Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat ei suostu käyttämään vauvalla turvaistuinta!

Vierailija
12.04.2014 |

Alle vuoden ikäisen lapsen hoitajat kuljettavat lasta autossa ilman turvaistuinta, vaikka olen heille selvin sanoin ohjeistanut turvaistuimen käytön.

Mitä tekisitte?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin lapsen pois hoidosta ja etsisin sille toisen paremman hoitajan.

Vierailija
2/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin asiasta tosiaan jälkikäteen, tietysti. Ei ole vakituiseen heillä hoidossa, ja ovat itse pyytäneet lasta hoitoon. Tottakai lapsen turvallisuus on meille vanhemmille tärkeintä. Miten kerron asiasta ilman että meidän välit huononee? Ikävä tilanne.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 01:47"]

Kuulin asiasta tosiaan jälkikäteen, tietysti. Ei ole vakituiseen heillä hoidossa, ja ovat itse pyytäneet lasta hoitoon. Tottakai lapsen turvallisuus on meille vanhemmille tärkeintä. Miten kerron asiasta ilman että meidän välit huononee? Ikävä tilanne.

Ap

[/quote]

No välit olisi minulle pienin huoli tuollaisen jälkeen! Itse asiassa, voi olla, etteivät he haluaisi olla minun kanssani väleissä sen jälkeen, kun minulle selviäisi, että vauvani turvallisuutta on uhattu noin typerästi! Koskaan eivät enää minun lastani hoitaisi!

Vierailija
4/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisesta autosta kyse? Ettei ole joku bussi? Ja miten sitten kuljettavat? Sylissä vai?

Vierailija
5/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko hoitajat samalla lapsen isovanhemmat?

Vierailija
6/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta syystä varottiin antamasta lapsia pienenä äidilleni, on niin kädetön että ei osannut laittaa lasta turvaistuimeen, eikä myöskään välittänyt käyttää sellaista.

Istuimen käyttöhän on pakollista, noin moraalittomien hoiviin ei kannata lasta jättää.

Vierailija
7/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet äiti ja jos lapsestasi yhtään välität, et todellakaan jää sivuun miettimään miten et pilaisi välejä hoitajan kanssa. Lapsi ei mene silloin sinne ja piste. Kuka huolehtii lapsen turvallisuudesta jos sinä et sitä tee?

Vierailija
8/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan voit lakiin tukeutua. Pienetkin vauvat kuuluu saada turvavöihin kiinni, eikä se onnistu ilman turvaistuinta. Jos on hoitajat niin pöljiä, etteivät sittenkään ymmärrä, että lapsen turvallisuudesta on kyse, niin eivät kyllä sitten ansaitse saada pientä hoitaakaan minun mielestä.

Vierailija
9/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä tule mitään väli-juttua, kun sanot vaan seuraavalla kerralla, että ei juuri nyt vauva ehdi hoitoon tai ei juuri nyt tarvi hoitopaikkaa. Käytte kylässä yhdessä, etkä jätä vauvaa sinne yksin.

Vierailija
10/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 01:32"]

Alle vuoden ikäisen lapsen hoitajat kuljettavat lasta autossa ilman turvaistuinta, vaikka olen heille selvin sanoin ohjeistanut turvaistuimen käytön.

Mitä tekisitte?

[/quote]en veisi alle vuoden ikäistä edes hoitoon, lapsi on niin arvokas että haluaa itse hoitaa

Vierailija
11/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 01:47"]Kuulin asiasta tosiaan jälkikäteen, tietysti. Ei ole vakituiseen heillä hoidossa, ja ovat itse pyytäneet lasta hoitoon. Tottakai lapsen turvallisuus on meille vanhemmille tärkeintä. Miten kerron asiasta ilman että meidän välit huononee? Ikävä tilanne.

Ap

[/quote]provo? Ihan sama huononeeko välit, mutta itse en antaisi pientä vauvaa edes turvakaukalossa hoitajan kyytiin.

Vierailija
12/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 08:05"]

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 01:47"]Kuulin asiasta tosiaan jälkikäteen, tietysti. Ei ole vakituiseen heillä hoidossa, ja ovat itse pyytäneet lasta hoitoon. Tottakai lapsen turvallisuus on meille vanhemmille tärkeintä. Miten kerron asiasta ilman että meidän välit huononee? Ikävä tilanne.

Ap

[/quote]provo? Ihan sama huononeeko välit, mutta itse en antaisi pientä vauvaa edes turvakaukalossa hoitajan kyytiin.

[/quote]Se mikä on tapahtunut on jo tapahtunut, eikä vahinkoa onneksi sattunut. Mutta seuraavalla kerralla jos lapsi on menossa hoitoon, asia on viimeistään otettava puheeksi.

Vierailija
13/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät lapsesta välitä, niin sano, että saavat sakot, jos poliisi pysäyttää. Valitettavasti joillakin tämä perustelu tehoaa paremmin.

Vierailija
14/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sanovat syyksi, miksi eivät halua käyttää? 

Vierailija
15/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on siis kysymys? Tietenkään kukaan vanhempi ei anna sitä kalleinta aarrettaan hoitoon jollekin joka ei huolehdi lapsen turvallisuudesta vanhemman toivomalla tavalla ja tässä tapauksessa myös lain edellyttämällä tavalla. Ihan sama jos on sukulainen, lähisukulainen, isovanhempi tai ystävä, lapsen turvallisuus kaikkein tärkeintä.

Sitten voi miettiä, jos laiminlyö tällaisen näinkin suuren ja vakavan asian, mitä muuta siellä hoidossa laiminlyödään? 

Vierailija
16/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tietenkään vauvaa enää tuonne hoitoon. Jos kyse on isovanhemmista, käytte yhdessä kylässä, mutta lasta ette jätä sinne yksin ennen kuin on kyllin vanha pitämään vähän puoliaan, esim kouluikäinen.

Jos on joku maksettu hoitaja, miksi edes mietit välejä? Jos kummi tms, ei lasta oke mikään pakko enää antaa hoitoon.

Vierailija
17/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin.

Sakkoja ei tule jos lapsi ei ole turvaistuimessa.

Vierailija
18/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 08:24"]

Ensinnäkin.

Sakkoja ei tule jos lapsi ei ole turvaistuimessa.

[/quote]

Täh? Tieliikennelaissa on kylläkin pykälät siitä miten lapsia kuljetaan autossa ja mm. alle 3-vuotiaan kuljettamisesta todetaan, että ei saa kuljettaa lainkaan ilman turvalaitteita.  

Vierailija
19/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsin marsulleni sopivaa liiviä mutta tajusin että jos pistän marsulleni liivin se menee siitä läpi koska marsu venyy .marsuni menisi siitä läpi. :-\

Osaisiko joku neuvoa ...........mistä saisin marsulleni naamiais asun :-D

Vierailija
20/24 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ovat herkkiä jos ne satuttavat joskus itsensä niin se voi jäädä mieleen tosi pitkäksi aikaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan