7 virpojaa, VAADIN 7 OKSAA
Tulipa meillekin virpojia, 7 lasta jotka vaativat jokaiselle karkkia. Sanoin että en anna 7 suklaamunaa, ellei tule myös 7 vitsaa. Lähtivät aika nopeasti :-D
Kommentit (31)
Suomi on lapsivihamielinen maa. Oksettavia aikuisia, kun pitää vieraille lapsille alkaa opettaa jotain työntekoa jossain virpomisjutussa!
Me tilaamme virpomisoksat hyvissä ajoin Intiasta tai Bangladeshista. Siellä on lapset opetettu tekemään töitä ja sen huomaa myös työn jäljessä. On muuten komeita korsia, glitterillä päällystettyjä ja sulissa on akryylitimantteja ja paljetteja, ja hinta murto-osan siitä mitä maksaa työtuntien kanssa käydä repimässä ensin luvattomasti pajunoksia ja sitten liisteröidä niihin kömpelösti jotain kurjia höyheniä ja silkkipaperin riekaleita. Meillä notkuikin lasten korit mignon-munia ja kaksieurosia toisin kuin naapurin kakaroilla.
Jos virpojat ovat vain virpovinaan, niin virvottava voi olla vain antavinaan palkan. Ahneille vitsattomille ipanoille riittää hyvin halvin mahdollinen minimuna tai kananmuna. Jos vaikka seuraavana pääsiäisenä muistaisivat, että pelkkä kerjääminen ei kannattanut.
Se perinne, että " vitsa sulle, palkka mulle" on voimassa edelleen. Ja vähän vanhemmille lapsille siinäkin on rima korkeammalla eli kauniita pitää olla. Kukapa nyt huolimattomasti parilla roskalla koristellusta oksasta oikeasti ilahtuisi.
Jos 20 noidan jengi antaakin vaan 19 vistaa nii saako Ap sit kovat pimppiraget?
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 21:22"]
Me tilaamme virpomisoksat hyvissä ajoin Intiasta tai Bangladeshista. Siellä on lapset opetettu tekemään töitä ja sen huomaa myös työn jäljessä. On muuten komeita korsia, glitterillä päällystettyjä ja sulissa on akryylitimantteja ja paljetteja, ja hinta murto-osan siitä mitä maksaa työtuntien kanssa käydä repimässä ensin luvattomasti pajunoksia ja sitten liisteröidä niihin kömpelösti jotain kurjia höyheniä ja silkkipaperin riekaleita. Meillä notkuikin lasten korit mignon-munia ja kaksieurosia toisin kuin naapurin kakaroilla.
[/quote]
Oot mun sankari! <3
Tänään meidän ovella lapsi huusi:
"HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ, SAANKO KARKKIA?"
Onneksi minä en avannut ovea.
Naapuruston villit lapset tulee kerjäämään pääsiäisen varjolla karkkia. Ei kiitos hiton trollit.
Ei lapsilta saa vaatia mitään! Aikuinenhan on ihan lapsellinen, jos esittää jotain vaatimuksia. Lapset kyllä tietävät miten toimia ja mitä oikeuksia heille kuuluu, kuten karkkia karkkia ja karkkia kun he sitä vähänkin näyttävät haluavan. Aikuinen, joka mielessäänkään odottaa lapsilta kiitollisuutta, suorastaan pilaa ihanan ja auvoisen lapsuuden heiltä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olin syönyt Mignon-munia ja keitin sitten tavallisia kananmunia ja laitoin niihin ne tarrat.
xD
Vierailija kirjoitti:
Copypastetan toisesta ketjusta: Te "jalot" yksilöt, jotka ette oksia kaipaa kaikilta, vaan annatte kaikille lapsille palkan, teette todellisuudessa karhunpalveluksen näille ipanoille. Minusta oksat toki ovat kauniita, (paitsi nykyään ei monikaan jaksa edes vaivautua koristelemaan niitä), mutta en minä niitä "ahnehdi" hulluuttani tai huvikseni. Lapsille pitäisi nimenomaan opettaa, että virpominen ei ole karkin/rahankerjäämispäivä, vaan ideana on ilahduttaa ihmisiä toivotuksin ja kauniilla oksalla ja saada siitä sitten se palkka. Eihän töissäkään palkkaa saa koko perhe, vaan se joka niitä töitä paiskii. Ja mites se loru menikään: vitsa sulle, palkka mulle. Ei: VITSA (yksikössä) sulle, palkka meille.
Viime vuonna tutut naapurin pennut törmäsivät meihin, kun olimme tulossa kotiin reissusta ja kehuivat paljon karkkia ovat saaneet ja kuulemma antoivat vain yhden oksan, jotta saisivat enemmän karkkia ja samaan hengenvetoon sanoivat tulevansa nyt meille virpomaan. Kerroin neitokaisille, että voivat toki tulla virpomaan, mutta aina pitäisi ensin kysyä lupa ja meillä palkan saa se, joka antaa oksan sekä virpoo. Nätisti tytöt sitten virpovat yhdessä ja molemmat antoivat oksat ja saivat kunnon palkat. Eivät tytöt kyllä olleet juuri laittautuneet ja oksat olivat todella kehnoja, anteeksi vain (juuri sellaisia tynkiä, jossa yksi sulka/kreppinaru vaikka ikää oli tytöillä 7-8v), mutta en viitsinyt siitä enää saarnata. Olin iloinen, että ainakin yksi oppi meni perille - en tiedä jäikö se sitten päähän, mutta tytöt iloisia kuin saivat palkan ja kun kiitimme oksista ja toivotimme hyvää pääsiäistä.
Joten oikein teit ap.
Laittautuminen noidaksi on täyttä paskaa, eikä kuulu oikeaan vanhanajan virpomisperinteeseen ollenkaan. Päinvastoin, se olisi silloin ollut oikea kauhistus mennä virpomaan noidaksi pukeutuneena. Vähän OT, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on lapsivihamielinen maa. Oksettavia aikuisia, kun pitää vieraille lapsille alkaa opettaa jotain työntekoa jossain virpomisjutussa!
Samaa mieltä. Hyi helvetti.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 20:42"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 20:18"]saakelin sekopäät viitsitte jostain lasten (!!!) virpomisesta postata negakommentteja sivutolkulla. Aikuiset ihmiset vänkää joistain oksista ja munista, voi hitto. Pienet on murheet suomalaisilla. yök
[/quote]
Karhunpalvelus lapsille opettaa, että mitään tekemättä tulee nameja. Mene sinä hiekkapillu jakamaan pääsiäisnamit kaikille ilman lasten vaivannäköä
[/quote]
Jessus, kellä sitä hiekkaa on pillussa? Eikö mitään kivaa perinnettä saa olla? Kerran vuodessa kiertävät. Eiköhän nykyään lapset saa vanhemmiltaan kaiken mitä tarvitsevat, eikä yksi päivä vuodessa tee mitään karhunpalveluksia. Virvottu on iät ja ajat. -Jaa mutta varmaan just sen takia tää maa on täynnä sossupummeja ja työttömiä.