Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistakaa varata virpojille myös muutakin kuin karkkia!

Vierailija
12.04.2014 |

Liikkeellä on myös paljon allergisia lapsia. Hedelmätkään eivät ole hyvä vaihtoehto siis. :)

Kannattaa välttää pähkinäsuklaa sekoituksia, nämä ovat kaikista pahimpia ja saattavat viedä pienen virpojan sairaalakuntoon.

Jos ei ole mitään muuta, niin sitten vaikka kolikoita. Moni lapsi säästää uuteen puhelimeen/leluun.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu. Jos lapsesi haluaa rahaa niin voi pyytää sinulta. Ei ole pakko tulla virpomaan ellei halua tai voi syödä karkkia.

Vierailija
2/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa mammat varustaa virpojanne korttimankelilla, kaikilla ei ole tapana säilyttää käteistä kotona.

Ellen ota ovikellon johtoa irti, varaan sitten virpomispalkaksi raakoja kananmunia, että vassokuu vaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakko on lähteä virpomaan, jos on paha allergia? Millaisia määriä rahaa pitäisi varata rahaa että teidän muksu saa kännykän?

Vierailija
4/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergisen virpojan kannattaa kyllä jättää virpomatta tuntemattomille. Vai hokeeko hän "virvon, varvon, tuoreeks, terveeks, vitsa sulle, karkiton/maidoton/pähkinätön/suklaaton/ palkka mulle!"

Vierailija
5/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tarjolla Haribon pieniä karkkipusseja, kaksi per virpoja. Piste.

Jossei kelpaa, sopii olla ottamatta vastaan.

Vierailija
6/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä ole varannut enkä varaa. Jos ei tavalliset virpomispalkkiot käy, niin sitten on vanhempien asia varata kaappiin lapselle sopivaa karkkia, johon ne palkkiot kotona vaihdetaan.

Vierailija
7/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:29"]

Liikkeellä on myös paljon allergisia lapsia. Hedelmätkään eivät ole hyvä vaihtoehto siis. :)

Kannattaa välttää pähkinäsuklaa sekoituksia, nämä ovat kaikista pahimpia ja saattavat viedä pienen virpojan sairaalakuntoon.

Jos ei ole mitään muuta, niin sitten vaikka kolikoita. Moni lapsi säästää uuteen puhelimeen/leluun.

[/quote]

aika älytön aloitus. Ei vieraiden ihmisten tule huolehtia tuntemattomien lasten allergioista, se tehtävä kuuluu allergisen lapsen huoltajalle. Erilaisia allergioita on niin paljon, ettei kukaan pysty niitä huomioimaan virpomistilanteessa.

Vakavasti allergista lasta ei päästetä virpomaan tai sitten mennään mukaan jne. Älä pilaa virpomista holhoamalla allergista, muiden ei tarvitse pomppia allergisen mukaan.

Vakavasti allergisen huoltaja voi vaikka varata kotiin lapselle sopivia herkkuja ja vaihtaa sitten virpojan korista ne syötävät, mitä virpoja ei itse pysty syömään.

terveisin pähkinäallergikon äiti

Vierailija
8/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta mooses. Mä annan kaikille ne uudet puhelimet.

Vierailija
9/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän allergisest lapset eivät käy virpomassa kuin mummoloissa ja parissa naapurissa. Allergisin ei voi syödä mitään naapureista saamistaan virpomispalkoista mutta kiittää nätisti ja vaihtaa ne kotona äidin jemmasta hänelle sopiviin. En todellakaan odota että muut huolehtisivat hänelle sopivia virpomispalkkoja. Paljon helpompaa kun minä huolehdin.

Sitäpaitsi en kyllä päästäisi allergisa lapsia virpomaan yksikseen jos söisivät saamansa karkit vaikka olisivat niille allergisia. Kyllä se on vanhempien vastuulla eikä virpomispalkan antajan vastuulla (vaikka itse varaankin allergiselle kummilapselleni sopivaa palkkaa mutta en odota muilta samaa).

Vierailija
10/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella omituista että tässä pitäisi muka tuntemattomille, kutsumattomille alkaa hankkimaan hyla, laktoosittomia, gluteenittomia ja ties mitä tuotteita. Onko virpojillakin lahjalistat joista voi etukäteen valita, minkä antaa "palkaksi"?

Hankkisinko porkkanatikkuja vegelapsille, kyljyksen lihansyöjille? Karkkiahan ei tietenkään voi antaa kenellekään, koska eihän mammojen penskat saa sellaisia syödä. 

Tuonne vaan rahakipon kanssa istuksimaan kadulle muiden kerjäläisten joukkoon, kun sitä rahaa pitää kerjätä.

Vierailija
11/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hulluksi menisi jos kaikki allergiat pitäisi tässäkin ottaa huomioon. Meillä on käytännössä vaan suklaata sisältävää jaettavaa, helppoja saada jokainen jaettava omassa kääreessä. Jos tiedän jonkun tutun lapsen olevan allerginen (tai siis sanotaan että jos tietäisin) varaisin tietenkin hänelle jotain sopivaa, mutta tuntemattomille lapsille on ihan mahdotonta varata jokaiseen mahdolliseen allergiaan ja sokerittomuuteen ja liivatettomuuteen ja muuten vaan periaatteelliseen juttuun sopivaa jaettavaa. Pitäiskö jokaiselta virpojalta siis kysyä erikseen mahdolliset allergiat ja sitten antaa porukassa vaikka kahdelle Kindermuna ja sille yhdelle allergiselle mandariini? Varmaan olis onnessaan.

Rahaa en kyllä periaatteessa anna. Kun sana kiirii, että jossain saa euroja, on yhtäkkiä ovella sellaisia n. 15 v. virpojia joku hattu vinossa ja pihapuusta revitty kolmella höyhenellä pikaisesti teipattu oksa mukana.

Vierailija
12/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän allerginen virpoo siinä kuin muutkin. Virvonta reissulla ei syö mitään vaan kotona katsotaan mitä kannattaa/uskaltaa syödä. Sopimattomat herkut vaihdetaan kotona samaan määrään sopivaa. Ei meidän lapsi ainakaan halua tehdä allergiastaan numeroa virvontareissulla.

Vierailija
13/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:35"]

Totta mooses. Mä annan kaikille ne uudet puhelimet.

[/quote]

Mä annan kaikille tuhatlappusen kouraan ja kysyn olisko muitakin, jotka haluavat tulla kerjäämään, äiti vaikka?

Vierailija
14/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on varattuna naposteluporkkanapussit kaikille virpojille.

Vierailija
15/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala kyselemään mille virpoja on allerginen ja käteistä en käytä. Varattuna on täytelakuja ja jos ei kelpaa olkoon ilman.

Vierailija
16/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen ohjeet olivat suoraan Porvoosta.

Vierailija
17/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä: tykkääkö lapset hopeatoffeesta? Mulla ei oikeen muuta ole täällä enkä varmasti käy kaupassa tätä varten. Lapset virpomassa on kuitenkin ihan kivoja. :)

Vierailija
18/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on kaikille kans varattuna uusimma iPadit. Mut me ei asutakaan millään WT-alueella. 

Vierailija
19/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa syödä itse varaamani suklaat.

Vierailija
20/57 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 13:41"]

Joo, mulla on kaikille kans varattuna uusimma iPadit. Mut me ei asutakaan millään WT-alueella. 

[/quote]

Niillä on ne jo, miten noloa, että annat samanlaisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan