Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tää on niin noloa. Sairasloman syy.

Vierailija
14.04.2014 |

En vaan pysty menemään töihin ja syy on niinkin nolo kun menkat. Joskus on niin kovat kivut ja runsaat vuodot ettei kertakaikkiaan pysty töihin. Siihen päälle vielä migreenityyppinen päänsärky ja vatsakin on kuralla (normaalia minulla menkkojen aikana).

Kiva hakea hoitajalta todistus. Mitäköhän pomokin ajattelee (on mies)? Kaiken lisäksi olin viime viikolla lomalla. Nyt kyllä hävettää, mutta ei vaan pysty menemään. Onneksi näitä megamenkkoja on vain muutamia kertoja vuodessa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kärsinyt vuosia (yli 20v) migreenistä. On kokeiltu yhtä ja toista lääkettä. Ja nyt on viimeiset 3-4v ajan ollut Imigran nenäsumute. Se on ollut kaikista paras.

Vierailija
22/31 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kanssa luonnostaan niin hirveät menkat, että en kykene muutamaan päivään mihinkään. Ensinnäkin se veren määrä... Kirjaimellisesti litrakaupalla. Olen mitannut kuukupilla, tyhjensin sitä isomman koon (30 ml) kuppia piripintaan täytenä puolen tunnin välein. Tuota tahtia kun vuotaa useamman päivän niin eipä siinä oikein mitään voi tehdä.

Ja sitten ne kivut. Ei auttanut monta grammaista Buranaakaan, ei Miranax, ei mikään. Panacodiakin sain, mutten voinut käyttää sitä, koska sain siitä todella huonon olon. Ne kivut veivät päiviksi sängynpohjalle toivomaan kuolemaa.

Minulle ainut apu oli se, kun lääkäri määräsi syömään monta liuskaa putkeen vahvoja e-pillereitä. Tyhjennysvuoto oli todella helppo - niukka ja kivuista selvisi Buranalla.

Nyt olen raskaana ja toivon, että ensimmäisen lapsen synnytys lopettaa menkkakivut ikuisiksi ajoiksi, kuten äidilläni kävi. Vuodon määrään se ei tosin hänellä auttanut, vaan häneltä piti lopulta poistaa kohtu vakavan anemian takia.

Itse aion ensin yrittää etsiä jotain lääkitystä noihin runsaisiin vuotoihin, koska e-pillereihin en voi enää palata. Ne aiheuttivat minulle järjettömän virtsatietulehduskierteen, johon ei auttanut yhtään mikään, söin siihen jopa estolääkkeitä. Olen aina kova juomaan vettä, vähintään 3 litraa päivässä, että siitä se ei ole kiinni. Nyt raskaana ollessa on ollut ihanaa, kun ei ole ollut jokaviikkoista virtsatietulehdusta niin kuin e-pillereitä syödessä.

Naisen elämä on täynnä vaikeita valintoja, usein se on valittava kahdesta vaivasta toinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Nii se cyklokapron auttaa runsaisiin menkkoihin,ei migreeniin.

Vierailija
24/31 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:00"]

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 08:35"]Lapsen teko auttaa.. :)

T:helvetillisestä menkkakivuista kärsinyt

[/quote]

Ei auttanut ainakaan mua, vaikka kaikki niin väitti. :D Mihin tuo väite edes perustuu? Jos on kokenut supistukset, kuukautiskivut ei tunnu missään, siihen vai?

[/quote]

Ei siihen, vaan siihen, että toisilla kuukautiskivut loppuu kokonaan tai helpottuu. Mulla esim. ei ollut kuukautiskipuja lainkaan sen jälkeen, kun menkat synnytyksen jälkeen alkoivat. Saa nähdä, miten on nyt toisen raskauden jälkeen. Migreeni kyllä puhkesi, kun menkat alkoivat, mutta onneksi se ei oireillut kovin usein.

Vierailija
25/31 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana ohentaa verta, ei mikään paras vaihtoehto menkkoihin.

Vierailija
26/31 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei auttanut ainakaan mua, vaikka kaikki niin väitti. :D Mihin tuo väite edes perustuu? Jos on kokenut supistukset, kuukautiskivut ei tunnu missään, siihen vai?

[/quote]

Mä synnyttäisin mieluummin kerran vuodessa kuin kärsisin näitä menkkakipuja, joita on ollut aina. Synnyttäessään sentään tiesi, mihin se johtaa ja että kohta se loppuu ja palkinto on sylissä (mulla oli kyllä aika nopea synnytys, myönnetään). Menkat on vain kärsimystä. Vähän on kyllä helpottanut synnytyksen jälkeen: "pää pöntössä, puolipyörtyneenä ja kyvyttömänä liikkumaan vessan lattialta" -menkat tulevat enää muutaman kerran vuodessa. Ne muut pystyy pitämään Buranalla aisoissa. (E-pillerit eivät ole auttaneet yhtään sen enempää kuin synnytyskään. Ei ne tiedän konstit toimi kaikilla. Itsehän menisin kohdunpoistoon ilomielin, jos sen saisi kivuliaiden menkkojen perusteella...)

Vierailija
27/31 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin synnytyksen jälkee tulee menkkakivut,ennen synnytystä ei ollut muutakun joskus viistoista vuotiaana.Kaikenlisäks pms-oireet on ihan helvettilliset ennen menkkoja ja niiden aikana.

Vierailija
28/31 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla ne menkkakivut on tosiaan helpottaneet synnytyksen jälkeen, joillakin tuttavillani lopullisesti, joillakin vain muutamien vuosien ajaksi..

Vierailija
29/31 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisvaltaisilla työpaikoilla näitäkin vuoto asioita kytätään, huoh. Kerran yksi mammarainen huusi aamuäreänä: "Sinäkö se sotkit vessan?" Voi kauheeta hänelle, jos oli muutama tippa vettä lattialla.

Burana+cyklocapron+nestemäinen rautalääke päivästä toiseen oli semmoinen combo, joka sai vapisemaan ja kävelin kuin zombie yhden kesän. Hormonikierukka pelastus, vaikka ei heti auttanutkaan. Vaatii loputonta kärsivällisyyttä hoitaa itseään. 

Vierailija
30/31 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menkat osuu vuosiloman päälle, voit pitää ne lomapäivät  vielä toiseenkin kertaan. Suomi on hullu maa.

Vierailija
31/31 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.04.2014 klo 09:13"]

[/quote]

[/quote]

Ei siihen, vaan siihen, että toisilla kuukautiskivut loppuu kokonaan tai helpottuu. Mulla esim. ei ollut kuukautiskipuja lainkaan sen jälkeen, kun menkat synnytyksen jälkeen alkoivat. Saa nähdä, miten on nyt toisen raskauden jälkeen. Migreeni kyllä puhkesi, kun menkat alkoivat, mutta onneksi se ei oireillut kovin usein.

[/quote]

Minulla myös kuukautiskivut helpottivat huomattavasti synnytysten jälkeen. Sitä ennen oli aika saatanallista. Mutta tilalle tuli ovulaatiokivut... Aika jännä. Ennen synnytyksiä ei ollut hajuakaan, milloin on ovis, nyt sen kyllä tietää tarkkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi