ei, en lue tuon portaalin blogeja enää, sen jälkeen kun Lapsellista lähti.

Vierailija
28/306 |
16.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.04.2014 klo 22:28"][quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 16:55"]Oonko ainoa joka jaksaa hämmästellä joidenkin kideblogien huonoa tasoa? Ihmettelen miksi muutama on otettu mukaan sinne.

[/quote]

Et. Musta se portaali on täynnä toisiaan toistavia kamalia väkisin torkkuhuivista ja vatsanahoista väännettyjä tekstejä. Luet yhden, olet lukenut kaikki. Ja sitten siellä on ne jotka aiheuttaa vaan myötähäpeää. Musta toi moukka sopii soppaan hyvin, ihan samanlaista itsensä ylistämistä. Ja ei, en lue tuon portaalin blogeja enää, sen jälkeen kun Lapsellista lähti.

[/quote]

Mua harmittaa, että ne on niin ... mitäänsanomattomia ja homogeenisiä. Tuoreena äitinä odotus- ja lapsiblogit kiinnostaisivat.

Vierailija
29/306 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tyhmästi tehty Moumoulta että valitsi bloginsa nimeksi vauvantarvike brändin nimen. En voi mitenkään uskoa että tuo firma olisi kauhean innoissaan siitä että Moumoun löpinät voidaan sekoittaa brändin viralliseksi blogiksi.. Taitaa blogin nimi kohta vaihtua sillä tuo oikea Bebe au lait saa ottaa kaikki domainit haltuunsa joissa on heidän tavaramerkkinsä nimi. Todella vakuuttavaa toimintaa toimitusjohtajalta. Mitäköhän mieltä Moumou olisi jos minä perustaisin blogin jonka nimi on Re:fashion?

Vierailija
30/306 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 04:20"]

Olipa tyhmästi tehty Moumoulta että valitsi bloginsa nimeksi vauvantarvike brändin nimen. En voi mitenkään uskoa että tuo firma olisi kauhean innoissaan siitä että Moumoun löpinät voidaan sekoittaa brändin viralliseksi blogiksi.. Taitaa blogin nimi kohta vaihtua sillä tuo oikea Bebe au lait saa ottaa kaikki domainit haltuunsa joissa on heidän tavaramerkkinsä nimi. Todella vakuuttavaa toimintaa toimitusjohtajalta. Mitäköhän mieltä Moumou olisi jos minä perustaisin blogin jonka nimi on Re:fashion?

[/quote]

No höpsis. Onhan Moun firmallakin käyttöoikeus esim. liujo.fi domainiin ja moneen muuhunkin, vaikka käsittääkseni ei (vielä ainakaan) ole ko tuotemerkin jälleenmyyjä edes. Domainiin kuuluu aina myös se lopun  piste ja tunnus. Re:fashion on ihan käytettävissä, jos sitä ei Refashion ole rekisteröinyt itselleen.

Vierailija
31/306 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että... Ehkä MouMou sai tietää raskaudesta niin myöhään ettei abortti enää onnistunut ja sitten päätti pitää lapsen? Koska kuulostaa blogeja lukemalla siltä, että ei ollut ihan harkittu päätös...

Vierailija
32/306 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai tietää noin 9. Viikolla

Vierailija
33/306 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:54"]Sai tietää noin 9. Viikolla

[/quote]

Oon aina ihmetellyt miten voi noin myöhään tajuta raskauden.. .

Vierailija
34/306 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:41"]

Mietin, että... Ehkä MouMou sai tietää raskaudesta niin myöhään ettei abortti enää onnistunut ja sitten päätti pitää lapsen? Koska kuulostaa blogeja lukemalla siltä, että ei ollut ihan harkittu päätös...

[/quote]

No kovastihan hän jotain loppuelämään vaikuttavaa päätöstä tuntui joulun alla pähkäilevän. Itse on ainakin kertonut, että oli noin viikolla 9-10 kun asia varmistui. Varmasti erittäin harkittu päätös pitää lapsi. Ja tosiaan blogissa suoraan kerrotaan, että raskaus oli yllätys.

Vierailija
35/306 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:54"]Sai tietää noin 9. Viikolla

[/quote]

Oon aina ihmetellyt miten voi noin myöhään tajuta raskauden.. .

[/quote]

Kaikilla ihmisillä ei ole säännölliset kuukautiset ja itsehän moumoukin kertoi luulleensa oireita stressistä aiheutuviksi. Jos asia on lisäksi niin kuin myös kertoi, että ei uskonut raskautumisen olevan mahdollista (eli ehkäisy käytössä tai joku muu syy), niin ei tuo nyt kovin kummallista ole.

Vierailija
36/306 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä miksi saan Moumousta sellaisen kuvan, että hän ei olisi innoissaan vauvan tulosta. Kuulostaa jotenkin väkinäiseltä ne kaikki kohdat, jossa hän kirjoittaa vauvasta hellittelynimillä juttuja. Ei tule luontaisesti kuten muilla odottavilla. Esim Xenia kuulosti siltä, että vauva on tosi toivottu ja odotettu.

Vierailija
37/306 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuva tullut. Tosin Moumoulla taitaa muutenkin olla aika vaikea raskaus.

Moumouhan on aiemmin kirjoittanut mm. ehkäisykapselin käytöstään.

Vierailija
38/306 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minullakin on tullut sellainen väkinäinen kuva lapsen saamisesta. Kauhuskenaario olisi että Moumou keksii sisältöä blogiinsa ja elämäänsä lapsen kautta, vaikka ei välttämättä tahtoisi lasta. Tuntuu olevan niin hukassa kun vähän aikaa sitten metsässä oleskeli postauksessaan ja pohti että on monia asioita pohdittavan tai jotain sen tyyppistä... Että minkä polun valitsee tai jotain...

Eiväthän nuo Moumou ja Pöllöbaanikaan niin kovin kauaa ole yhdessä olleet...

Vierailija
39/306 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai se on ymmärrettävää, että täysi yllätysvauva tuossa elämäntilanteessa ei ole sellainen asia, johon tuosta vaan sopeutuu. Varsinkin, jos on vaikea raskaus. Mutta aborttikaan ei tuossa iässä varmasti houkuta. 

Vierailija
40/306 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten valtava vauvamaha ensisynnyttäjäksi!