Muistakaa varata virpojille myös muutakin kuin karkkia!
Liikkeellä on myös paljon allergisia lapsia. Hedelmätkään eivät ole hyvä vaihtoehto siis. :)
Kannattaa välttää pähkinäsuklaa sekoituksia, nämä ovat kaikista pahimpia ja saattavat viedä pienen virpojan sairaalakuntoon.
Jos ei ole mitään muuta, niin sitten vaikka kolikoita. Moni lapsi säästää uuteen puhelimeen/leluun.
Kommentit (57)
Asun roskaväen suosimassa lähiössä ja mitä olen noiden pentujen touhuja katsellut pihalla niin yhdellekään virpojalle en avaa ovea ja anna kalliita namuja.
Meidän kerrostalossa on niin rumakäytöksisiä kakaroita (huutelevat haukkumanimillä tuntemattomia) että en varannut karkkia enkä rahaa. Ei kyllä olisi sitä rahaa muutenkaan, hyvä jos omat ruoat saan ostettua. Mielelläni olisin silti mukaville lapsille jakanut, jos olisi rahatilannekin parempi nyt, mutten näille tämän pihan huonostikasvatetuille.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:41"]
Joo, mulla on kaikille kans varattuna uusimma iPadit. Mut me ei asutakaan millään WT-alueella.
[/quote]
Niillä on ne jo, miten noloa, että annat samanlaisen.
[/quote]
Ihan samaa mietin. Tosi persoonaton idea. Mä olen hankkinut kaikille virpojille sellaset kauko-ohjattavat helikopterit, jotka kuvaavat samalla ympäristöä taivaalla. Niillä on sitte kiva kesällä leikkiä, eikä kaikilla vielä tollasia ole ja vaikka olisikin, niin kiva vain, kun on useampi taivaalla.
Mä annan sellaiset ladatut lahjakortit valintataloon. 20e ladattu korttiin. Voi nakero (aargh mikä ilmaisu ) ostaa itse omat herkkunsa.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:39"]Meillä on varattuna naposteluporkkanapussit kaikille virpojille.
Idea hyvä, mutta tulisi vähän kalliiksi. Eikös nuo maksa yli euron?
Jos laskee euron hinnalla, niin mulla olisi mennyt 70 euroa noihin viime vuonna
Kuopus on keliaakikko (nyt jo 14v eikä ole virponut enää pariin vuoteen). Yleensä mukana 1-3 kaveria tai siskot ja "saaliin" ovat tasanneet niin, että jokainen on saanut sopivaa syötävää. Lakut ja keksisuklaat on saaneet toiset ja hän taas ne, joissa ei ole gluteenia. Ei ole ollut ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:37"]
Todella omituista että tässä pitäisi muka tuntemattomille, kutsumattomille alkaa hankkimaan hyla, laktoosittomia, gluteenittomia ja ties mitä tuotteita. Onko virpojillakin lahjalistat joista voi etukäteen valita, minkä antaa "palkaksi"?
Hankkisinko porkkanatikkuja vegelapsille, kyljyksen lihansyöjille? Karkkiahan ei tietenkään voi antaa kenellekään, koska eihän mammojen penskat saa sellaisia syödä.
Tuonne vaan rahakipon kanssa istuksimaan kadulle muiden kerjäläisten joukkoon, kun sitä rahaa pitää kerjätä.
[/quote]
Entä karppilapset. Onko kukaan ottanut huomioon KARPPILAPSIA.
Miten ärsyttävää, että lapsille vain mätetään suklaata ja muita karkkeja, mutta KARPPILAPSIA ei kukaan ota huomioon.
Virallistieteellisten ruikkaria ahmivien kakarat otetaan huimioon, mutta karppilapsille voisi aivan hyvin antaa heille sopivaa evästä tai rahaa virpomispalkaksi
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:37"]
Meidän allerginen virpoo siinä kuin muutkin. Virvonta reissulla ei syö mitään vaan kotona katsotaan mitä kannattaa/uskaltaa syödä. Sopimattomat herkut vaihdetaan kotona samaan määrään sopivaa. Ei meidän lapsi ainakaan halua tehdä allergiastaan numeroa virvontareissulla.
[/quote]
täsmälleen samoin toimitaan meillä, lapsella pähkinäallergia.
Meille kannattaa tulla, jokainen saa Lumian ja yksi I phone 5, sen saa mega allerginen.
Meille kannattaa tulla, jokainen saa Lumian ja yksi I phone 5, sen saa mega allerginen.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:35"]
Totta mooses. Mä annan kaikille ne uudet puhelimet.
[/quote]
Muista nyt sitten varata iPhoneja ja Samsungeja tarpeeksi, koska jotkut ei tykkää toisesta. Ettei tule sitten paha mieli mussukoille.
Poikani on 10v. ja kuulin kun puhui kaverinsa kanssa et kaveri menee poimimaan oksia huomenna ja poikani sanoi että eikö ne pidä koristellakkin. Lapseni kysyi saako lähteä mukaan, sanoin että et saa.
Kukaan ei halua isoja poikia ovensa eteen kerjäämään.
Tää lapsen kaveri on fiksusta ja mukavasta perheestä. Tuskin edes tietävät et mitä poika on suunnitellut. Toivottavasti ei mene niiden risujensa kanssa kenenkään oven taakse ja on muuten tosi kiva poika.
Poikani kertoi ettei menisikään ainakaan kaverinsa kanssa ja epäilen että syynä on juuri se ettei oksia koristella.
Odotan vähän isompia virpojatyttöjä tikkari ojossa ja namipussit pullottaen.
-pervosetämies-
Turussa asuva sukulainen kertoi, että vuosituhannen vaihteessa siellä tuli murrosikäiset pojat vaatimaan rahaa ja mukana jostain tienvarresta kerättyjä risuja. Hän käytti sanavalintaa vaatia.
Mielestäni jokainen saa antaa suklaata. Kotona sitten lapsi saa vaihtaa äidin kanssa suklaan terveellisempään vaihtoehtoon. Näin meillä. Eli ostin kotiin ison kasan lapselle sopivia nameja joihin hän saa munansa vaihtaa.
Puhelimeen?!?
Itse en avaa edes pimpottelijoille ovea.
Mä aion kutsua virpojat sisään ja saavat sitten kukin leipoa ja koristella oman muffinin.