Munatorvien aukiolotutkimukseen uudelleen? Lapsettomuusasiaa
Tietääkö joku, onko jollakulla kokemusta?
Tässä vähän mietiskelen, onko mahdollista käydä uudelleen tutkituttamassa. Kuinka nopeasti endometrioosi kasvaa ja voiko se tukkia munajohtimet? Mulle tehty aukiolotutkimus ja tukos siellä oli, joka aukesi tutkimisen aikana. Tulin raskaaksi sen jälkeen ja sain keskenmenon. Lapsettomuutta sitä ennen vuosia ja sen jälkeen yritys jatkunut tuloksettomana. Olen pohtinut voisiko olla endometrioosi tai mikä siellä tukoksen aiheutti, kun muita syitä ei ole löytynyt.
Olen käsittänyt ettei tutkimusta yleensä tehdä kuin kerran, onko joku käynyt toisenkin kerran? Mikä noita tukoksia aiheuttaa? Voiko endometrioosi oireettomana aiheuttaa lapsettomuutta? Tai olisiko jollain muuta kommentoitavaa?
Kommentit (4)
Onko sinulla todettu endometrioosi? Minulla syy tukkeutumiseen oli tod. näk. sairastettu joku tulehdus. Leikattiin auki, huonot ennusteet annettiin, koska helposti arpeutuvat uudestaan. Koeputkia olisi ollut seuraava vaihe jo puolen vuoden päästä. Siihen ei oltu vielä lähdetty. Ylläri reilun vuoden jälkeen leikkauksesta vasta luomuraskaus ja lapsi, ja vielä heti perään toinen. Näistä aikaa jo 30 v.
Ehkä saisit paremmin vastauksia, kun klikkaat tuolta valikko (näkyy otsikon yläpuolella, ainakin puhelimessa) alue valikosta esim. lapsettomuus ja adoptio tai laittaisit sinne tämän aloituksen. Tai raskaus. Siellä keskustellaan otsikon aiheista vilkkaamminen, kuin täällä.
Nyt olet Vapaa Aihe- valikossa ja palstalla.
Saisiko vastauksia?