Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästättätekö lapset tuntemattomien oville virpomaan?

Vierailija
12.04.2014 |

Ihmettelen vain, kun sunnnuntai-aamuna ei voi koskaan tietää mikä juoppo, pedofiili tai kannabiksen kasvattaja sieltä löytyy. Tarkoitan siis täysin tuntemattomia? Meidän talossa ja ovella aikoinaan kävi lapsia, joita en tuntenut. Asuimme silloin ns. hyvällä alueella, mutta siitä huolimatta talossa asui alkoholisti, joka kännissä oli arvaamaton. 

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod. päästä enkä avaa itse ikinä virpojille ovea.

Me ei vietetä pääsiäistä ollenkaan kun emme ole uskossa, silti joka vuosi jotakin tapaluterilaisia pimpottelee ovikelloa jo klo 9, aaaarghhhh!!!

Vierailija
2/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästä eikä ole meillä päin muutenkaan tapana käydä virpomassa ventovieraita. Riittää kun käyvät virpomassa naapurin tätin, mummit ja ukit sekä kummit.

Tuntuu välillä, että pääsiäisestäkin on tullut sellainen "kerjäysjuhla".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin käyvät vain mummolassa ja neljässä lähinaapurissa, jossa lapsiamme odotetaan, eilen viimeksi yhdestä naapurista tuli kutsu mennä sinne.

Vierailija
4/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutut lähinaapurit käy virpomassa.

Vierailija
5/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoloissa virvotaan meilläkin. :)

Vierailija
6/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aina haukutaan virpojat, niin siksi epäilin, kun en napureita tosiaan tunne.

Toki lapsi kysyy aina ensin virpomiseen luvan.

Näistä kommenteista rohkaistuneena päästän lapsen huomenna virpomaan, voinhan siinä samalla vaikka esittäytyäkin naapureille, jos avaavat ovensa.

-17

Vierailija
7/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kierrettiin lapsena aina koko kotikylä virpomassa. Kai valtaosa ainakin kylän kakarat tunsikin, mutta koskaan ei ollut vanhemmat mukana tms.

Että kyllä sitä on kerjätty 25 vuotta sittenkin ja vieläpä vierailtakin ;-)

Ja kyllä munkin oven takana miltei joka Palmusunnuntai on virpoja käynyt vaikken yhtäkään naapurinlasta koskaan ole täällä tuntenut, missään asunnossa (asun siis yksin ja muutan työn perässä aika aktiivisesti). 

Aina en ole kylläkään avannut, koska välillä on unohtunut hommata mitään annettavaa.

Vierailija
8/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uhka tuo kannabiksen kasvattaja oikein on? Pelkääkö ap, että semmoinen tuikkaa lapsen kahvipannuun tulitikkuaskillisen kukkaa?

Vierailija
9/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti päästävät, kun kaikki tämän kylän tuttavalapset ovat jo kasvaneet virpomisiän ohi, ja karamellia on virpojille varattu pussikaupalla.

Vierailija
10/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltais päästää tuntemattomien oville, eikä oikeastaan ole lapset koskaan edes virponeet. 

Omasta lapsuudesta hauskat muistot virpomisista! :) Mutta ajat on muuttuneet, olen syntynyt 84 ja 10vuotiaana kävin viimeisen kerran virpomassa. Mielestäni on jotenkin vastuutonta tai uhkarohkeaa päästää lapset tuntemattomien oville..?? 

Samoin kerättiin pulloja lapsina. Pimpoteltiin ovia ja kysyttiin oisko pulloja. Ei kai tällaista enää kukaan tee??

Vierailija
11/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästin ja mukana oli sisaruspari ja kävivät lähinnä tässä talossa missä asutaan ja seuraavassa talossa. Saivat liikaakiin makeaa, jopa rahaa.

Vierailija
12/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut mukana kun lapset virpovat. Siis totta kai siellä kauempana katsomassa että sujuu. Nyt uudella asuinalueella mennään vaan tuttujen oville virpomaan ja ilmoitan siitä etukäteen. Täällä asuu ihmisiä joiden oville en lapsia halua. Ja jotka vastaavasti eivät halua lapsia ovelleen, mutta sitähän lapset eivät voi tietää kun eivät ole mitään ajatustenlukijoita.

Vierailija
13/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästän ja toivon omallekin ovelle tuntemattomia lapsia. 

Aikaisin en päästä ja virpomislupa pitää pyytää.

Vierailija
14/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin kaverin kanssa kierretti koko kylä läpi, sitten kun ei tiedetty mentiin yhteen omakotitaloon, joku keski-ikäinen mies avasi oven, hais kyllä niin vanhalle viinalle, no se pyys meitä sit peremmälle ja ehdotti, että jääkää vähäksi aikaa seuraksi, sitten se antoi 100mk. Yleensä, joku heitti vain vitosen tai karkkia. No sit se alko puhumaan, miten naiset on ollut pettymys ja alko räyhäämään,me lähettiin äkkiä karkuun, se lähti vielä perään juoksemaan ja karjui, että prkl.huo... takasin, oltiin vasta 10v.

Vierailija
15/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on meillä näkynyt. Rauhallinen omakotitaloalue, en tiedä kuinka laajalta alueelta virpojat tulevat, emme tunne kuin rajanaapurit ja he eivät virvo. Onhan noita ovella kävijöitä riittänyt. Itse en pitä siitä, että kierretään tuntemattomien ovilla.

Lintukotoelämä on ohi, myös meillä täällä Suomessa! 

Vierailija
16/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en avaa ovea

Vierailija
17/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 09:12"]

Kyllä niitä on meillä näkynyt. Rauhallinen omakotitaloalue, en tiedä kuinka laajalta alueelta virpojat tulevat, emme tunne kuin rajanaapurit ja he eivät virvo. Onhan noita ovella kävijöitä riittänyt. Itse en pitä siitä, että kierretään tuntemattomien ovilla.

Lintukotoelämä on ohi, myös meillä täällä Suomessa! 

[/quote] Minä olen nähnyt näiden ovilla lappuja " Ei kiitos virpojia"

Vierailija
18/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin, että uskallanko päästää lasta virpomaan. Olemme juuri muuttaneet alueelle, eikä edes naapureita tunneta, omakotialuetta.

Lapsi 6v. on innoissaan menossa virpomaan ja tietenkin menen itse mukaan, jos hänet päästän.

Naapurustossa ei näytä olevan pieniä lapsia, joten osaavatkohan he odottaakaan virpojaa?

Arvoisat mammat, kertokaa päästänkö virpomaan vai en? Sukulaisia tms. ei asu lähellä.

Vierailija
19/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 09:54"]

Minä mietin, että uskallanko päästää lasta virpomaan. Olemme juuri muuttaneet alueelle, eikä edes naapureita tunneta, omakotialuetta.

Lapsi 6v. on innoissaan menossa virpomaan ja tietenkin menen itse mukaan, jos hänet päästän.

Naapurustossa ei näytä olevan pieniä lapsia, joten osaavatkohan he odottaakaan virpojaa?

Arvoisat mammat, kertokaa päästänkö virpomaan vai en? Sukulaisia tms. ei asu lähellä.

[/quote]

Päästä ihmeessä!

Jos ei ole antaa mitään, niin joko ei avaa ovea tai sitten ei vaan anna mitään. 

Meillä ainakin on sääntö, että oksa annetaan kuitenkin eikä palkkio ole pakollinen. Yleensä kyllä löytyy kaikilta edes joku kolikko, jonka antavat.

Tää on joku tämän palstan juttu taas ettei muka vieraiden oville saisi mennä virpomaan saati, että se olisi jotenkin kauhistuttavaa niiden virvottavien mielestä :)

Vierailija
20/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 09:54"]

[/quote]

Voi olla, etteivät osaa odottaa virpojaa, mutta jos pyydät lasta kysymään ensin, että saako virpoa, niin ketään tuskin pahemmin ärsyttääkään. Toki kurja, jos tulee turha reissu eikä ovia avata tai haluta virpomista, mutta ehkä mahdolliseen pettymykseen voi varautua varaamalla jotain, mitä lapsi voi sitten saada virpomalla kotona.