Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär haluaa muuttaa poikaystävänsä luo. Hirveä riita.

Vierailija
15.04.2014 |

Tyttö on 18-vuotias ja haluaa muuttaa asumaan 26-vuotiaan poikaystävänsä luo. No, kielsin ja asiasta syntyi tietenkin teinin kanssa tappelu.

Mitä ihmettä pitäisi tehdä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 09:26"]Kyllä se tulee takasin jos ei asiat menekään niin kuin on olettanut niitten menevän.

Ja jos ne menee hyvin, niin sittenhän kaikki on hyvin.

Naurettavaa alkaa uhkailla jollain taloudellisilla asioilla, eiköhän sillä tavalla vaan tee ison särön väleihinsä lapsen kanssa, parhaassa tapauksessa loppuelämäksi. Vaikka miten 'hyvää tarkoittaisi'.

Ei se minustakaan fiksulta kuulosta, mutta koettaisti neuvotella niin että asuu virallisesti vielä kotona, mutta kuitenjkin käytännössä poikakaverin kanssa kahdestaan. Sillä tavalla lähdöstä tulee pehmeämpi ja jos asiat menee solmuun niin on helppoa tulla takaisin kotiin.

[/quote]

Todennäköisesti tuon ikäinen muuttaa kyllä asumaan jo yksin, jos ero tulee. Riippuu tietysti asuntotilanteesta.

Eipä tuohon voi mitään varmoja vastauksia antaa, koska ihmiset ovat yksilöitä. Jos ovat fiksuja niin ei mitään ongelmaa, ja jos eivät niin siihen ei mikään ikä auta.

Jos oma äitini olisi alkanut uhkailemaan, että taloudellista tai muutakaan apua on sitten turha toivoa, olisin tulkinnut sen niin ettei hän rakasta minua minuna itsenäni, eikä hänelle kannata kertoa jos joutuisin pulaan. Välit olisivat todennäköisesti viilenneet olemattomiksi, olin nuorena hyvin itsepäinen.

Vierailija
42/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on kummallisen yksinkertainen. Tarkoitan, että on niin monenlaisia 18-vuotiaita ja 26-vuotiaita. Asian ydin on siinä, onko 18-vuotias valmis parisuhteeseen ja onko 26-vuotias mies kunnollinen. Ikä ei kerro mitään. Tuo kuvio voi olla ok tai sitten aivan katastrofi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tuo maagine ikä 18 on nyt pulkassa, ei se tarkoita että lapsi olisi kypsä ja valmis kotileikkeihin. Mutta jos tyttö on päättänyt muuttaa, niin hänhän muuttaa. Onko poikakaverilla työpaikka vai millä suunnittelivat elävänsä? Älä anna tämän tuhota välejänne.

Vierailija
44/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos 26v kiinostaa 18 v niin A :jätkä on tyhmä kun saapas B:Haluaa päästää panemaan kokematonta tyttöä vapaasti kotona.

Vierailija
45/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kiristäjä mammoja.. Et saa sitä etkä tätä jos et tee niinkuin minä haluan..

Vierailija
46/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Ikis

Vierailija
47/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt sen tyttösi muuttaa. Mun mielestä on ihan järjetöntä, ettei 18-vuotiaan anneta muuttaa pois kotoa (oli sitten muuttamassa yksin tai poikaystävän kanssa). Kaikkein absurdeimmalta tämä tuntuu, koska itse olen muuttanut jo 15-vuotiaana omilleni, 300km päähän äidistäni eikä siinä ikinä ollut ongelmaa. En olisi voinut 16-vuotiaanakaan edes kuvitella kysyväni äidiltäni lupaa johonkin tekemisiini, olin sitten lähdössä kaveriporukalla ulkomaille tai mitä ikinä. Anna tytön itsenäistyä!

Vierailija
48/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 01:40"]

Muutetaan kotoa pois, vaikka pidemmänkin matkan päähän - fine.  Muutetaan kimppakämppään samanikäisten kanssa - fine. Muutetaan ulkomaille - fine. 

26-vuotiaan miehen kanssa kotileikin aloittaminen - ei todellakaan fine. 

[/quote]

Minua kyllä kiinnostaisi skenaario tämän takana. Mitä kamalaa on 18- ja 26-vuotiaan seurustelussa tai yhteenmuutossa? Jos siis jätetään kypsyys- ja luonnekysymykset pariskunnan itsensä arvioitavaksi. 

