Auttakaa, mistä psykologi jolla kokemusta/osaa auttaa narcistin aikuista lasta?
Olisikohan kellään kokemusta tällaisesta.
Jos yksi vanhemmista on ollut jollain tavalla personallisuus häiriöinen. En ole varma onko kyseessä narcismi mutta läheltä ainakin liippaa.
Kävin jo aiemmin terapiassa monta vuotta sitten, valitettavasti jouduin lopettamaan sen monesta eri syystä vaikka terapeutti oli erittäin hyvä ja oli se joka sai silmäni avautumaan ettei vanhempani käytös ollut hyväksyttävää. En ole varma päässenkö enää samalle terapeutille ja toisaalta minusta tuntuu että haluaisin päästä sellaiselle joka on erikoistunut persoonallisuus häiriöiden uhreille/lapsille.
Osaako joku neuvoa tai suositella luotettavaa ja osaavaa terapeuttia? Pääkaupunkiseudulla tai sitten Lahti- Mikkeli alueella?
Olisin kiitollinen avusta!
Kommentit (13)
No eiköhän kaikki ymmärrä mitä tarkoitan. Personallisuushäiriöihin erikoistunutta psykologia etsin. Sellainen joka pystyy auttamaan eteenpäin henkilööä joka kasvanut personallisuus häiriöstä kärsivän vanhemman varjossa. Olen asunut pitkään ulkomailla, en kirjoita täydellistä Suomenkieltä mutta eiköhän asia tullut selväksi, vai?
Toivottavasti löydät hyvän terapeutin!
Kiitos!
Niin toivon minäkin. Tuntuu että on vaikea löytää terapeutti joka on tällaiseen erikoistunut tai jolla olisi kokemusta tällaisesta. Aika usein puhtaan siitä että puoliso on ollut narsisti. Ja puhutaan alkoholistivanhempien lapsista. Mutten tunne kuuluvani kumpaankaan ryhmään. Vaikka tunsta itsestäni sellaisia piirteitä jotka ovat tyypillisiä alkoholistejen lapsille.
Varmasti psykologi osaa miettiä tilanteen kuin tilanteen, oli sitten narsisti äiti tai puoliso.
Erityis kiitos sinulle nro. 9.
Kiitos että jaksoit vastata. Kiitos linkistä, menen katsomaan tuolle sivulle.
Tämä on raskas tilanne etenkin un se vaan jatkuu ja jatkuu. Olosuhteiden vuoksi en voi vain katkaista välejä. Toisekseen mietin aika paljon sitä että ehkä kyse ei olekaan narsismista ja ehkä vaan ylireagoin.
Oletko sinä miten jaksanut eteenpäin? Oletko edelleen läheisissä väleissä (tai läheinen on väärä sana kun kyse on narsistista) tai siis tekemisissä vanhempasi kanssa?
En meinaa jaksaa tätä vähättelyä ja etnkään tätä "ei paloja kiinnosta"- asenne vaikka kyse on omasta lapsesta ja lapsen lapsesta.
Mitä pikaisemmim pääset eteenpäin elämässä sitä nopeammin se helpottaa. Alkutuska hälvenee!!
Toivomus olisi päästä eteenpäin tästä asiasta. On vaan vaikeata koska ei ole mahdollista nyt täysin katkaista välit. Lapsi kyllä toivoo vanhemansa suhteen että se alkaisi välittämään varmaan alvariinsa. Ei ole helppoa päästä yli oman vanhemman välinpitämättömyydestä ja mennä eteenpäin asia on vaikuttanut siihen miten ylipäänsä reagoin muihin ihmisiin ja tilanteisin. Tiedän että itsekin olen hankala henkilö ja on vaikea päästä tästä ppois vaikka haluaisin.
Monet asiat ovat sellaisia että normivanhempien kanssa elänyt ei voi edes kuvitella että on totta. Kye ei ole mistään fyysisestä vkivallasta vaan enemmin henkisestä ja se että kaikki muut asiat mene oman lapsen edelle. empatian puute.
Kiits todella paljon suosituksesta, Jorma Myllärniemi. Onko sinulla kokemusta hänen terapiastaan?
Tai onko jollain kokemusta Jorma Myllrniemen terapiasta? Katsoin sivja ja vaikuttaa todella oppineelta. Minua vähän häritsi että teksti perustui niin paljon taruihin ja satuihin. Tarvitsen jonkun joka osaa ihan käytännöntasolla selittää asiat kuten ovat oikeassa elämässä.
ap
Hei!
en osaa nimetä suoraan ketään terapeuttia, mutta suosittelen vilkaisemaan narsistin uhrien tuki -sivustoa
http://www.narsistienuhrientuki.fi
olen itsekin samanlaisessa tilanteessa kuin sinä toisen vanhempani kanssa ja tuolta sivulta olen löytänyt jonkun verran apua. En asu suomessa tällä hetkellä, joten en tiedä tarkemmin terapeuteista siellä, mutta luultavasti tuolta löytyisi apua ja yhteystietoja matkallesi eteenpäin.
voimia tilanteeseen, ymmärrän erittäin hyvin kuinka rankkaa tämä on!
Narcismi :)