Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhöntulotarkistus, auttakee!

Vierailija
13.04.2014 |

Mulla on ensi viikolla työhöntulotarkistus ja olen ottanut jännitykseen 1 kpl  15 mg opapomixin viikko sitten ja edellisen kerran n .2 viikkoa sitten. Näkyykö nämä huumeseulassa ja pitääkö näistä mainita tarkastuksessa. Minulla on näihin resepti ja käytän näitä joskus tosi tukalissa tilanteissa (yleensä max1 kerran kuussa). Mielelläni en näistä edes puhuisi siellä työhöntulotarkistuksessa, mutta mitä jos huumeseulassa näkyykin tämä, apua..

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös lääkärin kirjoittama resepti Opamoxia, unettomuuteen. Sain työpaikan ja ensiviikolla työhöntulotarkastus, jossa huumeseula. Mitään muuta" huumeita" en käytä.

Onko kenelläkään käynyt niin, ettei opanoxin takia olisi saanutkaan töitä? Käyttöni on ihan reseptin mukaista.Ja unettomuus elämäntilanteesta johtuvaa. 

Vierailija
2/47 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä nyt ihan perus kehon arvoja mitataan. Voin kertoa ihan kokemuksella, että huumetesti se ei ole, en olisi saanut duunia, jos olisi ollut. No, valkosolut olivat tästä syystä vähän koholla, selitin että flunssaa on ollut :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä on ongelma? Opamox on ihan asiallinen ja hyvä lääke mm. paniikkihäiriön, sosiaalisten tilanteiden jännitykseen jne. Miksi et voisi sitä siellä rehellisesti kertoa?

Vierailija
4/47 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sanoa käyttäväsi Opamoxia unettomuuteen. On kuitenkin miedompi, kuin moni nukahtamislääke.

Vierailija
5/47 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 12:12"]

Niin, en tiedä mikä testi siellä otetaan.. käsitin että joku huumetesti?? Onko niitä erilaisia? En ole koskaan ollut tällaisessa tarkastuksessa.. 

-ap

[/quote]

Onko sulta pyydetty lupa huumeseulan ottoon? Jos ei sitten sitä ei oteta, ei kuulu automaattisesti työhöntuloterveystarkastukseen.. sitä tässä varmaankin tarkoitit?

Vierailija
6/47 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto ei edes mene työnantajalle, sillä lääkärillä on vaitiolovelvollisuus. Hän saa sanoa vain sopiiko työntekijä terveydeltään työhön vai ei. Jos siis lääke näkyisi mahdollisessa huumetestissä niin reseptiä näyttämällä homman pitäisi olla ok.

Vierailija
7/47 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon käynyt ainakin neljässä työhöntulotarkastuksessa, eikä kertaakaan oo mitään huumeseuloja otettu. Ja kolmena kertana olen kertonut käyttäväni nukahtamislääkettä + juurikin Opamoxia satunnaisesti. Ei mitään ongelmia, paperit käteen ja töihin. Ja työnantajalle ei tosiaan mene muuta tietoa kuin se, että oletko kykeneväinen työhön tai et.

Vierailija
8/47 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siellä tarkastuksessa tehdään?

Vierailija
9/47 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumetestit ovat nykyään laittomia, ei niitä tarvitse eikä pidä tehdä. Oikeusasiamies on oman kantansa sanonut. Ei ne asiat työnantajalle kuulu. Joku tietty suostuu ruumiinaukkotestiinkin jos vaan työn saa mutta oikeuksistaan pitää pitää kiinni!

Vierailija
10/47 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin vedetääs vähän happea.

Ap, jos sinulla on resepti Opamoxiin niin huumetestin tulos tulkitaan sen osalta negatiiviseksi. Lääkinnällinen käyttö (eli sinulla on lääkärin määräys lääkkeestä ja käytät sitä ohjeen mukaisesti) ei ole huumausaineen käyttöä. Testituloksessa lukee joko negatiivinen tai positiivinen, sinun tapauksessasi negatiivinen. Kerro lääkityksesi työterveyshoitajalle, hän merkitsee sen huumausainetestilähetteeseen. Testin tekevä laboratorio tietää näin, että kyseessä on reseptilääke.

Työnantajalle ei mene tietoa sinun terveydentilastasi tai lääkityksestäsi. Saat huumausainetestin tuloksen kirjallisena itsellesi ja saat toimittaa sen työnantajallesi. Huumausainetestistä ei kannata kieltäytyä, koska jos kieltäydyt, et todennäköisesti saa työpaikkaa.

t työterveyslääkäri

Vierailija
11/47 |
14.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää ! Ota vain pari mynthon pastillia ennen tarkastusta ja kiellä kaikki jos kysyvät ! :)

Vierailija
12/47 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumetestissä kysytään kaikki otetut lääkkeet kahden viikon ajalta. Eli todellakin kannattaa kertoa.

Vierailija
13/47 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli nämä 2 pilleriä näkyy siinä testissä? Entä pitääkö se resepti ottaa mukaan (on e-reseptinä mulla)

ap

Vierailija
14/47 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota resepti varalta mukaan niin ei jää epäilykselle sijaa.

Vierailija
15/47 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 11:48"]

Ok, eli nämä 2 pilleriä näkyy siinä testissä? Entä pitääkö se resepti ottaa mukaan (on e-reseptinä mulla)

ap

[/quote]

näkyy, ota resepti mukaan.

Vierailija
16/47 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei otettu mitään verikokeita. Kävin lääkärillä jutustelemassa ja kertomassa sairauksistani (niistä joista valitsin puhua), ja lääkäri kirjoitti paperiin, että olen työkykyinen kyseessä olevaan tehtävään.

Vierailija
17/47 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tarkastus, ei tarkistus.

Mikä mahtaa olla niin tukala tilanne, ettei siitä ilman lääkitystä selviä?

Vierailija
18/47 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhöntulotarkastuksessa ei kannata valehdella sairauksistaan, jos myöhemmin ilmenee, että sairaudet ovat olleet tiedossa, mutta olet jättänyt kertomatta niistä, se on irtisanomisen peruste. Jos siis vaikuttavat työntekoon.

Vierailija
19/47 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut tosi kova jännittämään, mutta eka raskauden pyötä jannitys lähti ihan lapasesta.. eli kädet hikoaa, tärisen, naama kirkkaanpunainen, hyperventiloin yms. jos joudun vaikkapa puhumaan vieraille ihmisille (esim. työhaastattelu). Aina ei tapahdu mitään, mutta sitten joskus se voi iskeä vaikkapa kaupan kassajonossa. Mulla on aina taskussa 1 opamox, jo tieto siitä auttaa monen tukalan tilanteen ohi. 

Ihminen, kellä ei tätä vaivaa ole, ei voi sitä välttämättä ymmärtää.

-ap

Vierailija
20/47 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanko sulta huumeseula? Muissa kokeissahan nuo eivät näy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi