Miksi et vastaa tuntemattomaan numeroon? Se voi olla koronajäjittäjä
Aika paljon hidastaa heidän työtään, kun ihmiset ei vastaa puhelimeen!
Kommentit (45)
Vastaan jos sattuu huvittamaan. Jos joku ei saa puhelimitse kiinni, lähettäköön viestin. En todellakaan ala vastailemaan kaikenmaailman numeroihin, niin paljon kaikenlaista kaupitellaan ja yritetään huijata. Enkä ole mikään puhelimen orja muutenkaan, mulla voi olla puhelin joskus kotona, vaikka olen kaupassa tai lenkillä, joskus myös virta loppuu ja puhelin on mykkänä tuntikausia. Joskus tekisi mieli heittää koko puhelin roskiin. Tosi tyhmän näköistä kun kaikki näprää idioottikapulaa koko ajan.
Vastaa niihin jotka operaattorit tunnistaa. Muut on häirikkönumeroita.
Mulle voi laittaa viestiä, mieluiten ennen puhelua, kuten kela nykyään tekee.
Ei minulla ole mitään asiaa millekään koronajäljittäjälle.
Numeron saa nykyisin väärennettyä ja sen verran paljon on tullut näitä huijaussoittoja ja muita että en vastaa, ellen sitten tiedä odottaa soittoa. Puhelinmyyjille voi sanoa nätisti ei, mutta aika monesti se vänkääminen jatkuu sen ein jälkeenkin --> on siis helpompaa olla edes vastaamatta.
En ole tilannut jäljittäjiltä mitään soittoja.
Koronajäljittäjillä on varmasti soittajan tunnistuspalvelu käytössä ja puhelun vastaanottaja näkee kuka soittaa.
Jos jollain on tärkeää asiaa, niin jättäköön viestin vastaajaan.
Vastaan tuttujen lisäksi ainoastaan virastojen virallisiin numeroihin.
Jäjittäjä on jostain vieraasta planeetasta.
Parempi pitää etäisyyttä.
Jos tällaisia on todellakin olemassa niin todella huolestuttavaa mihin tää yhteiskunta on menossa. Kansa haluaa että isoveli valvoo 😢
Ainakaan ei kannata soittaa takaisin numeroihin, joista ei ole varma. Sitähän osa huijaussoittajista haluaa että uhri soittaa takaisin johonkin helekkarin kalliiseen palvelunumeroon.
Minulle tuli tekstiviesti, kun en vastannut soittoon.
Eipä kukaan ole edes yrittänyt soittaa minulle.
Mitä se koronajäljittäjä edes kyselee?
Vierailija kirjoitti:
Jos tällaisia on todellakin olemassa niin todella huolestuttavaa mihin tää yhteiskunta on menossa. Kansa haluaa että isoveli valvoo 😢
On olemassa, mulle soitti sellainen. Ja kun perheessä on tartunta, niin soittavat jokatoinen päivä kaikille perheenjäsenille. Ajatella, jos aina pidettäisiin edes vakavasti sairaista tai vanhuksista näin hyvä huoli! Nyt vähän ärsyttääkin, että aikuisille ihmisille soitellaan. Ymmärrän, että kerran soitetaan, mutta osaisin kyllä itse ottaa yhteyttä, jos tulee oireita.
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla koronajäljittäjä, se voi olla lapsen koulusta tai päiväkodista, se voi olla ilmoitus omaisen joutumisesta sairaalaan, jne. Vastaamatta jättäjät hidastavat näiden kaikkien työtä. Mutta sellaista se nykyään on.
Niin on. Mutta tähän ovat kuluttajat syyttömiä ja tilanteen on aiheuttanut aggressiivinen puhelinmyynti ja puhelinhuijaukset. Mulla on suoramarkkinointikielto, mutta on viikkoja ja päiviä, jolloin saan tunnin välein turhia soittoja. En ole keksinyt muuta ratkaisua kuin puhelimen äänettömällä pitäminen jatkuvasti. Joten en valitettavasti vastaa, sähköposti sen sijaan tavoittaa välittömästi työaikana.
Vierailija kirjoitti:
Koronajäljittäjillä on varmasti soittajan tunnistuspalvelu käytössä ja puhelun vastaanottaja näkee kuka soittaa.
Näin. Jäljittäjät saavat varmasti soittopaikkansa näkymään puhelinnumeron yhteydessä, joten jos minulle soittaa vain "tuntematon numero", niin en vastaa. Jäljiytäjilläkin pitää olla puhtaat paperit. Eivät he omasta puhelinnumerostaan soita. Tekstiviestin voi laittaa myös hyvin helposti
Oma vika siis, jos tavoitettavat ovat hankalia saada kiinni. Elämme vuotta 2020 nyt.
Jos ei osaa jättää viestiä, ei ole todellista asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Numeron saa nykyisin väärennettyä ja sen verran paljon on tullut näitä huijaussoittoja ja muita että en vastaa, ellen sitten tiedä odottaa soittoa. Puhelinmyyjille voi sanoa nätisti ei, mutta aika monesti se vänkääminen jatkuu sen ein jälkeenkin --> on siis helpompaa olla edes vastaamatta.
Mä kerron sulle salaisuuden: puhelun saa suljettua punaisesta luurista. Se käy erittäin helposti.
Laittakoon tekstaria jos on asiaa. En vastaa tuntemattomiin numeroihin.