Miksi et ota vastuuta elämästäsi?
Osa ihmisistä kokee että heille aina sattuu ja tapahtuu kaikki vääryydet. On totta että osaa ihmisistä koetellaan enemmän kuin tosia, mutta oikeasti useimmiten syy on ihan itsessä. Jokainen on oman elämänsä herra ja jos mokaa niin se on voi voi.. Turha syyttää muita jos oma elämä ei ole sitä mitä haluaa, asumme vapaassa maassa ja jokainen on oman onnensa seppä. Turha itkeä muille, avaimet onneen on omassa kädessä!
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 01:20"]
Osa ihmisistä kokee että heille aina sattuu ja tapahtuu kaikki vääryydet. On totta että osaa ihmisistä koetellaan enemmän kuin tosia, mutta oikeasti useimmiten syy on ihan itsessä. Jokainen on oman elämänsä herra ja jos mokaa niin se on voi voi.. Turha syyttää muita jos oma elämä ei ole sitä mitä haluaa, asumme vapaassa maassa ja jokainen on oman onnensa seppä. Turha itkeä muille, avaimet onneen on omassa kädessä!
[/quote]
voi sua pikkunen! me eletään sosiaalidemokratiassa. täällä ei ole yksilöitä eikä kenenkään tarvi vastata elämästään. meitä viisaammat poliitikot ja virkamiehet huolehtivet meistä.
Ja ei muuten varmaan eletä sosiaalidemokratiassa vaan näennäisdemokratiassa, jossa todellinen valta on hyvin keskittynyttä. Ja ne poliitikot ja virkamiehet käärii rahat taskuunsa ja kusettaa suomalaisia, eikö tuo ole jo nähty. Pahoinvointivaltio! Vaikka toistaiseksi itse kuulun keskiluokkaan ja pärjään kohtuullisen hyvin ja olen korkeasti koulutettu ei tulisi mieleenikään äänestää jotain kokoomusta vaan varmasti pidän vähempiosaistenkin puolta. Ja sitä ei kukaan takaa joku etteikö mullekkin se päivä koittais että pitääkin tulla toimeen vähemmällä. Herätkää pahvit, kuten ap!
No jaa. Kyllä monen hyvä menestys on enemmänkin tuurista ja lähtökohdista kiinni kuin omista ansioista ja sama päin vastoin niillä, joilla menee huonosti. Se on niin pienestä kiinni että mihin elämä heittelee ketäkin. Minua ärsyttää ihmiset jotka kuvittelevat olleensa oman onnensa seppiä, suurin osa on onnistunut ilman omaa ansioita. Toki on niitäkin, jotka ovat tehneet tietoisesti töitä jonku päämäärän eteen tai muuttaneet elämänsä suuntaa kovalla työllä, mutta kyllä ne oman onnensa sepät ovat vähemmistönä. Aikamonella se onni kääntyy kun tulee oikeasti suurempi vastoinkäyminen jonka selättimiseen tarvittaisiin omaa työtä ja paljon.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 20:07"]
[/quote]
voi sua pikkunen! me eletään sosiaalidemokratiassa. täällä ei ole yksilöitä eikä kenenkään tarvi vastata elämästään. meitä viisaammat poliitikot ja virkamiehet huolehtivet meistä.
[/quote]Suomi on ollut yli 40 vuotta oikestolainen maa, montako kymmentä vuotta oikeuso tarvii korjatakseen sosialistien virheet? Mennäänkö nyt edes parempaan suuntaan?
[/quote]
Miksi sinä et ota vastuuta elämästä- se on eri asia kuin oman navan tuijottaminen? Mikset ole viisaampi?? Miksi olet jäänyt tuollaiselle idioottiasteelle? Häh? Turha täällä toisia arvostella, ei se muiden vika ole että sulle on noin pienellä lusikalla annettu. Jos vilpittömästi olet kirjoituksesi takana, valitan, mutta sinä taidat olla se tämän ketjun todellinen vähäosainen. Että kaikki myötätunto sulle, vaikka saanetkin elämässäsi aikaan enemmän pahaa, kuin hyvää, jostain sekin on alkunsa saanut. ja se ei todennäköisesti ole sinun vikasi. Sn vikasi on vaan se että annat itsesi jäädä noin rajoittuneeksi.
