Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7 virpojaa, VAADIN 7 OKSAA

Vierailija
13.04.2014 |

Tulipa meillekin virpojia, 7 lasta jotka vaativat jokaiselle karkkia. Sanoin että en anna 7 suklaamunaa, ellei tule myös 7 vitsaa. Lähtivät aika nopeasti :-D

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa olit.

Vierailija
2/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OIKEIN. Tää on kovaa peliä tää virpominen. Kai vaadit myös, että kaikki seitsemän oksaa on siunattu virallisesti?

Lapset, trullit, nuo kierot ovelat...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin sanoisin, että max. 2 henkee porukassa ja molemmilta oma oksa silloinkin, jos erityisen hieno oksa niin sitten riittää 1.

Vierailija
4/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas otin mielelläni vaan yhden oksan/porukka, en jaksa kerätä niitä kymmenittäin kotiini. :P Mutta sen verran kieroilin, että annoin isoille porukoille (5-7 noitaa) paljon pienemmät palkat (minimunan/nokka tms), kun 1-4 noidan porukoille. :D

Vierailija
5/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ap hyvän teon teit, kertakaikkiaan. Pennuille luu kurkkuun vaan, on pääsiäinen tai ei.

Hyvää Pääsiäistä sinulle!

Vierailija
6/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin syönyt Mignon-munia ja keitin sitten tavallisia kananmunia ja laitoin niihin ne tarrat. 

Vierailija
7/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 18:56"]

Minä olin syönyt Mignon-munia ja keitin sitten tavallisia kananmunia ja laitoin niihin ne tarrat. 

[/quote]

Turhaan kulutit keittämiseen sähköä. Olisit antanut raakana vaan, enemmän yllätystä :)

Vierailija
8/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Copypastetan toisesta ketjusta: Te "jalot" yksilöt, jotka ette oksia kaipaa kaikilta, vaan annatte kaikille lapsille palkan, teette todellisuudessa karhunpalveluksen näille ipanoille. Minusta oksat toki ovat kauniita, (paitsi nykyään ei monikaan jaksa edes vaivautua koristelemaan niitä), mutta en minä niitä "ahnehdi" hulluuttani tai huvikseni. Lapsille pitäisi nimenomaan opettaa, että virpominen ei ole karkin/rahankerjäämispäivä, vaan ideana on ilahduttaa ihmisiä toivotuksin ja kauniilla oksalla ja saada siitä sitten se palkka. Eihän töissäkään palkkaa saa koko perhe, vaan se joka niitä töitä paiskii. Ja mites se loru menikään: vitsa sulle, palkka mulle. Ei: VITSA (yksikössä) sulle, palkka meille.

Viime vuonna tutut naapurin pennut törmäsivät meihin, kun olimme tulossa kotiin reissusta ja kehuivat paljon karkkia ovat saaneet ja kuulemma antoivat vain yhden oksan, jotta saisivat enemmän karkkia ja samaan hengenvetoon sanoivat tulevansa nyt meille virpomaan. Kerroin neitokaisille, että voivat toki tulla virpomaan, mutta aina pitäisi ensin kysyä lupa ja meillä palkan saa se, joka antaa oksan sekä virpoo. Nätisti tytöt sitten virpovat yhdessä ja molemmat antoivat oksat ja saivat kunnon palkat. Eivät tytöt kyllä olleet juuri laittautuneet ja oksat olivat todella kehnoja, anteeksi vain (juuri sellaisia tynkiä, jossa yksi sulka/kreppinaru vaikka ikää oli tytöillä 7-8v), mutta en viitsinyt siitä enää saarnata. Olin iloinen, että ainakin yksi oppi meni perille - en tiedä jäikö se sitten päähän, mutta tytöt iloisia kuin saivat palkan ja kun kiitimme oksista ja toivotimme hyvää pääsiäistä.

Joten oikein teit ap.

Vierailija
9/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne oksat on kovaa valuuttaa, hyvä, että pidät puolesi, ap!

Vierailija
10/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 18:56"]Minä olin syönyt Mignon-munia ja keitin sitten tavallisia kananmunia ja laitoin niihin ne tarrat. 

[/quote]

Loistoidea!! :)

Vierailija
11/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 19:06"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 18:56"]Minä olin syönyt Mignon-munia ja keitin sitten tavallisia kananmunia ja laitoin niihin ne tarrat. 

[/quote]

Loistoidea!! :)

[/quote]

Kaiken lisäksi terveellisempää kuin sokerinen suklaahöttö.

Vierailija
12/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ostanut halpis ei-yllätysmunia, maksoi ehkä 5e jättisäkki. Eivät olleet niitä ihan pieniä mutta oli kiva antaa kaikille mukana oleville eikä vaan oksan ojentajalle. Niin surkea sääkin oli että sitkeitä olivat tänään pikkunoidat.

