Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiskumppanin ikä ja jälkikasvu

Matti
03.12.2020 |

Olen neljääkymppiä lähestyvä sinkkumies ja mietin deittiappia asennellessa, minkä ikäistä naista kannattaa maksimissaan hakea, jos mielii saada omia (terveitä) lapsia? Onko 35v nainen jo liian vanha vai miten hedelmällisyys menee? Asiallisia viestejä, kiitos.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä varten sä tarvitset enää tuossa iässä lapsia? Olet jo vanha mies etkä varmasti antaisi lapsellesi sellaista lapsuutta kun hän kaipaisi. Minunkin vanhemmat sai mut 38-vuotiaina ja heillä ei koskaan riittänyt energia mun huolehtimiseen kun olivat niin vanhoja.

Se että lapsuutesi ei ollut sellainen kuin halusit, voi johtua muustakin kuin vanhempiesi iästä. Sitä paitsi nuorena aloitetut suhteet päätyvät usein eroon, ei sekään hyvää lapsuutta tuo.

Vierailija
42/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

34+ ikäiset ovat varmimpia tapauksia. Vasektomia on toki tehtynä, mutta siitä ei tarvitse mainita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nuorena aloitetut suhteet päätyvät usein eroon, ei sekään hyvää lapsuutta tuo.

Suhteet, joissa miehellä ja naisella on iso ikäero, päättyvät kaikista useimmin eroon. Vinkki vinkki.

Eri

Vierailija
44/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten hedelmällisyys alkaa laskemaan rajusti 30- ikävuoden jälkeen. Lisäksi erilaisten epämuodostumien riski kasvaa isän iän myötä. Suomessa miehet ovat noin 30- vuotiaita saadessaan ensimmäisen lapsensa. Eli tilastot ja faktat eivöt olr puolellasi.

Hedelmällisyys alkaa toki miehelläkin laskemaan ja riskejä nyt on aina, mutta turha yrittää mitään ite oot korttia. Läpi maailman historian kokeneemmat ketut ovat siittäneet nuorempien naisten kanssa tervettä jälkikasvua.

Kolmevitonen nainen on jo sen ikäinen, että niitä lapsia pitäisi alkaa tekemään heti, eikä silti välttämättä enää onnistu. Jos viehätysvoima riittää, niin alle 30-vuotiaat olisivat perheprojektiin parempia. Parikymppiset toki vielä parempia, mutta tuollainen ikäero on jo hyvin harvinaista.

Olen huomannut, että osa miehistä hakee rakkautta ja osa lapsentekokonetta. Kuten myös osa naisista hakee rakkautta ja osa rahaa.

“Only women, children and dogs are loved unconditionally. A man is only loved under the condition that he provide something.” — Chris Rock

😎

mies52v

Poikkeus vahvistaa säännön? T. mäkimies pohjoisesta.

Vierailija
45/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nuorena aloitetut suhteet päätyvät usein eroon, ei sekään hyvää lapsuutta tuo.

Suhteet, joissa miehellä ja naisella on iso ikäero, päättyvät kaikista useimmin eroon. Vinkki vinkki.

Eri

Varmaankin totta. Vielä useammin ulkomaalaisen kanssa aloitetut suhteet.

Vierailija
46/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen halukkuus saada nuorempi nainen tuntuu kovasti triggeröivän joitain palstalaisia. :)

Ainoa mikä triggeröi on se, että näitä ketjuja on päivittäin ja nämä ovat niin uskomattoman tyhmiä. En naisena ole ikinä kuvitellut, että minun pitäisi kysyä muilta neuvoja, että minkähän ikäistä ja näköistä ja kokoista miestä minun kannattaisi hakea. Kyllä minä olen sen ihan itse tiennyt.

No eihän naisen hedelmällisyys ole mikään yksiselitteinen asia, siksi siitä kysyn. THL:n sivuilla sanotaan synnyttäjän iän olevan keskimäärin 29-34v. Täällä 34v:n sanotaan olevan jo auttamattoman vanha.

Älä jaksa.

Vierailija
47/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten hedelmällisyys alkaa laskemaan rajusti 30- ikävuoden jälkeen. Lisäksi erilaisten epämuodostumien riski kasvaa isän iän myötä. Suomessa miehet ovat noin 30- vuotiaita saadessaan ensimmäisen lapsensa. Eli tilastot ja faktat eivöt olr puolellasi.

Hedelmällisyys alkaa toki miehelläkin laskemaan ja riskejä nyt on aina, mutta turha yrittää mitään ite oot korttia. Läpi maailman historian kokeneemmat ketut ovat siittäneet nuorempien naisten kanssa tervettä jälkikasvua.

Kolmevitonen nainen on jo sen ikäinen, että niitä lapsia pitäisi alkaa tekemään heti, eikä silti välttämättä enää onnistu. Jos viehätysvoima riittää, niin alle 30-vuotiaat olisivat perheprojektiin parempia. Parikymppiset toki vielä parempia, mutta tuollainen ikäero on jo hyvin harvinaista.

Olen huomannut, että osa miehistä hakee rakkautta ja osa lapsentekokonetta. Kuten myös osa naisista hakee rakkautta ja osa rahaa.