Toisaalta ymmärrän tai ainakin yritän ymmärtää mitä ap aloituksellaan hakee ja hahmottelee. Itsekin kallistun sille kannalle, että aikuisena tulee ottaa vastuu elämänvalinnoistaan. Olen vaikeat lähtökohdat saanut elämääni lapsuudenkodissani ja vaikeasti traumatisoitunut. Kuitenkin elämäni alkoi helpottumaan kun en enää kokenut itseäni uhriksi ja aidosti otin otteen elämästäni ja valinnoistani. Se vaati ison elämänmuutoksen, rohkeutta ja kärsivällisyyttä vaadittiin sekä tukijoita matkalle. Olen onnekas että sain tukea ja apua kun sitä lähdin hakemaan! Ps. Olen kyllä myös samaa mieltä siinä, että jos elämässä keskittyy koko ajan miettimään negatiivisesti niin kaikki tuntuu haastavallta ja vastenmieliseltä + suomessa kaikilla on mahdollisuus opiskella, myös minulla. Peace&Joy
Miinuspeukuttajat, katsokaa peiliin, vika löytyy sieltä!
Mä koen päinvastoin, että mulle on sattunut harvinaisen paljon onnistumisia. Mut en kyllä pidä sitä kuin hyvin pieneltä osin omana ansionani. Ihan todella paljon on kiinni ihan siitä, minkälaiset lähtökohdat on elämässään sattunut saamaan ja vielä enemmän tuurista.
Tuskin esim. itse olisin tässä missä nyt millään oman onnen takomisella, jos olisin sattunut syntymään vaikka kolmannen polven pitkäaikaistyöttömään perheeseen ja kärsisin äitini raskausaikaisen päihteidenkäytön vuoksi pahoista oppimisvaikeuksista, joihin en kuitenkaan kotikuntani heikon talouden vuoksi saisi riittävää apua selvitäkseni kunnolla edes peruskoulua läpi.
Jep, minun vikanihan se, että äitini meni naimisiin väkivaltaisen miehen kanssa, mistä seurasi vuosien helvetti.
Miinuspeukutin ja enkä katso peiliin. Kannan vastuuta omasta elämästäni, mutta pidän aloitusta idiootin paskana provona.
Aina ei todellakaan voi itse tilanteille ja olosuhteille mitään ja on kannettava vastuuta myös muistakin ihmisistä.
Säälittäviä ovat ihmiset jotka luulevat hyvinvointinsa olevan yksin oman mahtavuutensa ja paremmuutensa ansioista saavutettua, vitunposket.
No kyllä aloittaja varmaan vielä itse pääsee sinne peiliin tihrustamaan, kun huomaa ilman omaa syytään joutuneensa "vääryyden" kohteeksi, sairastuu vaikeasti, kohtaa vakavan onnettomuuden tai joutuu perseraiskatuksi kesken kaiken. Irtisanotuksi tuleminen voi tapahtua kenelle vaan ja kuka vaan voi jäädä ilman omaa toivomustaan työelämän ulkopuolelle toisten sylkykupiksi.
Jaahas, taas on joku kokoomusmuori pikkuhiprakassa hokemasssa kokkareiden mantroja ja provoomassa. Jokainen on oman onnensa seppä ja jos oikein haluut jotain, niin kyl sä sen saat ja blaa blaa blaa.
Sanovat etuoikeutetut kermaperseet, jotka luulevat et isin ja äiskän rahat ja asema on niiden lapsien aikaansaannosta. Ja tottakai, tietysti, itsestäänselvästi, jos he olisivat sattuneet syntymään vähän köyhempään tai hankalampaan asemaan, niin heillä olisi kyllä ollut voimia ponnistaa ylöspäin ja voittaa kaikki esteet tieltään. Satavarmasti. Kokemuksen syyyyvällä rintaäänellä. Kun ottaa vaan itseään reippaalla niskaperseotteella niskasta kiinni, niin jo on ihan umpisolmussa.