Vierailija
13/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä provo taisi olla.

Mitä merkitystä sillä on tuleeko seitsemän lasta kerralla vai jokainen näistä seitsemästä erikseen soittamaan ovikelloa? Yhdellä kerralla tällainen helposti vittuuntuva vaan pääsee kerralla eroon koko porukasta, eikö... Eli jos tulisi yksin saisi ison munan, mutta jos tulee sama määrä kerralla niin vain pienet munat. Kumma logiikka.

Mä en niitä oksia keräile sisälle, aivastuttavat vain. En tarvitse isolta porukaltakaan kuin yhden oksan. En koe sitä mitenkään vaihtokauppana. Mulle sama, vaikka vain virpoisivat eivätkä jättäisi oksaa. Munat annan kaikille, myös niille jotka eivät vielä uskalla suutaan avata, mutta ovat joukon mukana. Kiva perinne, jonka jotkut väkisin vihapäissään haluavat pilata.

Vierailija
14/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eivät meinanneet edes antaa koko oksaa, suklaat olis kyllä kelvannu. Hyvä ap!

Vierailija
15/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän off topic.. mutta kylläpä sydämeni heltyi, kun ovelle tuli naapurin 4 v kaksospojat virpomaan. Toinen ujosteli kovasti ja piileskeli äitinsä takana, toinen vähän reippaammin virpoi: virvon, varvon tuoreeks terveeks, PITSA sulle, palkka mulle.. :D :D Ja molemmat sai palkan, vaikka oksia tuli yksi ja toinen oli tuppisuuna. :D 

Sitä pitsaa odotellessa..

Vierailija
16/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 19:10"]

Hyvä provo taisi olla.

Mitä merkitystä sillä on tuleeko seitsemän lasta kerralla vai jokainen näistä seitsemästä erikseen soittamaan ovikelloa? Yhdellä kerralla tällainen helposti vittuuntuva vaan pääsee kerralla eroon koko porukasta, eikö... Eli jos tulisi yksin saisi ison munan, mutta jos tulee sama määrä kerralla niin vain pienet munat. Kumma logiikka.

Mä en niitä oksia keräile sisälle, aivastuttavat vain. En tarvitse isolta porukaltakaan kuin yhden oksan. En koe sitä mitenkään vaihtokauppana. Mulle sama, vaikka vain virpoisivat eivätkä jättäisi oksaa. Munat annan kaikille, myös niille jotka eivät vielä uskalla suutaan avata, mutta ovat joukon mukana. Kiva perinne, jonka jotkut väkisin vihapäissään haluavat pilata.

[/quote]

Juu en ole kyllä yhtään samaa mieltä. 

Kivan perinteen ovat nimenomaan pilaamassa ne (yli-ikäiset) lapset, jotka suklaanhimoissaan pimpottelevat tuntemattomien ovikelloja koristelematon surkea varpu käsissään isolla porukalla. 

Meillä ei käy virpojia, mutta jos kävisi, antaisin jokaiselle lapselle, joka on pukeutunut, jolla on oksa ja joka edes yrittää lausua sitä virpomalorua. Poikkeuksen lorunlausuntaan voi tehdä joku 3 vee, joka ei uskalla suutaan avata. Reippaasti päälle kymmenvuotiaille pukeutumattomille ja risuttomille suklaahaukoille en todellakaan antaisi. Kyllä ne pelleilijät erottaa sieltä "tosinoitien" joukosta. 

Vierailija
17/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin suklaamunat 10 kpl päivällä, ei tullut virpojia.

Vierailija
18/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saakelin sekopäät viitsitte jostain lasten (!!!) virpomisesta postata negakommentteja sivutolkulla. Aikuiset ihmiset vänkää joistain oksista ja munista, voi hitto. Pienet on murheet suomalaisilla. yök

Vierailija
19/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 20:18"]saakelin sekopäät viitsitte jostain lasten (!!!) virpomisesta postata negakommentteja sivutolkulla. Aikuiset ihmiset vänkää joistain oksista ja munista, voi hitto. Pienet on murheet suomalaisilla. yök

[/quote]

Karhunpalvelus lapsille opettaa, että mitään tekemättä tulee nameja. Mene sinä hiekkapillu jakamaan pääsiäisnamit kaikille ilman lasten vaivannäköä

Vierailija
20/31 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus mitään tekemättä saa paljon karkkia, joskus toisen kerran taas ei.

Ite opin ihan itse lapsena että varmimmin saa kun panostaa asuun, panostaa hyviin vitsoihin ja koristeluun, ja käyttäytyy ihmisiksi. Yhdenkin kerran turi kori täyteen karkkia ja 100 markkaa rahaa sen päälle. Oli kyllä vähän liikaa mun mielestä, mutta otin vastaan kun kerran annettiin :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä