Mieheni mielestä vatsvaivani ovat psyykkisiä koska lääkäri ei löytänyt vikaa, moittii että "lopeta se piereskely" ja " lopeta se pas"lla ravaaminen" aivan kuin
Tekisin tätä tahallani ! Aivan kuin näkisin tahallani nälkää, koska en uskalla syödä muuta kuin jugurttia ja teetä.
Miehen mielestä ongelma poistuu kun syön "rehellistä" ruisleipää ja kaurapuuroa, ei tunnu ymmärtävän että sitten vasta mätänenkin!
Minulle on siis tehty koloskopia ja myös keliakitesti. Ei näkynyt suolistossa mitään eikä ole keliakiaa.
Kommentit (34)
No mikä oli lääkärin (ei miehesi) diagnoosi? Ja mitkä ovat oireet?
Suljettiinko pois IBD ja IBS? Tehtiinkö laktoositesti?
Fodmap ruokavalio ratkaisuksi. Olisihan lääkärin pitänyt tämä tietää.
Älä mainosta käyväsi Jaskalla. Pierut hoida vaivihkaa toisessa huoneessa, tai ikkuna auki.
Ja juntti mies, ihan kuin psyykkinen syy tarkoittaisi että voi räyhäämällä lopettaa. Pörrö.
Vierailija kirjoitti:
Mulla Fodmap ei auta löysään vatsaan. Helpottaa oireita, muttei vie kokonaan pois. Ibs on todettu, kun muuta ei löytynyt.
Stressi ja ihan pelkkä paha mieli ja lisäävät herkkävatsaisen oireita! Että miehesi pitäisi tässä tapauksessa lähinnä pitää turpa ummessa. Näin sanoisin itse, jos meillä olisi vastaava tilanne.
Pidö tarkkaa päuväkirjaa mitä olet syönyt ja merkkaa siihen vähän tunnelmia myös; stressi, nukkuminen, alkoholi.
Ehkä noihin vatsaongelmiin ei ainakaan apua ole siitä että syö vai jogurttia ja juo teetä?
Varsinkin jos on sokerijogurttia, vaihda heti sokerittomaan.
Kokeiles vhh-ruokavaliota tai jopa ketoa. Toimii mulla vastaaviin vaivoihin!
Yhden tapauksen tiedän missä piereskely ja vatsavaivat johtui ihan parisuhteesta ja stressistä. Ne loppui kun pääsi miehestä eroon.
Hetkonen. Siiis prinsessastako irtoaaa kakkaa. No tätä en tiennytkään, tosin en olisi halunnutkaan tietää.
Sinulla ap on yliherkkä vatsa.
Sellaisia ihmisiä on just nyt Suomessa paljon.
Ruokavalion muutoksella vatsaa voi hoitaa, muuta apua tuollaiseen vatsaan ei ole.
Sen kanssa on vain totuttava elämään.
Jo tuokin että ilmaa tulee vatsastasi paljon osoittaa sen, että suolistossa mättää jokin pahasti.
Nyt pitää vaan sinnikkäästi alkaa kokeilemaan ruokia, jotka eivät aiheuta vatsanvääntelyä, ripulia, ummetusta ja ilmavaivoja.
Me kaikki samoista oireista kärsivät tiedämme nämä jutut ja tarkkaan tiedämmekin.
Vierailija kirjoitti:
Yhden tapauksen tiedän missä piereskely ja vatsavaivat johtui ihan parisuhteesta ja stressistä. Ne loppui kun pääsi miehestä eroon.
Hänn ei lähtenyt vaaan hän varmastikin pakeni. Juoksi niiin pitkäään kunnes kuoli janooon.
Kaurapuuro onkin hyvää ruokaa vatsalle.
Kannattaa myös kokeilla jättää maitotuotteet kokonaan pois, ihan juustoja ja voita ja jogurtteja myöten.
Monille se on auttanutkin vaikka heillä edes ole ollut mitään laktoosiongelmaa.
Ruokavalion muutos on työläs ja kalliskin toimenpide, mutta se kannatta tehdä, sillä kun vatsa kuntoutuu, elämän laatu paranee todella rajusti.
Ja ihan kokemuksesta puhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla Fodmap ei auta löysään vatsaan. Helpottaa oireita, muttei vie kokonaan pois. Ibs on todettu, kun muuta ei löytynyt.
Miten tarkkaan noudatat?
Ja käytätkö kauraa, maitotuotteita, yms.?
Toivottavasti ette hanki lapsia. Tämä mies vaatii sua hiljentämään äitinsä vatsavaivat perineen vauvan, jos syötön ja vaipanvaihdon jälkeen ei "turha" huuto lopu.
Lääkityskin voi aiheuttaa, vaikkei sitä moni usko. Ei mitään lääkkeitä käytössä?
Ruoka-aineallergistesteihin, on muitakin kuin keliakia ja laktoosi-intoleranssi.
Muuta omaan kämppään. Siellä saat rauhassa... Johan tuosta kyyläämisestä tulee stressi
Kokeile luopua nyt leivästä näin aluksi. Syö pieniä määriä. Jos tupakoit, älä lopeta sillä vaikka se onkin epäterveellinen tapa se rauhoittaa hermoja ja myös vatsaa.
Ja sano miehellesi että "suus kiinni soppaluu". Puolison pitäisi olla huolissaan kyselemässä vointiasi vessan oven takana, ei v""uilla kun kämppä haisee!
Mulla sama juttu että eivät mitään löytäneet mutta aina kun syön mitä vain niin aika äkkiä saa mennä ripulipaskalle. Maitohappobakteerit on auttanut jonkin verran samoin kuin black stuff. Otan osaa, ei ole yhtään kivaa.