Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

20-vuotias EI ole vielä aikuinen.

Vierailija
14.04.2014 |

Ei vaikka miten päin yrittäisi asiaa vääntää.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

20-vuotias on nuori aikuinen. Ei enää pelkästään "nuori", eikä vielä välttämättä kokonaan "aikuinen". Tuossa iässä henkilökohtaiset erot ovat todella suuria; toinen voi olla hyvinkin kypsä ja kykenevä tekemään suuriakin päätöksiä, toinen taas vasta opettelee pärjäämään aikuisten maailmassa. 

Itse olin 20-vuotiaana asunut jo neljä vuotta pois kotoa. Olin tavannut tulevan aviomieheni ja päässyt yliopistoon opiskelemaan. Tiesin, mikä minusta tulee "isona" ja kävin varmasti monen mielestä ihan täydestä aikuisesta. Nyt yli kolmikymppisenä ymmärrän kuitenkin olleeni 20-vuotiaana vielä hyvin nuori ja keskeneräinen (valmiiksi ei tietenkään tulla koskaan, mutta iän myötä kuitenkin kasvaa). 

Summa summarum: 20-vuotias ei pääsääntöisesti vielä ole niin aikuinen, kuin usein itse uskoo olevansa. Esimerkiksi perheenperustamispäätös kannattaisi jättää myöhemmäksi. MUTTA tämä on vain MINUN mielipiteeni. Tosielämässä 20-vuotiaan tekemiä päätöksiä ei pitäisi enää kenelläkään olla valta kyseenalaistaa, sillä juridisesti parikymppinen on aikuinen ja vastaa teoistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme