Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut eivät ymmärrä mitä KERTAKÄYTTÖINEN tarkoittaa? Kertakäyttöistä maskia ei käytetä uudelleen!

Vierailija
01.12.2020 |

"Mutta kun pidin vain puoli tuntia, voin laittaa vielä huomenna uudelleen!"

Se on KERTAKÄYTTÖINEN. Sitä EI KÄYTETÄ UUDELLEEN.

Miten tämä voi olla näin vaikea ymmärtää?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa ainakin moni käyttää samaa maskia koko ajan. Valkoinen on usein tosi likaisen näköinen. Siksi ostavat mieluiten mustan ettei lika näy ja sama menee kuukausia. Tuskin pesevät.

Maskia on pakko käyttää ja sakko on 100 euroa.

Vierailija
42/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Kyse ei ole ymmärryksen puutteesta. Maskia pidetään sosiaalisista-, eikä terveydellisistä syistä. Kiitos teidän vouhottajien.

Ilmankos taudit tuolla asenteella leviääkin.

No mitähän tauteja se maski estäisi leviämästä? Kerropa nyt. Niissä kertakäyttösissä maskeissa oikein lukee, ettei suojaa koronalta tai muilta viruksilta.

Ainoa tapa estää tauteja leviämästä on kunnollinen käsihygienia ja turvavälit. Maskit on aivan yhtä tyhjän kanssa tautien levittämisen suhteen.

Miten käsienpesu auttaa, jos joku lähelläsi aivastaa tai hengittää naamaasi?

Et osannut sitten lukea käsihygieniaa pidemmälle.

"Ainoa tapa estää tauteja leviämästä on kunnollinen käsihygienia JA TURVAVÄLIT." Kukaan ei hengitä naamalle tai pärski päälle, kun pitää ne turvavälit.

Vaikka olisi maski naamalla, muttei pidä turvavälejä, niin se virus kyllä leviää sieltä maskin takaa, koska ne maskit EI suodata viruksia.

Entä jos itse pitää turvavälejä, mutta muut eivät ja tulevat yllättäen lähellesi sattumalta samalla aivastaen ja kummallakaan osapuolella ei ole maskia?

No se on sitten voivoi. Minä pidän itse turvavälit, mutta en pelkää koronaa. Jos joku tunkee iholle ja aivastaa, niin minkäs minä sille voin. Maski ei estä niitä viruksia leviämistä aivastuksen mukana, joten jos ei pidä turvaväliä, niin on se ja sama onko maskia vai ei.

Siksi ne turvavälit! Maskeista viis.

Ajattelin, että maski estäisi suurimpia pisaroita leviämistä ympäriinsä. Pisaroita ympäristössä = joku koskee tietämättään niihin ja saa tartunnan, koska jostain ne tartunnat tähänkin asti ovat tulleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Kyse ei ole ymmärryksen puutteesta. Maskia pidetään sosiaalisista-, eikä terveydellisistä syistä. Kiitos teidän vouhottajien.

No mitähän tauteja se maski estäisi leviämästä? Kerropa nyt. Niissä kertakäyttösissä maskeissa oikein lukee, ettei suojaa koronalta tai muilta viruksilta.

Ainoa tapa estää tauteja leviämästä on kunnollinen käsihygienia ja turvavälit. Maskit on aivan yhtä tyhjän kanssa tautien levittämisen suhteen.

"Ainoa tapa estää tauteja leviämästä on kunnollinen käsihygienia JA TURVAVÄLIT." Kukaan ei hengitä naamalle tai pärski päälle, kun pitää ne turvavälit.

Vaikka olisi maski naamalla, muttei pidä turvavälejä, niin se virus kyllä leviää sieltä maskin takaa, koska ne maskit EI suodata viruksia.

Entä jos itse pitää turvavälejä, mutta muut eivät ja tulevat yllättäen lähellesi sattumalta samalla aivastaen ja kummallakaan osapuolella ei ole maskia?