“Only women, children and dogs are loved unconditionally. A man is only loved under the condition that he provide something.” — Chris Rock

😎

mies52v

Poikkeus vahvistaa säännön? T. mäkimies pohjoisesta.

Niinhän sitä sanotaan..

mies52v

Vierailija
48/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ikähaarukaksi 28-38v, parhaat saumat nopeaan lapsentekoon on ehkä 30-35v ikäluokat. Sen jälkeen hedelmällisyys on jo huonompaa, alle kolmekymppisillä taas ei ole niin kiire, että ottaisivat mielellään 10v itseään vanhemman miehen. 30v on monelle semmoinen rajapyykki ja pohdinnan ikä, että haluaako lapsia ja että nyt viimeistään pitäisi käydä toimeen jos haluaa. Eli tuossa ikäluokassa alkaa löytyä niitä naisia, jotka on eronneet, kun ex haluaa lapsia "sitten joskus" ja nainen on kyllästynyt odottamaan.

Vierailija
49/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et voi ikääsi kelata pois, eli viittaan tuohon "(terveitä)" kohtaan. Sinun ikäsi vaikuttaa myös syntyvään lapseen ja nostaa riskejä. Nuorempi nainen ei miinusta sinusta ja iästäsi johtuvia haittoja. Mieti ennemminkin siis että kannattaako sinun enää vanhoilla päivillä lisääntyä.

Lähipiiri on täynnä 37-vuotiaita pienten lasten isukkeja. En voi uskoa viestiäsi todeksi.

Fakta on tietenkin että suurin osa syntyvistä lapsista on terveitä. Ihan sama minkä ikäisiä vanhemmat on, mutta jos puhutaan riskeistä niin ne kasvavat iän karttuessa. Jollekin se huono tuuri kuitenkin aina välillä käy.

Kyllä sinusta joku nuorempi nainenkin saattaa kiinnostua, mutta kannattaa miettiä onko reilua saattaa häntä raskaaksi. Varsinkin jos ikäeroa teillä olisi paljon. Itse seurustelen vähän yli 10 vuotta itseäni vanhemman miehen kanssa. En olisi missään nimessä tehnyt hänen kanssaan lapsia ja olen joutunut hyväksymään että todennäköisesti minulla on yksinäinen vanhuus.

Mitä yritän sano on, että olet melko itsekkäistä syistä liikkeellä. Eikä siinä muuten mitään, itseämme varten täällä eletään. Sinä vain harkitusti haluat hankaloittaa ainakin kahden muun elämää.

Vierailija
50/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika hassua, että ap miettii tuollaisia asioita. Fakta nyt kuitenkin on, että

a) 25-35v. suurin osa naisista on jo tehnyt lapsen (lapsia) ja ollaan hakemassa uutta miestä ns.kakkoskierroksella

b) jos ei 35-vuotiaana ole vielä tehnyt lasta, niin tuski edes haluaakaan koskaan.

Toki poikkeuksia on, mutta nyt puhutaan siitä, mitä tarjontaa deittipalveluissa on paljon enemmän.

Vierailija
51/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 5 vuotta nuorempi on aina hyvä, sinun kannattaisi varmaan etsiä 30+ ikäryhmästä puolisoa, ei ainakaan nuorempia ellet halua isäksi 50 vuotiaana. Toki aika pian treffailun alussa kannattaa selvittää naisen mielipiteet lapsista ja myös tuoda selkeästi oma toiveesi esille. Kyllä 35v nainen vielä saa hyvin todennäköisesti lapsen vuoden sisään yrityksen aloituksesta, mutta tästä eteenpäin tilanne huononee aika vauhdilla. Tiedän kyllä muutaman 40 vuotiaan naisenkin jotka saaneet ensimmäisen lapsensa ja ihan kohtalaisen helposti vielä. Toki myös useamman alle 30 vuotiaan joilla ei onnistu helpolla joten sinänsä ei ole iästä aina kiinni. Ja jos nainen on 35 vuoden tienoilla, ei lapsen teossa kannata aikailla, kun lapsettomuushoitojen ikärajakin tulee jossain vaiheessa vastaan.

Vierailija
52/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollisesti naisen hedelmällisyys alkaa laskea voimakkaasti pian 35 vuoden jälkeen, ja keskenmenon riski puolestaan nousee. Mutta eihän meistä kukaan tiedä, että millainen just yhden tietyn henkilön hedelmällisyys on, parikymppinen voi olla hedelmätön ja toiset lisääntyy vielä kun ikä on lähempänä 50 kuin 40. Ja voihan sitä aina paljastua, että lapsettomuus johtuukin miehestä...

Suomalaisilla pareilla ei myöskään ole keskimäärin kuin parin vuoden ikäero, joten huomattavasti nuorempaa kumppania ei välttämättä noin vain "oteta".

Itse keskittyisin alouttajan asemassa etsimään kumppania, joka haluaa varmuudella lapsia lähitulevaisuudessa, mutta on myös sen verran hyvä tyyppi, että sen kanssa jaksaa olla, vaikka lapsia ei syystä tai toisesta siunaantuisikaan, asettamatta ehdottoman tarkkaa ikärajaa.

Vierailija
53/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh, no otti joku positiivisestikin tän avauksen. voimia ap

Vierailija
54/54 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

grr kirjoitti:

huoh, no otti joku positiivisestikin tän avauksen. voimia ap