Mies jatkaa salilla käymistä vaikka ei pitäisi.
Ollaan siirrytty kolmoseen, koronan leviäminen alkanut meidänkin kaupungissa. Eikä noiden kuntokeskusten yrittäjät näköjään sulje paikkojaan. Mä en nyt tajua tätä touhua! Ja mies vaan vähättelee asiaa vaikka kuuluu itsekin ns.riskiryhmään. Minulla on sellainen sairaus etten koronaa saa saada missään tapauksessa jos hengissä meinaa pysyä. Ottaa kympillä päähän miehen käytös!!!
Kommentit (13)
miksi näille koronajankkauksille ei ole oma keskustelualuettaan?
Mä käyn salilla aamupäivisin, siellä on ollut tyyliin 2 hlöä mun lisäksi. En näe että tässä olisi suuri riski. Tervettä järkeä kantsii käyttää..
Eikö niitä laitteita lääpi aika monet? Entäs pukukopit, suihkut jne.? Toiset yrittäjät eivät näköjään osallistu tähän torjuntaan ollenkaan. Miksi saavat jatkaa toimintaansa?
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn salilla aamupäivisin, siellä on ollut tyyliin 2 hlöä mun lisäksi. En näe että tässä olisi suuri riski. Tervettä järkeä kantsii käyttää..
Alapeukuttakaa vaan, joskus olen jopa ollut siellä yksin. Baarit saa olla auki, mut ei saa käydä lähes tyhjällä salilla?!
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä laitteita lääpi aika monet? Entäs pukukopit, suihkut jne.? Toiset yrittäjät eivät näköjään osallistu tähän torjuntaan ollenkaan. Miksi saavat jatkaa toimintaansa?
Meidän salilla on ainakin desinfiointi pulloja, millä saa puhdistaa laitteet. Ja moni näitä käyttääkin. Käsidesiä on myös hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttakaa vaan, joskus olen jopa ollut siellä yksin. Baarit saa olla auki, mut ei saa käydä lähes tyhjällä salilla?!
Sama täällä. Ihmiset pesevät hyvin käsiään ja putsaavat laitteita ja kaikkia kahvoja, joihin ovat koskeneet. Lisäksi on tutkittu, että käytännössä yhtään tartuntaa ei ole tullut saleilta. Ja kuka edes käy sairaana salilla? Ainoa riski olisi joku oireeton kantaja, mutta meillä on ainakin pysyneet turvavälit kunnossa.
Minulle kuntosali on henkireikä: olen ollut keväästä asti lomautettuna ja yksin kotona. Toki käyn juoksulenkillä tai saatan joogata kotona, mutta ihan hyvää tekee poistua välillä kotoa.
Jep, itsehän ne laitteet voi dedonfioida ennen ja jälkeen käytön, vältellä menemästä muiden lähelle ja käydä kotona suihkussa.
Itselläni on vielä iso pyyhe jonka päällä istun ja se riittää suojaamaan tarvittaessa selkänojankin.
Dedonfioida 😂 tarkoitin tietty desinfioida
Elikkä jatkakaa vaan samaan malliin elämää. Eihän sitä nyt voi 3 viikkoa olla pois harrastuksistaan?! Muuten tulee masennus ja hermoromahdus. Voi itku näitä ihmisiä!
Enemmän olisin huolissani siitä hengitysteitse tartunnasta siellä salilla mitä laitteista saatavasta tartunnasta.
Koronahan tarttuu erityisen hyvin tilanteissa joissa hengitetään syvään ja huudetaan/lauletaan/ähkitään jne.
Olen käynyt salilla hyvin harvoin. Mutta jos siellä oikeasti tekee harjoitteita niin väittäisin että hengästyy. Ja silloin vetää ilmassa leijuvat pöpöt syvälle nenään/kurkkuun. Ja toisaalta voimakkaassa uloshengityksessä puhaltaa pihalle paljon pöpöjä leijumaan ilmaan.
Tieteellisesti on todistettu että pienet aerosolit leijuvat ilmassa pitkään (muistelisin että ainakin 15 minuuttia mutta en muista enää tarkkaa aikaa). Eli ihan sama pidätkö vaikka kahden metrin välin muihin jos kohta menet toisen tekemään aerosolipilveen huohottamaan minuuteiksi. Jos edellinen sairastaa koronaa tartuttavassa vaiheessa niin on aika hyvä mahdollisuus saada tartunta.
Itse pitäsiin salilla käyntia kohtuullisen turvallisena jos olisin siellä yksin ja tilassa ei ole ollut muita esim tuntiin. Tai jos tunnen miten ilmanvaihto toimii ja pystyn pysyttelemään 5 m päässä muista ”tuulen yläpuolella” ja ilmanvaihto on todella tehokas. Tällöin uskoisin asian olevan turvallista.
Onneksi olen valinnut mieheni paremmin kuin trolli. Ei voi auttaa.
0/5