Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jotkut onnistuu pitämään asunnon aina siistinä?

Vierailija
01.12.2020 |

Kävin naapurissa. Voi että kun oli siistiä.
Miten te onnistutte siinä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onnistuin poistamalla ensin miehen asunnosta, sen jälkeen siisteys on ollut itsestäänselvyys.

Vierailija
2/27 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä onnistuin poistamalla ensin miehen asunnosta, sen jälkeen siisteys on ollut itsestäänselvyys.

Tää on totta. Mies ja lapset pois, sitten pois turha tavara, joka edellämainittuja aina ympäröi. Loppu onkin helppoa: Pitää ne tarpeelliset jäljelle jääneet tavarat niiden paikoilla, ja siivota silloin tällöin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäntyyli on sellainen ettei sotkua tule. Koko ajan kotona ollessa vähän siivoilee. Onnistuu kun ärsyttää epäsiisteys liikaa.

Vierailija
4/27 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me siivotaan kerran viikossa yhdessä, toinen imuroi ja toinen peee lattiat. Turhaa tavaraa on hyvin vähän.

Vierailija
5/27 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä tehdään edes vähän siistimistä.

Vierailija
6/27 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalia elämää, hei. Ei kai siisteydessä ole mitään ihmeellistä. Töissä käydään ja siisti koti. Ihanaa. Itsestä kiinni moni asia.

Vierailija
7/27 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella tavaralla on paikka, ja se laitetaan siihen heti kun sitä on käytetty. Jokainen siivoaa heti omat sotkunsa. Koko ajan on siistiä.

Vierailija
8/27 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset menee loppuillaksi rötvää, ja toiset siivoaa ensin ja menee sitten rötväämään.

Toiser rötvää siis n. 35% enemmän kuin toiset.

Taidat kuulua ensimmäiseen koriin...

Vierailija
9/27 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki turha roina pois, tavarat heti paikalleen.

Vierailija
10/27 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäntyyli on sellainen ettei sotkua tule. Koko ajan kotona ollessa vähän siivoilee. Onnistuu kun ärsyttää epäsiisteys liikaa.

Mä olen tuollainen. Nappaan makuuhuoneesta pyykit kainaloon ja heitän pyykkikoriin (ei kodinhoitohuoneen lattialle), petaan sängyn heti noustuani. 

Olohuoneen pöydällä ajelehtii mainoslehtisiä - kasaan ne siististi pöydälle tai jos ne on jo luettu niin vien paperinkeräyskassiin joka on kaapissa piilossa.

Keittiön pyyhkäisen siistiksi joka aterian jälkeen, tätä hidastaa vähän kuopus joka ei viitsi  tyhjentää astianpesukonetta tarpeeksi nopeasti. Astioita kertyy tasoille mutta vain pariksi tunniksi. Nukkumaan mennessä koko keittiö on siisti. Inhoan sitä että tulen aamulla likaiseen ja sekaiseen keittiöön! 

Eteisen lipaston päälle kertyvät avaimet yms sälän laitan sillä olevaan puulaatikkoon joka on näitä varten hankittu. Sieltä löytyy hyvin kaikki mitä tarvitaan. 

Jos pesuhuoneen tai vessan lavuaari alkaa näyttämään epäsiistiltä pyyhkäisen sen puhtaaksi samalla kun pesen hampaat. Jokaiselle on opetettu että jarrujäljet putsataan pytystä itse heti käynnin jälkeen. Näin vessa pysyy siistinä. 

En ymmärrä miten tämän saisi edes sotkuiseksi. Pölyä kyllä kertyy mutta riittää että pyyhkii kerran viikossa

Tämä ei koske miehen työhuonetta eikä teinin huonetta, he siivoavat omansa kerran viikossa. Miehen sohvalla lojuu työpapereita ja puoliksikäytettyjä vaatteita sulassa sovussa:) Ovi kiinni ja sotku häviää

Vierailija
11/27 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin eivät anna sotkun kerääntyä. Astianpesukone auttaa hyvin paljon, se pitää toki tyhjätä heti kun astiat on pesty. Vaatteet varmaan ovat aina joko kaapissa tai pyykkikorissa. Itse vien roskat pari kertaa viikossa, ehkä joku vie joka päivä?

Vierailija
12/27 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroita ei ole liikaa ja niillä on omat paikat. Siivousrutiinit kunnossa eli laitetaan aina tavarat paikalleen, viikataan pyykit kaappiin, likaiset astiat heti koneeseen. Imurointi väh kerran viikkoon, pölyjen ja lattioiden pyyhintä. Wc siistiksi päivittäin.

Jostain voi kuulostaa, että tällöin vain siivotaan. Itse käytän siivoamiseen ja pyykkihuoltoon n 20 min päivässä. Siistiä on. Kerran kuussa sitten jotain isompaa siivousta esim vaatehuone, keittiön kaapit, kylppäri...

Vierailija
13/27 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tuollainen. Nappaan makuuhuoneesta pyykit kainaloon ja heitän pyykkikoriin (ei kodinhoitohuoneen lattialle), petaan sängyn heti noustuani. 