No se on sitten voivoi. Minä pidän itse turvavälit, mutta en pelkää koronaa. Jos joku tunkee iholle ja aivastaa, niin minkäs minä sille voin. Maski ei estä niitä viruksia leviämistä aivastuksen mukana, joten jos ei pidä turvaväliä, niin on se ja sama onko maskia vai ei.

Mutta eihän se turvavälejä pitämätön omasta aivastuksestaan sairastu, vaan hän sairastuttaa sinut kun teillä kummallakaan ei ole maskeja. Eli vaikka pitäisi itse turvavälit niin ei silti ole ns. turvassa. Sitten se on vaan voivoi, kun ei maskeja ollut torjumassa tartuntaa.

Vierailija
44/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertakäyttömaskien hinnat jo pudonneet niin että nyt saa alle kympillä 50 maskia, joku aika sitten pit maksaa 40 samasta paketista.

En todellakaan käytä kun kerran, enkä pese, vaan heti kaupasta tai linkistä tullessa roskiin.

Vierailija
45/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Mutta eihän se turvavälejä pitämätön omasta aivastuksestaan sairastu, vaan hän sairastuttaa sinut kun teillä kummallakaan ei ole maskeja. Eli vaikka pitäisi itse turvavälit niin ei silti ole ns. turvassa. Sitten se on vaan voivoi, kun ei maskeja ollut torjumassa tartuntaa.

Se minun pointtini onkin, ei minua kiinnosta vaikka koronan jonkun sairastumisesta saisinkin. Mutta edelleen sen aivastuksen mukana leviää virus sen maskin läpikin, se maski EI ole mikään virussuoja! En tiedä mistä olette semmoisen harhakuvan saaneet.

*aivastuksesta. Ei sairastumisesta.

Vierailija
46/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei voisi käyttää uudestaan, jos tosi lyhyen aikaa on sitä käyttänyt?

Toinen asia: Kaikki on varmaan jo kuullut, että niitä voi pestä?

Niin? Se ei silti tarkoita sitä, että pesun jälkeen kertakäyttömaski enää suojaisi asianmukaisesti. Se, että kertakäyttömaski suojaa vielä 10 pesukerran jälkeenkin paremmin kuin kangasmaski, ei kerro kertakäyttömaskin erinomaisuudesta, vaan kangasmaskin surkeudesta suojakyvyssä.

Niin, ja silti aika monet valitsevat kangasmaskin? Joten miksi ei voisi kertakäyttömaskia pestä pari kertaa käytön jälkeen, ja sitten heittää roskiin. Suojaa silti paremmin kuin kangasmaski. Jos kangasmaski ei suojaa ollenkaan, niin miksi viranomaiset eivät kiellä sitä käyttämästä. Pesty kertakäyttömaski suojaa paremmin toista ihmistä kuin kangasmaski, ja siitähän on kyse. Suojataan toisia. Jos haluaa ehdottomasti suojata itsensä hyvin, niin sitten käytät sitä kertakäyttöistä maskia vain kerran. Mikä on pointtisi?

Vierailija
47/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bää, bää, bää, bää, bää🐑

Ei sillä ole mitään väliä. Se on vain sosiaalista teatteria. Itse laitan sen taskuun ja pidän päivän tai parikin samaa.

Vierailija
48/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin käytän samaa niin kauan, että haisee tai näyttää huonolta.

Vierailija
49/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toivoisin, että ihmiset olisivat sen verran fiksuja, että käyttävät korkeintaan 1 päivän samaa maskia. (mieluummin useampia päivän aikana, pari tuntia kerrallaan) Sen jälkeen joko roskiin tai pesuun. Itse en käytä samaa maskia koskaan seuraavana päivänä, pesemättä välillä.

Mutta johan se kertoo jotain ihmisten fiksuudesta, että heitetään maskit ja ylipäätään roskat maahan. :(

Vierailija
50/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka käytätte samaa maskia useamman päivän, pesemättä. Sorry, mutta se maski on aikamoinen bakteeripesä. Saatte kivoja pöpöjä.

