Häät - kornit hääjutut pinoon
- Morsiamella huntu, varsinkin jos yhdessä ollaan oltu jo pitkään, parilla on jo lapsia ja varsinkin, jos lapsia on jo aiemmista suhteista.
- Morsiamen luovutus ja varsinkin, jos kyseessä on jo toinen/kolmas/neljäs... avioliitto. Onhan se nyt aika noloa, että vielä "neitsyt" luovutetaan miehelään.
- Häätanssina Finlandersin Oikeesti. Siis oikeesti....
- Morsiamenryöstö aiheuttaa poikkeuksetta aina myötähäpeää.
Kommentit (212)
Hei, ei tehdä tästä nyt mitään juupas eipäs -väittelyketjua, pliiiiis.....
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 00:13"]
Mä kävelin veljeni kanssa alttarille. En siis ikinä ole ajatellut tuota rituaalia morsiamen luovuttamisena, vaan mulle veli oli suurena tukena ja turvana siinä jännittävässä tilanteessa. Yksinkään en halunnut alttarille kävellä.
[/quote]
Ei sinne yksin tarvitse kävellä. Minä kävelin sulhasen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 16:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 00:13"]
Mä kävelin veljeni kanssa alttarille. En siis ikinä ole ajatellut tuota rituaalia morsiamen luovuttamisena, vaan mulle veli oli suurena tukena ja turvana siinä jännittävässä tilanteessa. Yksinkään en halunnut alttarille kävellä.
[/quote]
Miksi sinne alttarille ei voi kävellä sen tulevan puolison kanssa?
[/quote]
Mä halusin että mies näkee mut vasta alttarilla.
[/quote]
Eli oli järjestetty liitto kun mies ei ollut nähnyt sinua aiemmin?
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 23:08"]
- Morsiamella huntu, varsinkin jos yhdessä ollaan oltu jo pitkään, parilla on jo lapsia ja varsinkin, jos lapsia on jo aiemmista suhteista.
- Morsiamen luovutus ja varsinkin, jos kyseessä on jo toinen/kolmas/neljäs... avioliitto. Onhan se nyt aika noloa, että vielä "neitsyt" luovutetaan miehelään.
- Häätanssina Finlandersin Oikeesti. Siis oikeesti....
- Morsiamenryöstö aiheuttaa poikkeuksetta aina myötähäpeää.
[/quote]
Huntu on monelle lähinnä asuste, jolla ei ole enää nykyään mitään symbolista merkitystä. Onhan se nätti kyllä.
Samoin morsiamen luovutus on vain tapa.
Kaikki mainitut on aivan suunnattoman korneja, mauttomia, ääks... =/
- jenkkilästä matkittu sisääntulo-show. Tanssi, esitys, jammailu ja vieraat seisaaltaan taputtavat kun hääpari esiintyy muka-hauskasti tönkön koregrafian mukaan.
Morsiamen luovutus. Iskee aina uskomaton myötähäpeä, kun pari on asunut yhdessä vuosikaudet, on yhteisiä lapsia jne ja sitten isä luovuttaa 35+ morsmaikun. Vielä pahempi on jos isä ei syystä tai toisesta voi luovuttaa morsianta, vaan luovuttajaksi otetaan isoisä tai veli tai kummisetä tai jopa oma poika.
-ylipäätään morsiamen luovutus, joka on typerä amerikkalainen tapa, nykyään vain "muodissa"
-Juuri tuo Finlandersin Oikeesti, tai Tauskin Sinä vain. Ihan sama onko häätanssi vai mikä mutta ylipäätään noiden soittaminen häissä
-Bestmanien ja kaasojen "mukahauskat" puheet, joissa puhuja itsekin hihittelee jotain insideläppää jota ei kukaan muu morsiamen/sulhasen lisäksi ymmärrä
-Ryyppääminen aloitetaan heti juhlapaikalle siirtymisen jälkeen, kun paikalla on vielä paljon pieniä lapsia
-Juhlien järjestäjänä olijat (kaasot, bestmanit) tai itse morsiuspari kaatokännissä
-Häävalssi, joka muistuttaa ylä-asteen diskon viimeisiä hitaita, eli sellaista toistensa hinkkaamista ja kaulailua, sekä tietysti armotonta kielarien vaihtelua koko sen kolme minuuttia
Ja ne kyltit hääautossa! "kauan naineet, vasta vihityt". Joo, hehhehhe, tosi hauskaa ja niin omaperäistä.
No se turkasen morsiamen ryöstö... Kättelyjono. Tönkkö häätanssi ei minua haittaa mutta jos se menee sellaiseksi kiehnäämiseksi ja nuolemiseksi niin sitten.
Olen mennyt naimisiin jo vuosia sitten, eikä ollut mitään ap:n mainitsemia. Mutta nolona ja tyhmänä kyselen, mikä on lakanan viikkaus-leikki? Joo KVG, mutta jos täältä saisi vastauksen.
Kyllähän se hääpuvun valkoisuuskin symboloi neitsyyttä/puhtautta tms., ja sekinkö sitten on kornia? Miksei tässä ole mainittu sitä, mutta kitistään kaikista muista symbolien naurettavuuksista?
Oon aina, pienestä asti, inhonnut morsiamen luovutusta. Ällöttävä, naista esineellistävä tapa. Niinkuin omistaja luovuttaisi siitosnaudan uudelle omistajalle.
Uudemmista kliseistä liian monta kertaa nähty on sukkanauhan etsiminen, jonka aikana mies heittelee hameen alta hauskoja tuolin alle teipattuja esineitä vasarasta ja armeijan linkkarista vauvanukkeihin. Ylipäätään koko sukkanauhainstituutio oli hauska aikana, kun sulhanen ei vielä ollut päässyt morsiamen hameen alle ennen sitä temppua.
Tuttujuttu on kyllä jotain niin jäätävää. Ilmeisesti toimii jonkun mielestä, koska se usein häissä on? Usein vielä nostellaan niitä kenkiä siinä samalla, voi helvetti.
Jos joskus tulen kirkossa naimisiin menemään, niin isäni kyllä saattaa minut alttarille. En ajattele asiaa luovutusmielessä ja minulle on aivan se ja sama millainen symboli tuo on. Minä en ole mikään elikko, joka vaihtaa omistajaa. Olen aina ollut isin tyttö ja tiedän, että hänelle olisi kunnia saattaa minut alttarille. Luulenpa, että hän saattaisi jopa loukkaantua, ellen antaisi hänelle sitä tehtävää. Vilpitön anteeksipyyntö niille, jotka tästä valinnasta viitsivät pahastua.