En vaan osaa enää tehdä töitä kotona, jos lapsi tai lapset on paikalla - muita?
Etätöissä siis jo maaliskuusta alkaen, asiantuntijatyössä joka vaatii tietynlaisen 'headspacen' sujuakseen.
Kevät meni omissa töissä hirveän huonosti etäkoulun ym. takia ja nyt syksyllä lapset on olleet usein hieman kipeinä kotona.
Enkä yksinkertaisesti pysty enää keskittymään työhöni, jos lapset ovat paikalla. En edes silloin, kun he puuhailevat omia juttukaan, koska keskeytyksen mahdollisuus on olemassa.
Olen yrittänyt ihan riittävästi tehdä työtäni päivän mittaan lasten läsnäollessa, mutta kun pienikin häiriö voi keskeyttää työskentelyn ja uudelleen aloittaminen on raskasta, en ilmeisesti jaksa enää edes yrittää.
Tämä päivä on mennyt lapsen sairastumisen takia plörinäksi taas. Olen istunut puoli päivää läppärillä, mutta en pysty edes avaamaan työtiedostoja kun ahdistaa niin paljon. Jos tietäisin ennalta, että esim. seuraavat puoli tuntia on ihan rauhallista, voisin aloittaakin.
Illalla saan ehkä muutaman tehokkaan tunnin tehtyä, kun puoliso tulee töistä ja pystyy ottamaan kopin lapsista.
Harmi vaan kun mukulat ovat niin pieniä, ettei heiltä voi vaatia täyttä itsenäisyyttä.
Onko muita, joilla etätyön ja lastenhoidon yhdistäminen ei todellakaan suju?
Kommentit (2)
Vastailenpa itselleni.
Olen tämän päivän miettinyt tätä tilannetta ihan vakavissani ja epäilen olevani uupumassa tai jo uupunut.
Otan yhteyden tt-lääkäriin.
Tämä tiedoksi, jos joku joskus vaikka sattuu ketjuun vaikka Googlen kautta.
AP
Up