Vierailija
51/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä koko maskihullutus, kun se vaan ei suojaa vaikka kaikki käyttäisivät. Katsokaa Espanjaa, Italiaa...

Niinpä, mutta oletko katsonut miten siellä maskeja käytetään? Taitavat käyttää samaa maskia useamman päivän kerrallaan. Pöpöt leviää sitä kautta. Maski ei myöskään ole kunnolla kasvoilla jne. Sielläkin luvut olisivat paremmat, jos maskia osattaisiin käyttää oikealla tavalla. Mutta se on vaikeaa.

Vierailija
52/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoleton kirjoitti:

Kyllä se maski estää, ei yksittäisiä viruksia mutta se pysäyttää ne pisarat, joissa virukset lähtevät leijailemaan. Ihmeesti viitsit yrittää argumentoida asiaasi jos et viitsi perehtyä siihen, mitä asiasta on sanottu ja miten sitä on tutkittu.

Ei niitä maskeja huvin vuoksi ole tarkoitettu pidettäväksi, vaikka jotkut ovat senverran lapsellisia, että repivät iloa siitä, että pelottelevat muita yskimällä huvikseen. Tai päättävät, että huonot ja jo hylätyt perustelut ovat aina parempia kuin pussillinen uusia. Jotka siis jostain mystisestä syystä ovat voittaneet ne edelliset.

Vierailija
53/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä koko maskihullutus, kun se vaan ei suojaa vaikka kaikki käyttäisivät. Katsokaa Espanjaa, Italiaa...

Niinpä, mutta oletko katsonut miten siellä maskeja käytetään? Taitavat käyttää samaa maskia useamman päivän kerrallaan. Pöpöt leviää sitä kautta. Maski ei myöskään ole kunnolla kasvoilla jne. Sielläkin luvut olisivat paremmat, jos maskia osattaisiin käyttää oikealla tavalla. Mutta se on vaikeaa.

Kun katselee ympärilleen, ei monen suomalaisen maskin käyttö ole yhtään paremmalla tolalla, joten ihan turhaa osoitella sormella. Suomessa vain on vähemmän ihmisiä, asutaan harvemmassa, eikä kolme sukupolvea saman katon alla, kuten monissa Euroopan maissa.

Vierailija
54/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskin vastustajat! Uskokaa nyt, että maskin kanssa teidän sylki/räkä ei lennä yhtä pitkälle kuin mitä se lentää ilman maskia. Sen takia inhottaa maskittomat, lue välinpitämättömät ihmiset näinä aikoina.

Vierailija
55/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

? kirjoitti:

Te, jotka käytätte samaa maskia useamman päivän, pesemättä. Sorry, mutta se maski on aikamoinen bakteeripesä. Saatte kivoja pöpöjä.

Omiahan ovat. Bää, bää🐑

Vierailija
56/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan piti suosia kierrätystä, nyt taas kertakäyttökulttuuria.

Vierailija
57/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskin vastustajat! Uskokaa nyt, että maskin kanssa teidän sylki/räkä ei lennä yhtä pitkälle kuin mitä se lentää ilman maskia. Sen takia inhottaa maskittomat, lue välinpitämättömät ihmiset näinä aikoina.

Mua syvästi ällöttää maskittomien ääliöiden räkäpisarat. Hyi hitto!

Ovat yksinkertaista sakkia.

Vierailija
58/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauran kaksin kerroin kun maskia viime joulusta lähtien paskalakkien käyttänyt saa koronan😅🤣😅🤣🤣

Vierailija
59/85 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sitten jos se maski saa kuivua kuukauden ennen seuraavaa käyttöä? Onko se sittenkin kamalaa? Niille toisille ihmisille siis joita sillä kai suojellaankin..

Vierailija
60/85 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskihullu taas vauhdissa. Onko varma, ettei sulla ole itselläsi koronaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi