Saan paskaa niskaani, kun opiskelen työttömäksi
Opiskelen yliopistossa erästä humanistista alaa ja kyllä, töitä ei ole tarjolla. En halua kertoa mitä tarkalleen opiskelen, mutta minun pitäisi ryhtyä opintojeni pohjalta tutkijaksi.
Tiesin kyllä mihin ryhdyn, kun sain opiskelupaikan. Aihe kiinnostaa minua suuresti! On aina kiinnostanut. Tutkin kulttuureja, kai minä sen voin paljastaa. Lähdin opiskelemaan alaa lähinnä harrastemielessä; halusin oppia lisää ja pintaa syvemmältä.
Käytän kuulemma aikaani turhaan näin typerän alan opiskeluun. Opiskelen maisteritasolla. "Miksi opiskelet alaa joka ei työllistä?" "Mikä järki?" No mikä järki, koska haluan. Kai minä itse päätän mitä elämälläni teen.
Työskentelen ravintolassa hyvällä palkalla ja tätä työtä voisin tehdä lopun elämäni. Miksi minulle nauretaan opintojeni takia?
Ärsyttää ja masentaa.
Kiitos, kun sain purkautua.
Kommentit (23)
Opiskeletko kulttuuriantropologiaa?
Alattelin kanssa etta antopologiaa. Se on oikeasti akan kiehtovaa en ihmettele yhtään että joku haluaa sitä opiskella vaikka työllisyyttä ei olisi näkyvissä.
Mutta kun ei yliopisto ole mikään ammattikoulu! Ei sieltä saa mitään tiettyä ammattia kuten putkimies, toki lääkärit, opettajat, papit, tutkijat yms. ovat poikkeuksia. Monelta alalta saa valmiuksia aika moneen tehtävään.
Mitä luulette, että esimerkiksi projektipäällikkönä toimiva on opiskellut? Projektipäällikkölinjalla? Niin, riippuisikohan se vaikka vähän siitä projektin aiheesta...
Mol.fi:ssä ei ehkä etsitä kulttuurihistoriaa pääaineenaan opiskellutta, joka on lukenut sivuaineina sosiologiaa ja ranskalaista filologiaa. Se ei silti tarkoita, etteikö töitä olisi - muuallakin kuin yliopistolla.
Lopettakaa jo tuo amismainen ajattelu!