Emme halua kuin yhden lapsen- olemmeko huonoja vanhempia?
Kirjoitinkin jo tuohon toiseen ketjuun, missä aloittaja ei halua lapsia.
Samaa ihmettelyä saamme me yksilapsiset osaksemme, miksi ette hanki toista lasta tai milloin teille tulee se prinsessa (meillä on poika ja eihän sekän ole satavarmaa, että toisesta lapsesta tulisi juuri se tyttö).
Miksi se tuntuu monille muille olevan ongelmana, että meillä on vain tämä yksi ihana lapsi?? Miksi he eivät tajua, että näin on meille hyvä?
Olemmeko me huonoja vanhempia, kun emme halua kuin yhden lapsen??
Kommentit (8)
Parasta on tehdä lapset voimavarojen mukaan. Jos ette halua toista, olette hyviä vanhempia kun ette sitä väkisin hanki muiden ihmisten mielipiteiden takia.
M olenkin vastannut, että jos vahinko sattuu, niin sitten voi tulla toinen, mutta muuten ei kiitos toista lasta meidän perheeseen.
Silti joku aina kyselee, että jokos se mieli on muuttunut? :-/
Ap
Se, että teillä on vain yksi lapsi ei tee teistä huonoja vanhenpia. Puheet ainoiden lapsien itsekkyydestä, osattomuudesta ym on musta todella säälittäviä. Mun mies on juurikin tälläinen "hirviö" jonka pitäisi olla sosiaalisesti kyvytön sisarusten "puutteen" takia :D joopa-joo, ihana aviomies ja isä, ja sen vanhemmat on aivan mahtavia isovanhempia meidän lapsille.
Ei meilläkään ole kun yksi.Toinen saa tulla jos on vahinkoraskaus mutta muuten ei toista lähdetä tekemään.Ja ehkäisynä on kierukka joten aika epätodennäköinen se vahinkoraskauskin on.
Miksi välität muiden ihmisten mielipiteistä? Etkö itse tiedä, oletko hyvä vai huono äiti? Tarvitseeko muiden pönkittää itsetuntoasi kehumalla? Entä, jos sinulle vastataan, että olette huonoja vanhempia? Mitä silloin tekisitte?
Ette ole. Luulen, että mekään emme toista jaksa. On niin rauhaton tapaus tuo ensimmäinen. Lisää vaan kierroksia kun ikää tulee. Kyllä monet kyselee ja aikalailla kokoajan. Ei kyllä tosin ihmettele kun näkevät mikä meno kyläilemässä yms on.
Ihan oma asia se on, ei kuulu muille. Itse olin ainut lapsi ja päätin että jos joskus saan lapsia niin haluaisin ehdottomasti enemmän kuin yhden. Nyt mulla on kolme.
Ette tietenkään ole huonoja vanhempia. Muut ovat mauttomia jos kyselevät millon tulee seuraava lapsi. Parempi olisi kysyä, oletteko ajattelleet joskus saada toisen lapsen vai onko näin hyvä? Ehkä kyselijät eivät kuitenkaan tarkoita pahaa. Jos itsellä on useampi lapsi, sisarusten suhde on niin luonnollista seurattavaa, että sitä ajattelee automaattisesti muiden haluavan samaa. Ei kyselyistä kannata loukkaantua vaan ilmoitat vain ettei teille tule lisää lapsia.