Olohuoneen pöydällä ajelehtii mainoslehtisiä - kasaan ne siististi pöydälle tai jos ne on jo luettu niin vien paperinkeräyskassiin joka on kaapissa piilossa.

Keittiön pyyhkäisen siistiksi joka aterian jälkeen, tätä hidastaa vähän kuopus joka ei viitsi  tyhjentää astianpesukonetta tarpeeksi nopeasti. Astioita kertyy tasoille mutta vain pariksi tunniksi. Nukkumaan mennessä koko keittiö on siisti. Inhoan sitä että tulen aamulla likaiseen ja sekaiseen keittiöön! 

Eteisen lipaston päälle kertyvät avaimet yms sälän laitan sillä olevaan puulaatikkoon joka on näitä varten hankittu. Sieltä löytyy hyvin kaikki mitä tarvitaan. 

Jos pesuhuoneen tai vessan lavuaari alkaa näyttämään epäsiistiltä pyyhkäisen sen puhtaaksi samalla kun pesen hampaat. Jokaiselle on opetettu että jarrujäljet putsataan pytystä itse heti käynnin jälkeen. Näin vessa pysyy siistinä. 

En ymmärrä miten tämän saisi edes sotkuiseksi. Pölyä kyllä kertyy mutta riittää että pyyhkii kerran viikossa

Tämä ei koske miehen työhuonetta eikä teinin huonetta, he siivoavat omansa kerran viikossa. Miehen sohvalla lojuu työpapereita ja puoliksikäytettyjä vaatteita sulassa sovussa:) Ovi kiinni ja sotku häviää

Tää on nyt ohi aiheen, mutta ei sänkyä saisi pedata heti sieltä noustuaan. Ihminen joka tapauksessa hikoilee tai ainakin iho erittää vähän kosteutta unen aikana, ja sängyn pitäisi antaa tuulettua aamuisin ennen petaamista. Itse käännän peitot auki ja pöyhin tyynyt, ja annan sängyn tuulettua ainakin tunnin-pari ennen kuin peitän sen "tukkoon". 

Vierailija
14/27 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein juttu on, että tavaraa ei saa olla liikaa ja että kaikille on oma paikkansa. Ja lapsillekin opetettu pienestä pitäen, että omat kamat viedään paikoilleen: pipojen&hanskojen paikka ei ole eteisen lattialla, omat astiat viedään tiskikoneeseen saakka, pyykit pyykkikoriin asti jne.

Itsellä tulee huomaamatta vie mennessäs, tuo tullessas -periaate. Vähän kuin huomaamatta tavarat menevät paikoilleen.

Vierailija
15/27 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, normaaleilla ihmisillä. Entäs kun ei meinaa jaksaa?

Edes miettiä mihin mikin esine laitetaan.

Vierailija
16/27 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina ole pakko. Välillä ihminen voi antaa olla. Kun on iltavuoroja töissä, väsynyt tai mieli maassa. Siivous on muutenkin sellaista ylläpitävää hommaa, joka ei tule koskaan valmiiksi ja on aina edessä. Ei siis kannata stressata asiaa.

Vierailija
17/27 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä siinä nyt on? Jokaiselle tavaralle on oma paikka ja se viedään takaisin sinne aina käytön jälkeen.

Vierailija
18/27 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeellistä siinä nyt on? Jokaiselle tavaralle on oma paikka ja se viedään takaisin sinne aina käytön jälkeen.

Minulla tuo onnistuisi, jos asuisin yksin. Nyt joudun kävelemään miehen perässä korjaamassa jälkiä, jos haluaisin asua siistissä kodissa. Se taas kiristää hermoja niin paljon, että olen sopeutunut sotkuun. Huithapeli ei muuksi muutu.

Vierailija
19/27 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiinit auttaa. Päivittäin keittiön siivous, kakkarannut vessasta, pyykit lattioilta jne. Viikottainen imurointi ja pölyjen pyyhintä on helppoa, kun viikolla ei ole antanut röykkiöiden kasvaa ja imurointiin on helpompi alkaa, kun sitä esityötä ei ole niin tuhottomasti.

Kannattaa myös opetella siivousrytmi. Meillä esimerkiksi imurointi ja pölyjen pyyhintä kerran viikkoon on hyvä, 1,5 viikkoakin vielä menee, kahdessa viikossa on jo tosi pölyistä. Kun tietää suunnilleen, milloin olisi hyvä siivota isommin seuraavan niin se on helpompi aikatauluttaa eikä ole just niin päivän päälle.

Ja sit se tärkein. Siistiä on vain siivoamalla. Ei heillä joilla on aina siistiä ole mitään salaista taikaa. Kun rätti heiluu tarpeeksi usein niin on myös siistimpää.

Vierailija
20/27 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paidat, pyjamat, lakanat, cd-levyt, ym kaikki säilytyslaatikoissa.  Järjestely mukavaa, vaikka oli raskasta.  Silitys heti kun pyykki kuivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi