Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tirkistelyä taloyhtiön saunavuorolla

Vierailija
12.04.2014 |

Asumme Helsingissä kerrostaloyhtiössä omassa asunnossa. Meillä on kaksi saunavuoroa varattuna. Toisella saunavuorolla klo arki-iltana 20.00 meitä edeltävällä vuorolla on ollut äänien perusteella nuorehko lapseton pariskunta. Kaksi viikkoa sitten menin 13- ja 17-vuotiaiden tyttärieni kanssa saunaan normaaliin tapaan. Toiseen pesuhuoneeseen johtavan oven alta näkyi hiuksia ja toinen tyttäristäni sanoi, että joku katsoi sieltä. Rauhoittelin häntä, että joltain on varmasti vain pudonnut jotain lattialle. Äänten perusteella siellä oli nyt vain yksi henkilö saunassa - ei pariskuntaa.

Nyt kaksi viikkoa tuon jälkeen siis vuorollamme tytöt menivät saunaan kahdestaan. Viereinen pesuhuone oli pimeänä, mutta suihku oli päällä. Saunan oven alta näkyi jonkun silmät ja hiuksia. Oven ja lattian väliinhän jää n 20 cm rako, josta tällainen tirkistely onnistuu. Tytöt juoksivat paniikissa pukuhuoneeseen ja odottivat, että viereisestä pukuhuoneesta (nro 4) poistui joku henkilö. Tämän jälkeen tytöt peseytyivät pikaisesti ja tulivat kotiin kauhuissaan ja soittivat minulle. Olin parhaillaan kotimatkalla työkeikalta.

Laitoin eilen viestiä isännöitsijälle, joka kehotti tekemään rikosilmoituksen. He eivät kuulemma isännöitsijätoimistossa voi tehdä asialla mitään.

Miten itse menettelisitte? Helpoin vaihtoehto olisi tehdä suoraan ilmoitus poliisille. Eipähän tyyppi tirkistelisi enää jatkossa. Toisaalta haluaisin kirjoittaa pariskunnan puolisolle myös viestin, että tiedätkös mimmoisen pervon kanssa elelet. Mietin myös josko menisin vaan soittamaan pariskunnan ovikelloa mutta toisaalta en halua nähdä heitä kasvotusten. TIedän, että he asuvat ekassa talossa neljän ison talon yhtiössämme emmekä todennäköisesti törmäile useinkaan, mutta silti ajatus siitä että tuntee tirkistelijän naaman tuntuu vastenmieliseltä.

Kertokaapa mielipiteitänne!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 15:14"]Höpö höpö mitään ilmoitteluja ilmoitustaululle. Tirkistelijähän vaan lopettaa/muuttuu varovaisemmaksi, eikä voi enää jäädä kiinni ja päästä oikeuden eteen. Meillä oli vähän sama tilanne ja ensiksi kannattaa ilmoittaa poliisille, voi olla etteivät vielä tee mitään ilman tarkempia todisteita. Mutta sitten voit vaivihkaa kysellä muilta. Kyllä ne poliisit sitten asialle tekevät jotain. Meillä tehtiin lavastettu tilanne ja poliisit nappas kiinni itse teossa. Sakkoja ja lähestymiskielto. Toisaalta poliisien toimissa ois ollu paljon parannettavaa, että kannattaa pysyä itse aika valveutuneena. Saattavat esimerkiksi olettaa, että tirkistelijä katselee sinua aikuista ihmistä eivätkä tutki asiaa lainkaan lapsiin kohdistuvana rikoksena - vaikka siinähän tässäkin on kyse.

Miten niin "lapsiin". Toinen on jo 17 v. Suojaikä Suomessa on 16v.

Vierailija
22/27 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tänä päivänä enää ostaa omistusasunnon jossa ei ole omaa saunaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tulee mieleen, että tämäkin on vain pervo-Penan fantasia...

Vierailija
24/27 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/27 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin mahdollisuus on, että saunavuoroa käyttää joku ulkopuolinen. Aikaisemman asuntomme taloyhtiössä paljastui, että yhdellä talon entisellä asukkaalla oli avaimet tallella ja hän käytti saunaosastoa viimeisen saunavuoron jälkeen. Törmäsin tyyppiin muutaman kerran, kun menimme myöhässä omalle vuorollemme, joka oli illan viimeinen. Tämä ei nyt välttämättä koske teitä, ap, mutta on siis mahdollisuus, että tirkistelijänne ei ole se, joksi häntä luulette, ja poliisin pitää ottaa kaikki vaihtoehdot huomioon. Ei mitään lappuja seinille vaan ilmoitus huoltoyhtiöön ja poliisille.

Vierailija
26/27 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi tyyppihän olis ollut helppo käräyttää itse teosta jos ette ois olleet noin lapasia

Vierailija
27/27 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla virittäkää sille ansa, ja ottakaa kamerakännykällä siitä kuva. Pitäisi olla helppoa kun teitä on kolme. Yksi vahtii käytävässä ettei se livistä sitä kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi