Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin pikkukaupunkiin ja voi j******* tätä toisten asioista tietämistä

Vierailija
02.12.2020 |

En osannut odottaa mitään, kun olen asunut pk-seudulla koko ikäni. Sain mitä kaipasin eli luontoa ja lyhyet työmatkat sekä halvemman asumisen. Vastineena sitten se, että jokainen kummin kaiman serkku tietää, kuka asuu missä ja seurustelee kenen kanssa/erosi/meni naimisiin/pa*i naapuria/jne. En ehkä kestä.

Tottuuko tähän? Miten suosittelisitte toimimaan, että edes joku etäisyys säilyisi? Lasten kautta tulee pakollista tekemisissä olemista, mutta muuten olen aika erakko. Riittääkö sekään?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin Helsingissä ja siellä vasta pienet piirit olikin.

Sinulla juu.

Kyllä, väkisinkin. En ole muualla kokenut samaa. En ole hirveän kiinnostunut toisten ihmisten asioista, mutta huomasin tämän erityisesti Helsingissä, kilpailua ja kyräilyä ja omituista selkäänpuukottelua. Ehkä sinne kasautuu paskapäät?

Vierailija
42/50 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienillä paikkakunnilla muut tietää sun asiat aina suakin paremmin. Laita vaan vettä myllyyn ja laita erilaisia juttuja kiertämään. Siinähän ihmettelevät. Mitä niistä välittämään. Ystävät ja läheiset tietää totuuden, se on tärkeintä. Tulen niin pieneltä paikkakunnalta, että siellä tunnetaan sukulaisuussuhteet pari sukupolvea taaksepäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on iso anus.

Voi reppanaa...pysyt vaan siellä peräkylillä kun on noin vaikeaa.

Asun Lontoossa, sorry nyt sulle.

Vierailija
44/50 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kaupunkilaiset noin heikkohermoisia?

On, tyypilliset lumihiutaleet.

Vierailija
45/50 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen huomannut tämän. Itse en tunne paljon ketään, mutta monesti he tietävät minut tai ainakin ovat tietävänsä. Toisaalta eivät silti tunne ja se kyllä ärsyttääkin jos sinusta puhutaan ilman, että toinen edes tuntee sinua sen enempää. Monet kerrat huomaa sen, että joku sanoo että asut siellä tai olet se ja muutit silloin yms mutta en ole itse näitä asiota kertonut. Tällöin huomaa sen,  että joku on puhunut jotain. Olen aika paljon omissa oloissani itsekin. Muuten viihdyn maaseudulla, mutta tämä on sitten niitä ikäviä puolia. Tosin tiesin kyllä tämän jo ennestään ja ei ole ensimmäinen kerta kun maalla asun. Joillakin taitaa olla tylsempää kuin minulla kun itse en viitsisi muista puhua mitään. Ei ne asiat kuulu minulle.

Vierailija
46/50 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on laumaeläin, siitä se johtuu.

Vierailija
47/50 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu monesta asiasta se juoruaminen. Ihan samanlaista juoruamista se on kaupungissakin.

Jos olet massasta poikkeava jollain saralla, etkä sulaudu massaan, niin se on lähes sama missä asut.

Itse olen asunut maalla monessa pitäjässä, sekä helsingin monessa kaupunginosassa. Aina on juoruiltu, ja tiedetty tekemisiäni. Esim. täysin tuntemattomat ihmiset tulevat kysymään autoistani. Tämä oli vain yksi lievä esimerkki. Paljon tiedetään mun liikkumisistani ja tekemisistäni. Ja juoruthan muuttuu matkalla. Välillä saa todella ihmetellä mitä ihmiset puhuu.

Vierailija
48/50 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan huomannut että joku tietäisi asioistani ja olen aina asunut pikkukaupungeissa. Samoin jotkut kaverit sanovat että täällä heitä tuijotetaan, itse en ole huomannut. Ehkä olen tosi tylsä ja huomaamaton. Tai ehkä auttaa kun ei kiinnosta mitä kukaan minusta ajattelee.

Vierailija
49/50 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutin pk- seudulta pikkukylään. Kyllä se oli outoa kun ihan vieraat mummelit tuli jututtamaan että sinäkö olet se sairaanhoitaja( ammatti muutettu), mitäs se miehesi tekee. Olette kuulemma muuttamassa. Siis ihmiset oikeasti tiesi meidän asiat ennen kuin me tiedettiin. Ja appiukko oli ryypännyt kun oli käynyt meillä, senkin naapuri mainitsi koska oli kyttäillyt. Ja mikä appiukko oli ammatiltaan...Kaikkein kamalinta oli kun läheiseni kuoli ja siitäkin tulivat vieraat ihmiset kyselemään. Ei ollut rauhaa surra.

Silti oli siellä mukaviakin ihmisiä. Pitää vain oppia ympärpyöreä tyyli. Liian uteliaalle anna vain hyvin niukasti tietoa.

Vierailija
50/50 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu monesta asiasta se juoruaminen. Ihan samanlaista juoruamista se on kaupungissakin.

Jos olet massasta poikkeava jollain saralla, etkä sulaudu massaan, niin se on lähes sama missä asut.

Itse olen asunut maalla monessa pitäjässä, sekä helsingin monessa kaupunginosassa. Aina on juoruiltu, ja tiedetty tekemisiäni. Esim. täysin tuntemattomat ihmiset tulevat kysymään autoistani. Tämä oli vain yksi lievä esimerkki. Paljon tiedetään mun liikkumisistani ja tekemisistäni. Ja juoruthan muuttuu matkalla. Välillä saa todella ihmetellä mitä ihmiset puhuu.

No kaupungissa on nämä kerrostalokyttääjät, jotka istuu ikkunassa koko ajan, ja juoruavat sitten kaikille, jotka jaksavat kuunnella. 

Jos vaikka kompastut kiveen, tms. kävellessäsi autolta rappukäytävään, niin saattaa olla, että kuulet myöhemmin ajaneesi niin kännissä autolla, ettet meinannut pystyssä pysyä. :)

Maalla noi juorut on erilaisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi