Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et ota vastuuta elämästäsi?

Vierailija
13.04.2014 |

Osa ihmisistä kokee että heille aina sattuu ja tapahtuu kaikki vääryydet. On totta että osaa ihmisistä koetellaan enemmän kuin tosia, mutta oikeasti useimmiten syy on ihan itsessä. Jokainen on oman elämänsä herra ja jos mokaa niin se on voi voi.. Turha syyttää muita jos oma elämä ei ole sitä mitä haluaa, asumme vapaassa maassa ja jokainen on oman onnensa seppä. Turha itkeä muille, avaimet onneen on omassa kädessä!

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 02:12"]

Tuo on vain yksi näkemys aiheeseen, itse asiassa vähemmistön kanta. Libertaarius on vain yksi kolmesta päävaihtoehdosta suhteessa vapaaseen tahtoon. Kaksi muuta ovat determinismi ja kompatibilismi.

Itse en kässää kompatibilismin ja determinismin eroa henkilökohtaisen vastuun kannalta. Molemmissa aitoja vaihtoehtoja ja mahdollisia tulevaisuuksia on vain yksi kpl.

Sen sijaan kiinnostaa, miksi juuri Sinusta on niin tärkeää, että köyhät ihmiset olisivat itse syyllisiä kaikkeen, eikä mikään johdu olosuhteista? Mitä juuri Sinä, rakas lukijani, siitä hyötyisit?

[/quote]

Arvelisin kyseessä olevan empatian ehdollistaminen ts. rajaaminen 'sen ansaitseville eli itsensä kovettaminen sen suhteen, mitä ympärillä tapahtuu tai ehkä enemmänkin sen empatian rajaamisesta tiettyyn piiriin, kuten omaisiin. Auttaa pysymään järjissään sen sijaan, että murehtisi sen naapurinkin olosuhteita; omatunto pysyy paremmin kasassa huollettavien piirin ollessa sopiva.

Ongelmaksi vaan on yleensä muodostunut se, että niitä vieraita naapurin poikia on niin paljon enemmän; siksi etuoikeutetut ovat rakennelleet pitkiä muureja lähiöidensä ympärille ympäri maailman. Kuulemma pitää ne kusipäät loitolla.

Tulevaisuuden kannalta tuommoinen toiminta...no, se on silkkaa toiveajattelua :)

Vierailija
22/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan kyllä. Mutta tiedän myös, että elämässä voi koska vain tapahtua jotain odottamatonta ja käsittämättömän epäreilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olen aloittajan kanssa samaa mieltä, että moni jää turhan herkästi säälimätön itseään ja kohtaloaan. Olen itsekin syntynyt aikoinaan mielenterveys ja alkoholiongelmainen perheeseen jossa oli myös paljon väkivaltaa. Jouduin myös koulukiusatuksi. En siis vähättele vaikeita olosuhteita sillä tiedän sen olevan todellista hel***tiä, mutta nyt aikuisena olen matkustanut paljon ja sen myötä saanut asioille perspektiiviä. Olen tavannut todella köyhistä oloista lähtöisin olevia ihmisiä, ihmisiä jotka ovat eläneet sotien keskellä, kärsineet äärimmäisestä köyhyydestä, ihmisiä joiden vanhemmat ovat kohdelleen heitä huonommin kuin omani koskaan, ja huomannut että he eivät koe samaa katkeruutta kuin Suomessa tunnutaan kokevan. He eivät syytä muita siitä että heillä ei sillä hetkellä ole rikkauksia, vaan sen sijaan keskittyvät elämään elämäänsä parhaaksi kokemallaan tavalla.

Vierailija
24/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kenekään voimat ja henkiset ja fyysiset kapasiteetit eivät ole rajattomia. Kukaan ei KUKAAN pärjää täällä yksin, omin ja vain ja ainoastaan omin avuinensa.

Joka muuta väittää on pölhöpopulisti(ymmärtääkö kokkari nyt paremmin kuin tuli ahkeran ja täydellisen idolinsa laukoma fraasi?)

Vierailija
25/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 02:29"]

Minä otan kyllä. Mutta tiedän myös, että elämässä voi koska vain tapahtua jotain odottamatonta ja käsittämättömän epäreilua.

[/quote]

Oletatko myös, että menkööt yksityiselle kakaransa kanssa jos on sattunut syöpään sairastumaan?

Vierailija
26/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 02:42"]

Ja kenekään voimat ja henkiset ja fyysiset kapasiteetit eivät ole rajattomia. Kukaan ei KUKAAN pärjää täällä yksin, omin ja vain ja ainoastaan omin avuinensa.

Joka muuta väittää on pölhöpopulisti(ymmärtääkö kokkari nyt paremmin kuin tuli ahkeran ja täydellisen idolinsa laukoma fraasi?)

[/quote]

Kokkari pärjää!

Vierailija
27/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti kannetaan vastuu. Jos töitä ei saa on vastuullista hakea työttömyysturvaa jotta voi tarjota lapsille. Viimekädessä vanhemman on huolehdittava lapsen ravinnonsaannista. ..vaikka varastamalla jos töitä ei saa eikä tukea mistään. Vain vastuuton vanhempi uhraa lapsen hengen.

Vierailija
28/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 02:38"]

Olen tavannut todella köyhistä oloista lähtöisin olevia ihmisiä, ihmisiä jotka ovat eläneet sotien keskellä, kärsineet äärimmäisestä köyhyydestä, ihmisiä joiden vanhemmat ovat kohdelleen heitä huonommin kuin omani koskaan, ja huomannut että he eivät koe samaa katkeruutta kuin Suomessa tunnutaan kokevan. He eivät syytä muita siitä että heillä ei sillä hetkellä ole rikkauksia, vaan sen sijaan keskittyvät elämään elämäänsä parhaaksi kokemallaan tavalla.

[/quote]

Ehkä noissa maissa heihin suhtaudutaan alun perinkin arvokkaammin kuin Suomessa. Täällä meininki tuntuu olevan syyllistävä ja ylimielinen suhtautumisessa ongelmista kärsiviin ihmisiin.

Vierailija
29/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut todella köyhistä oloista lähtöisin olevia ihmisiä, ihmisiä jotka ovat eläneet sotien keskellä, kärsineet äärimmäisestä köyhyydestä, ihmisiä joiden vanhemmat ovat kohdelleen heitä huonommin kuin omani koskaan, ja huomannut että he eivät koe samaa katkeruutta kuin Suomessa tunnutaan kokevan. He eivät syytä muita siitä että heillä ei sillä hetkellä ole rikkauksia, vaan sen sijaan keskittyvät elämään elämäänsä parhaaksi kokemallaan tavalla.

[/quote]

Ehkä noissa maissa heihin suhtaudutaan alun perinkin arvokkaammin kuin Suomessa. Täällä meininki tuntuu olevan syyllistävä ja ylimielinen suhtautumisessa ongelmista kärsiviin ihmisiin.

Vierailija
30/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
31/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 02:28"]

[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 02:12"]

Tuo on vain yksi näkemys aiheeseen, itse asiassa vähemmistön kanta. Libertaarius on vain yksi kolmesta päävaihtoehdosta suhteessa vapaaseen tahtoon. Kaksi muuta ovat determinismi ja kompatibilismi.

Itse en kässää kompatibilismin ja determinismin eroa henkilökohtaisen vastuun kannalta. Molemmissa aitoja vaihtoehtoja ja mahdollisia tulevaisuuksia on vain yksi kpl.

Sen sijaan kiinnostaa, miksi juuri Sinusta on niin tärkeää, että köyhät ihmiset olisivat itse syyllisiä kaikkeen, eikä mikään johdu olosuhteista? Mitä juuri Sinä, rakas lukijani, siitä hyötyisit?

[/quote]

Arvelisin kyseessä olevan empatian ehdollistaminen ts. rajaaminen 'sen ansaitseville eli itsensä kovettaminen sen suhteen, mitä ympärillä tapahtuu tai ehkä enemmänkin sen empatian rajaamisesta tiettyyn piiriin, kuten omaisiin. Auttaa pysymään järjissään sen sijaan, että murehtisi sen naapurinkin olosuhteita; omatunto pysyy paremmin kasassa huollettavien piirin ollessa sopiva.

Ongelmaksi vaan on yleensä muodostunut se, että niitä vieraita naapurin poikia on niin paljon enemmän; siksi etuoikeutetut ovat rakennelleet pitkiä muureja lähiöidensä ympärille ympäri maailman. Kuulemma pitää ne kusipäät loitolla.

Tulevaisuuden kannalta tuommoinen toiminta...no, se on silkkaa toiveajattelua :)

[/quote]

Otaksun myös, että kyseessä on usein ihan vaan kauna ja katkeruus jotain "väärää vasemmistolaista" kohtaan. Monia hyväosaisia loukkaa se, että jotkut hyväosaiset puolustavat köyhiä. Se menee heidän nahan alle.

Vierailija
32/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerropa, miksi en muka ota vastuuta? Teen töitä, maksan verot, asun vuokralla enkä tietenkään saa asumistukea, tukea saavat ne, jotka ottavat asuntolainaa eli ssossupummit. 

Vierailija
33/33 |
13.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 jatkaa, en ole yksinhuoltaja, joten voisitko kertoa, miksi en vastuuta jakaisi?