Kerropa ap, tai oikeastaan selvennä? Me emme ole ikinä olleet työttömiä (toisin kun kanssatoverimme, joille ei kelvanneet roskatyöt). Edelleen pk-sudulla olemme mutta kun täällä asunnot maksavat. Muistathan ap, että kaikilla ei ole perintöjä eikä kaikki halua /kuulu sitä almua, mitä moni ajatelee? Eli sitä, että, että vanhemmat elättävät aikuiset lapset ja lapsenlapset?
Voi sinua raasua, kyllä se elämä sinuakin opettaa, rahoistasi huolimatta.
Miksi et ota vastuuta kirjoituksistasi? Aikamoista paskaa suollat.
Minulla on mennyt koulu hyvin ja olen muutenkin fiksu, sen sijaan monet muut asiat ovat menneet päin persettä. Nimenomaan sellaiset asiat, joihin en ole voinut vaikuttaa itse. Nyt yritän kyllä parhaani mukaan kouluttautua alalle, jolta saan työtä ja hyvää palkkaa, jotta voin edes rahallisesti elää niin kuin itse haluan.
Tähän mennessä olen ollut suurimman osan elämästäni olosuhteiden armoilla, kuten varmaan moni muukin alaikäinen joutuu olemaan. Jos ei vaikkapa synny rikkaaseen perheeseen, saattaa olla rahan kanssa tiukat paikat ilman mahdollisuutta vaikuttaa juuri mihinkään. Jos joutuu koulukiusaamisen uhriksi, voi yrittää tehdä sille jotain, mutta kuinkas monesti siitä on mitään apua? Jos näistä asioista seuraa mielenterveydellisiä ongelmia, voi yrittää auttaa itseään ja hakea apua ulkopuolelta, mutta siinä kestää. Tässä vain muutamia esimerkkejä, mikä voi mennä pieleen vaikka kuinka ottaisit vastuun itsestäsi.
Aloittaja voi mennä päin naamaa kertomaan noita aivopierujaan vaikka jonnekin lastensyöpäosastolle tai vastaavalle. Tai oikeastaan hän voi ottaa yhteyttä tuohon kirjoittajaan ketä sanoi kyrvästään tulevan kuumaa ripulia jonka aikoo roiskia päällemme (meidän läskien?) Olisitte varmaan sopivaa seuraa toisillenne.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 02:03"]
Aloittaja voi mennä päin naamaa kertomaan noita aivopierujaan vaikka jonnekin lastensyöpäosastolle tai vastaavalle. Tai oikeastaan hän voi ottaa yhteyttä tuohon kirjoittajaan ketä sanoi kyrvästään tulevan kuumaa ripulia jonka aikoo roiskia päällemme (meidän läskien?) Olisitte varmaan sopivaa seuraa toisillenne.
[/quote]
Ei kun ap on kokoomuslainen, joka perinnöistään maksaa lastensa syöpähoidot.
Tuo on vain yksi näkemys aiheeseen, itse asiassa vähemmistön kanta. Libertaarius on vain yksi kolmesta päävaihtoehdosta suhteessa vapaaseen tahtoon. Kaksi muuta ovat determinismi ja kompatibilismi.
Itse en kässää kompatibilismin ja determinismin eroa henkilökohtaisen vastuun kannalta. Molemmissa aitoja vaihtoehtoja ja mahdollisia tulevaisuuksia on vain yksi kpl.
Sen sijaan kiinnostaa, miksi juuri Sinusta on niin tärkeää, että köyhät ihmiset olisivat itse syyllisiä kaikkeen, eikä mikään johdu olosuhteista? Mitä juuri Sinä, rakas lukijani, siitä hyötyisit?
Olen yrittänyt lukuisia kertoja, mutta sairauksia on vaan liikaa enkä lopulta jaksa. Enkä ole niitä sairauksia itse aiheuttanut
^^Toisaalta jos deterministit ovat oikeassa, niin minkäs ap sille voi että hän on tuollainen.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 02:14"]
Olen yrittänyt lukuisia kertoja, mutta sairauksia on vaan liikaa enkä lopulta jaksa. Enkä ole niitä sairauksia itse aiheuttanut
[/quote]
Äänestä kokoomusta niin tiedät, että se on sun oma vika tai valinta.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 03:34"]
26 jatkaa, en ole yksinhuoltaja, joten voisitko kertoa, miksi en vastuuta jakaisi?
[/quote]