Missä olit kun sait STM:n odotetun tekstarin?
Minä olin vessassa.
Kyllä siinä huoli hälveni ja informaation määrä ilahdutti!
Kommentit (51)
Etsiskelin vessassa pippeliäni vatsaläskin alta, kun piti pissille käydä.
Ilmeisesti en ole suomalainen, vaikka olen täällä syntynyt, opiskellut, asunut ja 30 vuotta työtä tehnyt. En saanut koronaviestiä aiemmin, en kirjettä tai tätä uutta viestiä. Ihan normaali puhelinliittymä on, ei salattu numero tai prepaid. Olen suomalainen hylkiö.
Vierailija kirjoitti:
En ole saanut sitä vielä.
En minäkään ole saanut. Koko illan olen odotellut parhaisiini pukeutuneena.
Sängyssä.
Muistatteko muuten ne kylmäkontit?
Ei turhaan tilattu, voi laittaa rokotteet sinne,
Vähän kyllä petyin tähän tekstariin. Olisin toivonu hyviä uutisia
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti en ole suomalainen, vaikka olen täällä syntynyt, opiskellut, asunut ja 30 vuotta työtä tehnyt. En saanut koronaviestiä aiemmin, en kirjettä tai tätä uutta viestiä. Ihan normaali puhelinliittymä on, ei salattu numero tai prepaid. Olen suomalainen hylkiö.
Ei kaikille ole tullut vielä viesti.
Kotona sohvalla samassa paikassa kuin nytkin. Ensimmäisenä lävähti silmille saamenkielinen osuus.
Vierailija kirjoitti:
Sängyssä.
Muistatteko muuten ne kylmäkontit?
Ei turhaan tilattu, voi laittaa rokotteet sinne,
Vähän kyllä petyin tähän tekstariin. Olisin toivonu hyviä uutisia
Eivät ole riittävän kylmiä.
Sain seitsemän maissa. Kiinnostavaa viestissä oli se, että ilmoitus annettiin suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja saameksi. Miten tuo englanti on ujuttautunut saamen, virallisen kielen, ohitse?
Sain sen Espanjassa ja tietysti minulle ihan turha viesti.
Paniikinlietsontaa.
Kotisohvalla. Ystävältä odotin viestiä, mutta se tulikin ylemmältä taholta.
Työpaikan wc:ssä sormella. Olin juuri orgasmoimassa mutta tämä tekstari keskeytti minut ja heitin koko puhelimen pönttöön.
STM tiedottaa: Koronatilanne Suomessa vaikeutuu. Suojaa itseäsi ja muita. Tarkista alueesi suositukset ja rajoitukset: thl.fi/alueet
SHM informerar: Coronavirusläget i Finland försämras. Skydda dig själv och andra. Se regionala rekommendationer och begränsningar: thl.fi/regioner
MSAH Epidemic alert:COVID-19 is worsening in Finland. Protect yourself & others. Please follow regional recommendations & restrictions. Read more thl.fi/regions
SDM Koronadiedahus: Epidemiijadilli Suomas vattasmuvva. Suddje iezat ja earaid. Cuovo guovllut avzzuhusaid ja raddjehusaid. Lassediedut thl.fi/alueet
Vessassa minäkin. En yleensä pidä vessassa puhelinta mukana, mutta ostin just uuden luurin ja nyt pääsee taas pelaamaan Duolingoa. Kilaus keskeytti toisen kotimaisen opiskelun.
Mulle tuli 3:lla kielellä. Saamenkielinen oli jäänyt kesken.
Vierailija kirjoitti:
Sain seitsemän maissa. Kiinnostavaa viestissä oli se, että ilmoitus annettiin suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja saameksi. Miten tuo englanti on ujuttautunut saamen, virallisen kielen, ohitse?
No herraisä, joka päivä tuota enkkua pitäisi puhua kun olemme täällä Pohjolan perukoilla niin kansainvälistyneet.
On päiviä ettei Suomessa enää suomenkieltä kuulekaan.
Puhelimen piipatessa olin keittiössä iltapalaa syömässä. Eipä tuo nyt niin ihmeellinen viesti ollut.
En ole saanut ainakaan vielä. Toivon kyllä saavani. En ole saanut sitä koronasta kertovaa kirjettäkään, jonka piti saapua jo huhtikuussa.