Minä aloin seurustella parikymppisenä kolmekymmenvuotiaan miehen kanssa, ja kyllä vanhemmillani lensi kaffit väärään kurkkuun - isälläni kirjaimellisesti. :) Ties mitä kauhuskenaarioita pyörittelivät päässään, mutta totuus oli kutakuinkin tällainen: mies oli vastuullinen ja turvallinen, joka itse asiassa opetti minullekin itsenäistä aikuisen elämää. Ja... niin, noh. What can I say? Onhan tuo mies ihan mieletön paketti, edelleen. :) 

Niin, oli minulla pointtikin: ymmärrän huolen, mutta ottakaa selvää ennen kuin tuomitsette. Ja hei: miltä kuulostaisi yhteenmuutto, jos poikaystävä olisikin vaikka 17-vuotias? Eikö se ole hyvä, että toinen on jo kokenut itsenäisen aikuisen elämää laskuineen, vuokrineen ja siivoamisineen?

(P.S. Älkää hyvät vanhemmat lähtekö kiristyslinjalle! Jos kumppaninvalinta ei olekaan äidille tai isälle mieluinen, niin on alhaista kiristää taloudellisella avulla.)

Vierailija
49/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä AP:lle. Ymmärrän sinua todella hvyin, varsinkin jos tyttärelläsi on koulut kesken ja mahdollisuuksia jatkaa opiskeluja esim. lukion jälkeen pitkällekin. Kyllä minäkin pistäisin hanttiin. Mutta yritä puhua järkeä tyttärellesi, mitäs jos vaikka vähän teet "kauppaa" siitä, että voivat viettää aikaa kahden vaikka teillä tai miehen luona... Oletan, että tuon ikäinen mies asuu jo omassa asunnossa? Mutta yrittäkää luoda heille sellaista tilaa, jossa voivat olla enemmän kahden, ilman, että muuttavat yhteen asumaan.

Minäkään en haluaisi, että tyttärein muuttaa kesken koulujen. Silloin on todella iso riski, että koulutus jää esim. siihen, että kirjoittaa nippa nappa ylioppilaaksi. Eri asia on tietysti, jos tuo poikaystäväkin opiskelee vielä? Pahinta se, että tuo 26 v olisi jo töissä ja toisella koulut täysin kesken.

Vierailija
50/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikeasti ymmärrä niitä, jotka tuijottavat ikäeroja. Ihmiset ovat niin erilaisia. Toisaalta 18-vuotias voi olla jo todella aikuismainen toisaalta taas joku 40-vuotias voi olla käytöseltään ja toimiltaan todella kakaramainen. Kyllä ihmissuhteessa on tärkeämpää muut asiat kuin ikäero!

Vierailija
51/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 12:10"]

Tsemppiä AP:lle. Ymmärrän sinua todella hvyin, varsinkin jos tyttärelläsi on koulut kesken ja mahdollisuuksia jatkaa opiskeluja esim. lukion jälkeen pitkällekin. Kyllä minäkin pistäisin hanttiin. Mutta yritä puhua järkeä tyttärellesi, mitäs jos vaikka vähän teet "kauppaa" siitä, että voivat viettää aikaa kahden vaikka teillä tai miehen luona... Oletan, että tuon ikäinen mies asuu jo omassa asunnossa? Mutta yrittäkää luoda heille sellaista tilaa, jossa voivat olla enemmän kahden, ilman, että muuttavat yhteen asumaan.

Minäkään en haluaisi, että tyttärein muuttaa kesken koulujen. Silloin on todella iso riski, että koulutus jää esim. siihen, että kirjoittaa nippa nappa ylioppilaaksi. Eri asia on tietysti, jos tuo poikaystäväkin opiskelee vielä? Pahinta se, että tuo 26 v olisi jo töissä ja toisella koulut täysin kesken.

[/quote]Miksi 18-vuotias ei saisi muuttaa kotoa pois? Täysi-ikäisellä on siihen oikeus ja vanhemmat eivät voi estää.

Vierailija
52/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 09:46"]No jos 26v kiinostaa 18 v niin A :jätkä on tyhmä kun saapas B:Haluaa päästää panemaan kokematonta tyttöä vapaasti kotona.

[/quote]

Itse olen 28, mutta minulla on ystäviä ikähaitarilla 19-34, ja kyllä minua kiinnostaa noiden nuorempienkin seura, koska ovat fiksuja ja hauskoja tyyppejä. Ei ikä kerro sitä, kenen kanssa synkkaa.

Ja mitä pahaa on siinä, että haluaa harrastaa seksiä seurustelukumppaninsa kanssa? Nyt ei puhuta mistään hidasälyisestä, jota houkutellaan hyväksikäytettäväksi.

Vierailija
53/53 |
15.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYTTÖ ON 18 VUOTIAS huoh..... Sun pitäs antaa mitä nyt siin rakkautta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme