Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotiaan tytön toive Joulupuu-keräyksessä: satu-cd

Vierailija
01.12.2020 |

Kyllä tuli kyyneliä vuodatettua Prisman joulupuun äärellä. Täällä aina haukutaan noita keräyksiä, mutta tuossa puussa ainakin roikkui lähinnä vaate- ja (maltillisia) Lego-toiveita. Ja joku toivoi kolmevuotiaalle harjoitushousuja.

Kaikista eniten sydämeen otti 5-vuotiaan tytön toive satu-cd:stä. Ajatelkaa. Ei peliä eikä edes leffaa, ei lelua, vaan satulevy.

Minulla ei valitettavasti ollut varaa tarttua tuohon toiveeseen, mutta aivan varmasti ostan seuraavana palkkapäivänä yhden paketin sellaista tarvitsevalle lapselle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupuu-keräyksessä on pääsääntöisesti kohtuullisempia toiveita kuin Jouluapua-sivulla.

Vierailija
2/12 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulupuu-keräyksessä on pääsääntöisesti kohtuullisempia toiveita kuin Jouluapua-sivulla.

Ylipäänsä somessa usein valitettavasti hieman korostuvat ne perheet, joissa on muitakin ongelmia pienten tulojen lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin seuraavalla kauppareissulla vilkaista, jos olisi jotain mitä voisin itse toteuttaa.

Vierailija
4/12 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei 😭

Vierailija
5/12 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänä vuonna Hopen keräyksessä teinityttö toivoi suklaata. Siis suklaata, ei mitään muuta. Jos suklaakin on jonkinlaista luksusta jota ei normaalisti voi saada, niin kyllä se kertoo aika paljon tämän nuoren tilanteesta. Ostin suklaata ja laitoin ekstraksi leffaliput mukaan. Olen itse köyhä matalapalkkatyöläinen, mutta tähän olen tavannut osallistua, valitsen sellaisen toiveen jonka pystyn toteuttamaan. Käsittämätöntä on, että niin moni tälläkin palstalla raivoaa lasten toiveista. En tiedä, ovatko nämä hyvätuloisia joille köyhät eivät ole edes ihmisiä, vai pienituloisia joiden mielestä kukaan muukaan ei saa saada mitään kivaa jos itsekään ei ole saanut.

Aika usein noissa toiveissa on ollut myös alusvaatteita, pussilakanoita, hygieniatarvikkeita. Jos näitä arkipäiväisiä tuotteita eivät vanhemmat pysty tai halua lapsilleen hankkia vaan niitä pitää toivoa joululahjakeräyksessä, niin onhan se aivan sydäntäsärkevää.

Vierailija
6/12 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää, että missä.

Vierailija
7/12 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun laittaa tarpeeksi pieniä toiveita niin ihmiset heltyy ja lahjoittaa enemmän.

Vierailija
8/12 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni hintsusti rahaa, mutta jätin lahjakeräystä varten ostosvaunuihin (ne, joihin kaupat keräävät elintarvikelahjoitukset) pari säilyketölkkiä.

Vierailija
9/12 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun laittaa tarpeeksi pieniä toiveita niin ihmiset heltyy ja lahjoittaa enemmän.

Ja mtä sitten? Mkä.pontti kommentissasi?

Vierailija
10/12 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla itselläni hintsusti rahaa, mutta jätin lahjakeräystä varten ostosvaunuihin (ne, joihin kaupat keräävät elintarvikelahjoitukset) pari säilyketölkkiä.

Vähän naurattaa, kun niin säälittävä määrä, mutta pitäisi olla kyllä käyttöä. Tonnikalaa ja ananasta. :D

Vierailija
11/12 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko ap muka itkit siellä?

Vierailija
12/12 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mtä sitten? Mkä.pontti kommentissasi?

Ei kai siinä erityisempää pointtia ole. Kerroin miten meillä mennyt. Toiveena esim. "musta huppari" niin tullut jotain extraa. Jos olisi laittanut vaikka "Adidaksen musta huppari" niin todennäköisesti antaja olisi ärsyyntynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä