Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälaseista eroon - kuka tietää leikkauksista?

Vierailija
12.04.2014 |

Olen ajatellut leikkauttaa likinäköisyyteni. Näköni on -3 luokkaa, eikä se ole huonontunut kymmeenen vuoteen. Olen 45 v, ja alan huomaamaan pientä ikänäköä, mutta en tarvitse vielä lukulaseja. 

Mitä osaatte kertoa minulle? Suosituksia? 

Paljon leikkaus maksaa?

Mitä eroa on laserilla ja mykiön vaihdolla? 

Minulla on hajataittoa jonkun verran. Onko tämä este leikkaukselle? 

Muuta?

Kaikista vastauksista olen kiitollinen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/25 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun silmäni leikattiin v. 1997 24-vuotiaana Lasik-tekniikalla. Jos näkö on ollut jo vuosia muuttumaton, suht nuorenakin voidaam siis leikata.

Minulla oli -10 ja -7 silmät ennen leikkausta, ja pääsin kerralla laseista eroon. Nyt nelikymppisenäkään en tarvitse laseja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin poliisiksi, mutta visusarvo ilman laseja ei riitä; en näe ainuttakaan kirjainta ilman rillejä, vaikka voimakkuudet silmissä ovat "vain" -2,75. laseilla visukseni on 1.2. hirveästi mietityttää tuo leikkaus - mieli tekisi, mutta se on iso riski. Ikää 24, näkö pysynyt samana noin kaksi vuotta.

Vierailija
24/25 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se leikkaus ole iso riski. Todella pieni riski epäonnistumiseen itse asiassa. 24-vuotias tosin on todennäköisesti liian nuori leikkaukseen.

Mun silmät laseroitiin vuosi sitten, paras päätös ikinä :)

Vierailija
25/25 |
11.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun molemmat silmät leikkasi Suomem paras guru Minna Sandberg-Lall 16 vuotta sitten 21-vuotiaana. Olen nyt 38 ja näkö on edelleen täydellinen! PÄIVÄÄKÄÄN en ole katunut! Helppo ja nopea, ja elämän laatu paranee. Ja olen itsekin lääkäri ja tiedän monta silmälääkärikollegaa, jotka ovet itsekin leikkauksessa käyneet. Eli suosittelen lämpimästi.