Meillä menee noin 220€ viikossa ruokakauppaan, kaksi aikuista. Mites teillä?
Kotiinkuljetus kerran viikossa Stockan herkusta. Tehdään kaikki ruoka itse hyvistä raaka-aineista.
15€ per päivä on todella vähän aikuisen ihmisen kaikista syömisistä ja suurimmasta osasta juomiakin (uhan kaikki muu paitsi viinit ja muut alkot)
Ai niin, onhan tuossa kaikki siivoustarvikkeet, saippuoita, talouspapereita ym.
Kommentit (60)
627 oli kk keskiarvo, 2 aik.
En tee ite paljoa.
2 aikuista, menee noin 800 €/kk ruokakauppaan, ja tässä on meilläkin mukana kaikki markettitavara eli pesuaineet yms. ja muutama olut.
220-250e/vko, kolme aikuista, kaksi alaikäistä. Tehdään pääsääntöisesti itse ruuat, 1-2x vkossa käydään ulkona syömässä. Sisältää kaiken muun paitsi alkoholin. Ei käytetä S-ryhmän kauppoja, vaan tilataan Cittarista.
Meillä menee korkeintaan 100e/vko, kaksi aikuista myös. Joskus yli, joskus ali. Prismasta ja Lidlistä ostetaan ruokaa ja hyvin syödään. Tehdään myös itse ruoka, paitsi muusi nykyään Lidlin muusijauheesta. Meillä tässä myös vessapaperit, pesuaineet ym.
Stockan herkkuhan on nykyään S-market.
Kaksi eläkeläistä, alle 600€ kuussa. Syömme hyvin, ei juuri alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee korkeintaan 100e/vko, kaksi aikuista myös. Joskus yli, joskus ali. Prismasta ja Lidlistä ostetaan ruokaa ja hyvin syödään. Tehdään myös itse ruoka, paitsi muusi nykyään Lidlin muusijauheesta. Meillä tässä myös vessapaperit, pesuaineet ym.
Stockan herkkuhan on nykyään S-market.
Tähän 100e/vko ei siis sisälly alkoholi.
Kaksi aikuista, ehkä noin 60-80 euroa viikossa. Rahalle on kiinnostavampia käyttökohteita kuin ruoka.
3 aikuista, 500/kk. Saisi pienennettyä jos syötäisiin vähemmän valmisruokia.
Eikös sitä jokainen saa käyttää rahansa mihin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi eläkeläistä, alle 600€ kuussa. Syömme hyvin, ei juuri alkoholia.
Sama meillä. Mihin sitä enää säästää, hyvin syöminen niitä pieniä iloja tässä iässä.
Asun yksin ja noin 50 euroa viikossa. Olen ollut vuosikausia pitoemäntänä, niin siinä ammatissa on joutunut miettimään huokeista raaka-aineista hyvää.
1 pieniruokainen aikuinen, vegaani, 30-50 euroa menee kuukaudessa.
Syön monipuolisesti, en mitään lihankorvike-eineksiä. Teen kaiken alusta asti itse, myös esim majoneesin, baba ganoushin ja hummuksen. Kalleimmat tuotteet lienee kasvijuomat. Nekin voisi muuten tehdä itse, mutta noihin valmiisiin on lisätty B12- ja D-vitamiinia, joten niitä ei tarvitse erikseen purkista syödä.
Meillä kaksi aikuista ja yksi 8-vuotias lapsi ja menee viikossa tuo kaksisataa, välillä vähän alle, välillä vähän yli. Emmekä edes tilaa mistään Stockmannilta, vaan käydään ihan normi Prismassa, välillä Lidlssä (kasviksissa ja hedelmissä paras laatu ainakin tällä paikkakunnalla) ja välillä Citymarketissa/lähi k-kaupassa. Emme syö valmisruokia, mutta olen tarkka ruuan laadusta, en osta halvalla mädäntyneitä tomaatteja tai hedelmiä, nahistuneita perunoita tai porkkanoita, joita hyvin usein on tarjolla marketeissa :( Lapsi on maitoallerginen, eli emme osta mitään kalliita jogurtteja tms. En voi käsittää kun täällä palstalla tai jossain iltapäivälehdessä jotkut kehuu että käyttävät ruokaan 100 euroa kuukaudessa! Mä en voi käsittää miten se on mahdollista? Syövätkö he jotain ohrapuuroa ja hernekeittoa koko ajan?
2 aikuista, noin 500 € kuussa on ruokakauppaostokset. Sisältää siis pesuaineet, paperit yms. Ollaan etätöissä ja tehdään pääasiassa kaikki ruoka itse.
Harmi, että k-ruoka ei toimi tällä hetkellä, niin ei näe mistä tuo summa koostuu.
Vierailija kirjoitti:
Syön monipuolisesti, en mitään lihankorvike-eineksiä. Teen kaiken alusta asti itse, myös esim majoneesin, baba ganoushin ja hummuksen. Kalleimmat tuotteet lienee kasvijuomat. Nekin voisi muuten tehdä itse, mutta noihin valmiisiin on lisätty B12- ja D-vitamiinia, joten niitä ei tarvitse erikseen purkista syödä.
miten noin vähän menee rahaa? Mitä ostat kuukauden aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten noin vähän menee rahaa? Mitä ostat kuukauden aikana?
Piti olla viikossa, ei kuukaudessa. Anteeksi :(
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaksi aikuista ja yksi 8-vuotias lapsi ja menee viikossa tuo kaksisataa, välillä vähän alle, välillä vähän yli. Emmekä edes tilaa mistään Stockmannilta, vaan käydään ihan normi Prismassa, välillä Lidlssä (kasviksissa ja hedelmissä paras laatu ainakin tällä paikkakunnalla) ja välillä Citymarketissa/lähi k-kaupassa. Emme syö valmisruokia, mutta olen tarkka ruuan laadusta, en osta halvalla mädäntyneitä tomaatteja tai hedelmiä, nahistuneita perunoita tai porkkanoita, joita hyvin usein on tarjolla marketeissa :( Lapsi on maitoallerginen, eli emme osta mitään kalliita jogurtteja tms. En voi käsittää kun täällä palstalla tai jossain iltapäivälehdessä jotkut kehuu että käyttävät ruokaan 100 euroa kuukaudessa! Mä en voi käsittää miten se on mahdollista? Syövätkö he jotain ohrapuuroa ja hernekeittoa koko ajan?
Meillä menee tuo 200 e kk ja kolme aikuista mutta onnistuu siten että kasvatan ja säilön todella paljon itse.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin mietin, miten esimerkiksi puoli kiloa kasviksia päivässä on mahdollista totuttaa satasen kuukausi budjetilla. Toki juurekset ja kaali ovat edullisia mutta tuskin kukaan jaksaa syödä vain niitä.
Paljon tekee tietysti myös se syökö kotona ruokaa ollenkaan vai ainoastaan työpaikalla. Jos syö töissä eikä laske sitä budjettiin, niin kyllähän siitä saa isot säästöt. Osa työpaikoista tarjoaa välipalahedelmiä yms.
Meitä 2 aikuista ja yksi taapero. Päälle 200 € viikossa on kauppalasku, mutta mukana esim talouspaperit jne.