Meneekö teillä maski silmämuniin?
Yläreuna nousee vähän väliä silmiin, mikähän siihen auttaisi, kun on pakko nykiä leuan alle maskia välillä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen kuinka silmälasien kanssa pitäisi maskia käyttää ilman että linssit huurustuu koko ajan. Mulla onnistuu korkeintaan jos istun paikallani, mutta esimerkiksi kaupassa rillit on ihan kokoajan huurussa, hyvä kun eteen näkee sen verran etten törmäile hyllyihin ja muihin ihmisiin. Mitään hintoja, saatika sitten jotain tuoteselosteita on ihan turha edes haaveilla lukevansa maski naamalla. Käyn sitten vaan parissa tutussa kaupassa, joista löydän ne vakiotarvikkeet ilman hyvää näköaistiakin, ostan vain niitä tuttuja juttuja, jotta pääsen mahdollisimman nopeasti pois ja voin ottaa maskin pois. 😒
Ratkaisu on sama myös sinun ongelmassasi.
Minä teen pienet solmut niihin kumilenkkeihin, tämä auttoi itsellä siihen, että maski istuu paremmin eikä nouse ainakaan niin pahasti silmiin. Tuo lenksujen "ristiin laittaminen" minkä joku mainitsi ei auttanut samalla tavalla, ja muutenkin silloin maski ei enää mennyt poskien sivuilta tiiviisti, vaan jätti sinne "onkalot", josta hengitysilma menee suoraan ulos, enkä usko että maski silloin ajaa asiaansa niin hyvin... Moni pukee maskin tällä tavalla, mutta ei ainakaan itsestä tunnu kivalta seistä vaikka jonossa jonkun takana, jos näen että maski ei istu poskilta. Ärsyttää kyllä, että maskit tuntuvat kaikki olevan samaa kokoa, en ole nähnyt esim. naisille markkinoituja maskeja. Tosin ne olisivatkin sitten varmaan puolet kalliimpia "erikoistuotteita".
Itse muoroilen ensin sen nenän päälle menevän osion isolle kaarelle. Kun olen laittanut maskin, vedän aina ylempää kuminauhaa niin että maski pääsee riittävän alas eikä jää ihan silmien alle. Sitten painan tuon kaaren nenän muotoon. Auttanut minulla.
Vierailija kirjoitti:
Uusi yritys: sen ylemmän kuminauhan tulisi tällaisessa tapauksessa mennä korvan alta ja alhaalta tulevan kuminauhan korvan päältä. Näin näette mm THL-edustajien niitä pitävän.
Vaan kun sekään ei auta: silti maskin yläreuna menee silmään.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas ihmettelen kuinka silmälasien kanssa pitäisi maskia käyttää ilman että linssit huurustuu koko ajan. Mulla onnistuu korkeintaan jos istun paikallani, mutta esimerkiksi kaupassa rillit on ihan kokoajan huurussa, hyvä kun eteen näkee sen verran etten törmäile hyllyihin ja muihin ihmisiin. Mitään hintoja, saatika sitten jotain tuoteselosteita on ihan turha edes haaveilla lukevansa maski naamalla. Käyn sitten vaan parissa tutussa kaupassa, joista löydän ne vakiotarvikkeet ilman hyvää näköaistiakin, ostan vain niitä tuttuja juttuja, jotta pääsen mahdollisimman nopeasti pois ja voin ottaa maskin pois. 😒
Tästä oli taannoin Iltiksessä tms. lehdessä ihan hyvä vinkki. Puhtain käsin tehdään solmut molempiin lenksuihin mutta ei lenksun päihin vaan ns. tyveen, siten että solmu jää lähes kiinni reunoihin/maskin sivusaumoihin. Se tekee maskista sellaisen ankannokka-kuppimallisen. Sivusaumat taitetaan sisään, jolloin sivuilta suojaa paremmin. Sitten lenksut korviin ja menoksi.
Nousee silmiin. Mulla ne lenkit vetää korvia ihan hirveesti jos laitan ristiin. Ei ehkä huomaa jos vähän aikaa käyttää, mutta 10 h päivässä ei pysty. Nyin sitten välillä alaspäin 🤷🏻♀️
Mä käytän suunnilleen tällaista maskia. Pysyy hyvin paikoillaan ja noi hihnat ei mene korvien taakse vaan pään taakse.
https://www.medkit.fi/media/catalog/product/cache/2/image/800x/9df78eab…
Miksi ne on silmämunat? Miksei silmävaginat? Syrjintää!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ne on silmämunat? Miksei silmävaginat? Syrjintää!
Ne on silmäoletetut
Vierailija kirjoitti:
Suorilla kuminauhoilla nousee maski silmille. Kahdeksikolle laitettuna pysyy paikallaan. Maski täytyy asetella todella hyvin, muuten siihen voi jäädä poskille raot.
Hengitän sivuille kaiken mutta ei näytä haittavan kun busissa viereen istuu muita.
Meni, ei auttanu kiertäminen ristiin kun sitten tuli hirveet tuuliraot, solmin kireämmäksi mutta korvat joutui koville 9h maski päässä. Sitten hommasin takaraivolle tulevan kumisen maskinpidikkeen niin ei paina enää korviin, ei nouse silmille, eikä tule tuulirakoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ratkaisu on sama myös sinun ongelmassasi.
Tämä ei kyllä mulla ainakaan kertakäyttömaskien kanssa auta. Kaksi kangasmaskia on, mutta niiden kanssa on vaikeampi hengittää, joten en ole parin kokeilun jälkeen käyttänyt. Tarttee kokeilla kuitenkin jos niihin sopisi tuo lenksujen ristikkäin laitto. Ei mun kaupassa ollessa tartte puhua kovin paljon ja siis just puhumisen koin hengästyttäväksi kangasmaskin kanssa, enkä sitten niitä käyttöön ottanut.
Vierailija kirjoitti:
Laita solmut niihin korvalenksuihin ihan siihen maskin juureen, niin istuu napakammin naamalla. Sit vaan muotoile se rautalanka hyvin nenän ympärille. Minulla ainakin auttoi tuo rillien huurtumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Uusi yritys: sen ylemmän kuminauhan tulisi tällaisessa tapauksessa mennä korvan alta ja alhaalta tulevan kuminauhan korvan päältä. Näin näette mm THL-edustajien niitä pitävän.
Ei auta, silloin maski vuotaa reunoilta ja maski on yhtä turhan kanssa. Paras tapa on solmia kuminauhat lyhyemmiksi mutta se on vähän haastavaa, kun maski on päässä. Pitäisi hankkia semmoiset silikonilenkit, joilla olisi helppo säätää nauhojen pituutta.
Vaikeuksista huolimatta käytän maskia aina, kun on pakko käydä kaupassa tai käyttää julkisia. Onneksi kerta viikkoon riittää.
Vierailija kirjoitti:
Tee pienet solmut kuminauhojen päätyyn, jolloin maski istuu tiukemmin. Tai laita lenksut korvien takana ristikkäin. Maskeissa on myös eroja, osa maskeista on isompia ja mullekin saavat aikaan tuon ilmiön, että menee liian ylös. Silloin käytän joko edellä mainittua solmu- tai ristiinlaittamistaktiikkaa. Osa maskeista taas on pienempiä ja istuvat mulle hyvin ihan normaalisti.
Osa on ei sovi vaikka laittaisi solmut ja sitten mennään kuukausi sillä paketilla mikä meni ostettua.
Hankalia noi maskit, jouduin tekemään reiän maskiini että pystyn röökaamaan.
T: Kessu-Pete
Korvien siirtoleikkaus lääketieteellisistä syistä
Vierailija kirjoitti:
Maski naamalle, laittaa sen mahdollisimman istuvasti ja lasit maskin päälle ( linssit siis painaa masin reubat alas). Ei huurru enempää kuin normaalisti
Menee, en ole keksinyt ratkaisua.