Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästätkö sinä lapsesi itsekseen leluosastolle käpälöimään ja sotkemaan?

Vierailija
12.04.2014 |

Meillä mennään välillä ihan senkin takia kauppaan, että lapsi saa vähän aikaa leikkiä siellä niillä leluilla. Esim pimputella lasten leikkisoittimia.

Koskaan ei oo lapsi rikkonut mitään tai avannut kiinni olevia paketteja. Ainoastaan sellaisilla on leikkinyt vähän aikaa, missä lukee, että "try this" tjs eli missä lukeekin, että niitä saa testailla. :-)

Jompi kumpi meistä vanhemmista on sitten jäänyt lapsen luo siihen leluosastolle, kun toinen on lähtenyt kiertelemään muita osastoja. Eli ei olla itsekseen jätetty lasta sinne sotkemaan.

Tällainen tulee halvemmaksi kuin jos kokoajan ostelisi uusia leluja. Sellaisilla leluilla saa kaupassa vähän aikaa leikkiä, mihin joka tapauksessa kyllästyisi aika pian. Eli turha niitä olisi ostaa. ;-)

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla. Ollaan sen sijaan opetettu, että leluja ei saa ottaa/koskea, ellei tosissaan harkitse niiden ostamista ja siihen lupa tulee kyllä etukäteen sekä erikseen sitten aikuisilta. Minusta lapset ei saa näpertää kaikkea kaupoissa ja hyvin ovat kaikki lapset ilman tätä "tarvetta" pärjänneet kaikki vuodet, kun se on alusta asti perusteltu heille hyvin.

Vierailija
2/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen yh ja kun käydään vaikka tavaratalossa, jossa lasten vaatteet ja lelut lähekkäin, voin jättää lapsen katsomaan legoja (ei voi kokeilla, availla tms, mutta onkin jo isompi, vaikkei vielä koululainen jonka kai voisi jättää vaikka kotiin odottamaan?) ja kiertää katsomassa vaatetarjonnan ennen sovittamista. Helpompaa molemmille ;)  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, lapsi tietää et jos tulee äidille asias, mut löytää Myrttisen suolakurkkusammiolta kokeilemasta niitä.

Vierailija
4/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsella saa, mutta eívät meidän lapset kyllä käpälöi saatika sotke leluosastoa, se on huonoa käytöstä.

Vierailija
5/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 06:07"]

Katsella saa, mutta eívät meidän lapset kyllä käpälöi saatika sotke leluosastoa, se on huonoa käytöstä.

[/quote]Siis oikeesti?

Vierailija
6/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs kaikenlaiselle köyhyydelleen ihminen mahtaa. Joillekin sattuu sekä henkinen että fyysinen köyhyys.

Vierailija
7/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksikseen, mutta kyllä lapsi saa ottaa leluja käteen ja katsella niitä.

Vierailija
8/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän lapset ole leikkineet tai räplänneet kaupan leluilla, vaan ovat osanneet tutkia niitä asiallisesti. Liian pieninä ei tietenkään päästetty katsomaan yksin eikä muutenkaan, kun sitten olisi ollu paha mieli kun niitä ei saa mukaansa.

Vierailija
9/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6v eskari saa jäädä prisman leluhyllyjä katselemaan sillä aikaa kun mä teen ruokaostoksia. Kännykkä on taskussa, soittaa mulle sitten jos kyllästyy eikä löydä mua. Ei käpälöi eikä availe pakkauksia tietenkään. 

Vierailija
10/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten asiakkaat ihmettelevät kun pakkaukset on revitty auki, leluja on pitkin lattioita ja aivan väärissä paikoissa.

Lelut on kaupassa ostamista varten, ei leikkimistä varten.

Vierailija
11/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli oon nähnyt että lapsi/lapset näpälöi leluja niin olen sanonut että ei saa koska ne joku ostaa ja voi mennä rikki.

Vierailija
12/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne siellä saa hetken olla, jos katselen vaateosastoa. Lapset ovat jo kouluikäisiä ja heillä on kännykät.

Vierailija
13/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei käpälöity leluosastolla. Itsestään selvää että joku ne ostaa ja niihin ei kosketa.

Vierailija
14/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: Se, että annetaan lapsen kokeilla sellaisia leluja, mitä saa testata, ei ole siitä kiinni, että oltaisiin köyhiää ja että meillä ei olisi varaa ostaa kyseisiä leluja.

Meillä on varaa, mutta kuten jo viestissäni kirjoitin, en halua ostaa meille kotii nurkkia täyteen sellaisia leluja,mitkä kiinnostaa vain hetken.

Ja joissakin kaupoissa esim Biltemassa on sellaisia potkumopoja jms, mitkä on varta vasten laitettu siihen näytille, että niitä saa testata. Muuten ne olisi ketjulla kiinni.

Eli meidän tapauksessamme ei mun mielestä ainakaan ole kyse mistään järjen tai fyysisestä köyhyydestä.

Ap

Vierailija
15/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 09:28"]

7: Se, että annetaan lapsen kokeilla sellaisia leluja, mitä saa testata, ei ole siitä kiinni, että oltaisiin köyhiää ja että meillä ei olisi varaa ostaa kyseisiä leluja.

Meillä on varaa, mutta kuten jo viestissäni kirjoitin, en halua ostaa meille kotii nurkkia täyteen sellaisia leluja,mitkä kiinnostaa vain hetken.

Ja joissakin kaupoissa esim Biltemassa on sellaisia potkumopoja jms, mitkä on varta vasten laitettu siihen näytille, että niitä saa testata. Muuten ne olisi ketjulla kiinni.

Eli meidän tapauksessamme ei mun mielestä ainakaan ole kyse mistään järjen tai fyysisestä köyhyydestä.

Ap

[/quote]

Samalla logiikalla voin käydä kaupassa lukemassa ne kirjat, joita en halua hyllyyni tilaa viemään, mitä se voi ketään haitata että uusi kirja on jo kerran luettu.

Luotan siihen että suurin osa ihmsiistä kunnioittaa toisen omaa, joten aivan täysin rikki kirja ei ole koska VAIN MINÄ käyn sen lukemassa.

Vierailija
16/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan omaksi vain ne kirjat, jotka ovat jotenkin hakuteoksia joita tarvitsee paljon, tai jotka tiedän lukevani monta kertaa, ta joissa on hyvä jälleenmyyntiarvo.

Muut käyn lukemassa hyllyjen välissä. Nyt keväällä istun puutarhakeinussa, tai penkillä, joka on viritetty puutarhaosastolle. 

Lapset keinutvat keinuissa, jotka myynnissä. 

Vierailija
17/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin en viitsi muutenkaan ostaa kaikkia vempeleitä, joita harvoin käytän. Aivan turhaa veisivät tilaa. Lähdenkin nyt tästä kauppaan, monitoimikeskukseen. On vähän asioita hoidettavana.

Lapset otan mukana koska siellä on sakset terävämmät kuin meillä kotona, leikkaan lasten hiukset.

Vierailija
18/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohta on, etten laske lastani mihinkään yksin. Ja jos minä vahdin, niin ei siellä leluosastolla sotketa. Katsoa saa ja koskea, jos ollaan ostamassa, että saa valittua mieluisan.

Vierailija
19/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 09:28"]

Ap

[/quote]

Sinä voit olla tuota mieltä, minä olen toista mieltä.

Vierailija
20/27 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jätät leikkipianoon tai leikkihuiluun lapun, että huilu on ollut lapsesi suussa ja lapsesi likaiset kädet soittaneet koskettimia ja sylky roiskunut koskettimien väliin ja ihon kuivunut osa halkeillut koskettimien väliin. En uskko että myöskään vahdit kunnolla käsienpesun ja kakkaa varmasti lapsesi käsissä.

Mukava että kerrot että kaupasta kannataa ostaa vain pahviin pakattuja tavaroita. Ikävää kylläkin kun maapallo on kohta yksi kaatopaikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän