Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

väkivaltainen 1,9 vuotias

Vierailija
12.04.2014 |

Oon ihan loppu. Ollaan oltu viikonpäivät kipeinä lapsen kanssa ja ei olla kauheasti ulkoiltu enkä ole jaksanut hirveästi keksiä tekemistäkään. Lapsi lyö, puree ja hakkaa painavilla esineillä minua jatkuvasti. Otsaankin tuli iso mustelma joka tosin tuli jo 2 viikkoa sitten eikä ole vieläkään parantunut kun  lapsi sai käsiinsä kukkavaasin. Tiedän, että johtuu ainakin osaksi turhautumisesta ja siitä kun ei ole ollut paljon tekemistä, mutta pitäiskö puhua neuvolassa asiasta? Tänään romahdin kun lapsi hakkas minua tunnin ajan jatkuvasti niin että koskee vieläkin ja itkin melkeen itseni uneen. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kanssa raivohullu 1,95-vuotias. Hakkasi minua tänään 6 tuntia pesismailalla ja uhkasi hakea puukonkin. Luulen silti, että uhmaikää vain ja rauhoittuu siitä jahka 2 vuotta tulee täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 01:41"]

Meillä on kanssa raivohullu 1,95-vuotias. Hakkasi minua tänään 6 tuntia pesismailalla ja uhkasi hakea puukonkin. Luulen silti, että uhmaikää vain ja rauhoittuu siitä jahka 2 vuotta tulee täyteen.

[/quote]

sanoiko muka lapsesi hakevansa puukon? höpö höpö. haiskahtaa nyt kyllä....

Vierailija
4/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä annat lapsen vaan hakata? Ilman seuraamuksia

Vierailija
5/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että lapsi hakkaa tunnin, eikä kukaan puutu? Niitä lapsia kuuluu kasvattaa, jos niiden antaa tehdä mitä vaan, voi olla joskus ongelmissa. Itse lapsessa ei taida olla vikaa.

Vierailija
6/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta tartutaan hakkaavasta kädestä ja sanotaan tiukasti ei saa. Vaikka sata kertaa. Tuonikäinen ei muuuten ole siinä mielessä väkivaltainen, että hänen luonteensa olisi valmis tai hän ymmärtäisi tekonsa vaikutuksen tai vääryyden. 

Vierailija
7/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten näytetään, että näin: silitetään. Tälla tavalla saa koskea. Ja sitten ruvetaan vaikka heittelemään palloa, tanssimaan  tai piirtämään tai lukemaan kirjaa.

7

Vierailija
8/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäinen on 1,9-vuotias, jos iän ilmaisee vuosina ja kuukausina? Omat laskutaidot loppuivat kesken.

Vierailija
9/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, taidat tarvita apua ihan itsellesikin, joten tee niin, samalla varmaan hoituu lapsikin.

Vierailija
10/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi hakee sun huomiota! Nyt ylös siitä sohvalta ja tekemään asioita lapsen kanssa. Vika ei ole lapsessasi (joka on ihan taapero vasta), vaan teissä vanhemmissa! Kuulostaa tylyltä, mutta olette isoissa ongelmissa, jos ette aloita nyt rytmittämään lapsen arkea siten että lapsi saa riittävästi ulkoilua, leikkiä, ruokaa ja hoivaa! Mietippä päiväjärjestyksesi uudestaan. Kun lapsi on nätisti muista palkita ja huomata hyvä lapsessa! Älä missään tapauksessa itse kurita lasta, koska silloin lapsi oppii väkivaltaisen ratkaisumallin kaikkein tehokkaimmin ja onhan se myös laitonta.Sylia, huomiota ja tekemisträ yhdessä!

Vierailija
11/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu ikään tuo väkivaltaisuus mutta ehdottomasti on opetettava että ikinä ei saa ketään lyödä, potkia, purra!! Eihän lapsi sitä tiedä, jos ei opeteta! Alta kaksvuotiaan lyönnit nyt ei juuri tunnu, mutta jos annat itaeäsi kohdella kuinka vaan, niin kyllä se hakkaa sua vielä kouluikäisenäkin ja sit kyllä jo tuntuu..

Vierailija
12/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:53"]

Ja sä annat lapsen vaan hakata? Ilman seuraamuksia

[/quote]

sanoinko, että annan hakata? Siis aina kun lapsi lyö, niin yritän jatkuvasti kieltää lyömisen ja otankin kädestä kiinni. Sitten lapsi hakkaa toisella kädellä. Kun otan molemmista käsistä kiinni lapsi saa raivarin ja alkaa huutaa. Sitten kun päästän irti sama jatkuu.

Vierailija
13/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 18:57"]

Miten on mahdollista että lapsi hakkaa tunnin, eikä kukaan puutu? Niitä lapsia kuuluu kasvattaa, jos niiden antaa tehdä mitä vaan, voi olla joskus ongelmissa. Itse lapsessa ei taida olla vikaa.

[/quote]

Olen aina yrittänyt kieltää lasta, mutten ilmeisesti sitten tarpeeksi napakasti?

Vierailija
14/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole tyhmä ja kerro neuvolassa, ettet ole ulkoillut lapsen kanssa viikkoon. Tekevät lastensuojeluilmoituksen siitä, että lapsesi elää tynnyrissä, josta se täytyy vapauttaa. Sitten kun sossuämmät opettavat taaperollesi ulkoilun ihanuuden ja välttämättömyyden joka helvetin päivä aamuin illoin monta tuntia, niin lapsesi ei anna sinulle senkään vertaa rauhaa. Hakkaa sinut vaikka verille, koska haluaa ulos juuri nyt, vaikkei tilanne anna periksi. Meidän neuvolassa puhuttiin muuten 3 vuoden uhmasta. Onko siitä eri mielipidettä, onko uhma pahimmillaan 2- vai 3-vuotiaana? Yksilöllistähän se on toki.

Vierailija
15/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsellani oli vaihe että hakkasi minua samalla tuijottaen minua kuin pikku psykopaatti. Hän oli silloin 1,25-2,75v. Käytti välineinä erilaisia leluja ja keittiövälineitä. Vaikka tuosta on aikaa jo 3 vuotta niin silti käyn terapeutilla. Jätti pahat traumat, miten oma rakas lapsi pystyikin kohtelemaan minua noin :'(

Vierailija
16/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 19:19"]

Älä ole tyhmä ja kerro neuvolassa, ettet ole ulkoillut lapsen kanssa viikkoon. Tekevät lastensuojeluilmoituksen siitä, että lapsesi elää tynnyrissä, josta se täytyy vapauttaa. Sitten kun sossuämmät opettavat taaperollesi ulkoilun ihanuuden ja välttämättömyyden joka helvetin päivä aamuin illoin monta tuntia, niin lapsesi ei anna sinulle senkään vertaa rauhaa. Hakkaa sinut vaikka verille, koska haluaa ulos juuri nyt, vaikkei tilanne anna periksi. Meidän neuvolassa puhuttiin muuten 3 vuoden uhmasta. Onko siitä eri mielipidettä, onko uhma pahimmillaan 2- vai 3-vuotiaana? Yksilöllistähän se on toki.

[/quote]

kuten sanoin olemme olleet kipeänä eikä ole paljon viittinyt käydä puistoissa ku on ollu kuumettakin. Tuskin tekevät tämän takia ilmoitusta. Otan kuitenkin nyt itseäni niskasta kiinni ja aloitamme taas päivittäiset ulkoilut/ulkoleikit.

Vierailija
17/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille jotka potkivat persuksiin. täytyyhän tähän muutos tulla. aika huonosti käytiin puistoissa ennen kun oltiin kipeänäkin vaikka kyllä kävimme välillä. Onneks tänään ei ollu enää kuumetta ja huomenna varmaa viel parempi olo meikäläisellä.

Vierailija
18/20 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta voisitko  ap sanoa vielä lapsen iän. En osaa ilman laskinta laskea paljonko 1,9 vuotta on... siis vuosi ja yhdeksän kymmenesosaa vuotta....? 

Vierailija
19/20 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 21:32"]

Anteeksi, mutta voisitko  ap sanoa vielä lapsen iän. En osaa ilman laskinta laskea paljonko 1,9 vuotta on... siis vuosi ja yhdeksän kymmenesosaa vuotta....? 

[/quote]  

vuos ja 9 kk... toi 1,9v tais mennä persuksillee

Vierailija
20/20 |
14.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta ettei se ymmärrä väkivallan olevan väärin!!