Minulla on oma firma...
Minulla on oma firma ja tämä vuosi oli reilun kysynnän kasvun takia erittäin hyvä. Näyttää siltä, että voittoa tulee tilikauden osalta yli 7 kertaa enemmän kuin aiempina vuosina, jolloin olen silloinkin elellyt ihan mukavasti firman tuloilla. Saan ensi keväänä siis ainakin kuusinumeroisen summan osinkoina ja palkkana itselleni. Ehkä jopa seitsennumeroisen.
Minulla on tällä hetkellä noin 10 työntekijää, ja haluaisin palkita heitä jotenkin. He saavat TES:n mukaista palkkaa ja valitettavasti palkankorotusmahdollisuutta ei nyt tällä kertaa koronan takia ole. Mitä olette mieltä, olisiko esimerkiksi juustohöylä sopiva lahja heille hyvästä työstä?
Kommentit (2)
Minä ostan kaikille muille lahjakortin ravintolaan, sekä hierojalle, lisäksi kerään sadan euron herkkukorin.
Ainoastaan yksi työntekijä jää ilman. Toivon että hän irtisanoutuisi. Sellainen lusmu että ei toista ole. Meillä on muuten hyvä työntekijäjoukko, kaikki joustaa suuntaan ja toiseen, pyrimme että kaikki saavat vapaa päivänsä silloin kun haluavat. Tämä yksi ei jousta ikinä, mutta kun hän tarvii vapaapäivän saikuttaa jos ei vapaata hänelle myönnetä. Kukaan ei halua halua hänen vuorojaan tehdä koska hön ei ole koskaan valmis tekemään muiden vuoroja.
Onneksi hänestä päästään eroon Tammikuussa kun luovumme yhdestä työpisteestä. Olen helkkarin iloinen kun voin sanoa että valittettavasti tämän johdosta sinulle ei löydy enää töitä.
Tälläkin hetkellä ”saikulla” mutta instan stooryssä ”joulusiivousta”..
Tarina muuten on ihan tosi, paitsi että oikeasti en ole firman omistaja, vaan työntekijä.
Hyvää joulua vaan.
-ap